Romtelecom si Astra Asigurari au semnat un parteneriat in urma caruia clientii persoane fizice ai operatorului primesc o polita de asigurare a locuintei, care este gratuita timp de trei luni de zile. Daca in aceasta perioada abonatii nu se duc la magazinele Romtelecom sau nu suna la 1930 sa refuze polita "cadou", se considera ca acestia si-au dat acordul pentru folosirea datelor personale (nume, prenume, numar/numere de telefon si adresa) de catre Astra. Cristina Popescu, directorul de comunicare al Romtelecom, sustine ca in situatia in care clientii nu ar reactiona in timpul prevazut si datele de contact ar ajunge la Astra, in urma semnalarii acestui fapt Astra Asigurari va elimina aceste date din contactele proprii.

"Odata cu asigurarea oferita timp de trei luni gratuit, Romtelecom instiinteaza clientii ca, daca nu se exprima impotriva, se va considera ca accepta ca Astra Asigurari sa aiba acces la datele lor personale, urmand a fi contactati de un reprezentant pentru prelungirea perioadei asigurate. (...) In cazul in care un client nu este de acord sa beneficieze de aceasta asigurare gratuita, isi poate exprima dezacordul prezentandu-se la orice magazin Romtelecom sau apeland 1930 (apel gratuit din reteaua Romtelecom) in termen de 10 zile de la data facturarii, inscrisa pe prima pagina a facturii", se arata in comunicatul Romtelecom.

Mai mult o parte din clienti au primit deja instiintari legate de aceasta polita rezultata in urma parteneriatului dintre Romtelecom si Astra Asigurari, in care nu se mentioneaza inclusiv posibilitatea de a suna la 1930 in cazul in care clientii doresc anularea acestei polite.

Cu ce drept ajung datele Romtelecom la Astra Asigurari? De ce trebuie abonatii sa se duca la magazinele Romtelecom sau sa sune acest operator pentru ca datele personale sa nu ajunga la Astra Asigurari?

"Chiar in cazul in care un anumit client nu ar reactiona in timpul prevazut sau s-ar razgandi cu privire la optiunea anterioara, daca va comunica acest lucru catre Romtelecom datele sale personale vor fi eliminate dintre contactele Astra Asigurari, in cazul in care acestea au ajuns deja acolo", a precizat pentru HotNews.ro Cristina Popescu, directorul de comunicare al Romtelecom.

De altfel, in polita trimisa unor clienti se mentioneaza: "Precizam ca beneficiati de dreptul de acces la datele cu caracter personal, de interventie si de opozitie justificata la prelucrarea acestora, de a nu fi supus unei decizii individuale si de a va adresa justitiei, in conditiile specificate de art. 13-18 din Legea 677/2001. Va puteti exercita aceste drepturi printr-o cerere scrisa, datata si semnata, trimisa catre Romtelecom, care va va raspunde in termen de 15 zile de la data primirii cererii".

Daca in perioada de gratuitate de trei luni, clientii Romtelecom nu opteaza pentru prelungirea politei de asigurare, aceasta va inceta.

Citeste comunicatul integral Romtelecom-Astra, aici.