Potrivit informatiilor operatorului, clientii existenti ai serviciului de televiziune prin protocolul de internet (IPTV), care folosesc si serviciul de internet oferit de Romtelecom, vor beneficia gratuit din aceasta saptamana, pe perioada minima contractuala (24 luni), de pachetul de 24 de canale TV. Pretul de lista pentru acest pachet de canale TV este de 3,9 euro/luna, fara TVA, pentru clientii care detin doar linie telefonica.
Serviciul IPTV al Romtelecom a fost lansat partial si promotional in decembrie 2009, iar marti operatorul si-a prezentat oferta comerciala alcatuita din patru pachete care cuprind intre 24 canale TV si 88 de canale TV, inclusiv posturi in format High-Definition, la preturi pana la 13,9 euro/luna, fara TVA.
Serviciul este disponibil in prezent pentru clientii din 10 orase (Bucuresti, Iasi, Constanta, Timisoara, Cluj Napoca, Ploiesti, Braila, Bacau, Sibiu, Piatra-Neamt), care se califica din punct de vedere al conditiilor tehnice: cel putin o linie telefonica fixa cu o capacitate de transfer de minim 10 Mbps.
Comunicatul integral al operatorului, aici.
- Veniturile furnizorilor de servicii TV, afectate de scaderea puterii de cumparare a romanilor
Romtelecom a inregistrat in primul trimestru din acest an un profit operational (EBIT) de 3,3 milioane euro, in scadere cu 75,9% fata de acelasi trimestru din 2009 si o scadere a veniturilor limitata la doar 3,3% pana la 194,8 milioane euro, potrivit datelor grupului elen OTE.
"Reducerea consumului in Romania, in contextul in care inca nu s-a reluat cresterea economica, se face simtita si in piata de telecomunicatii. Clientii, atat persoane fizice cat si companii, sunt in continuare extrem de preocupati de costul serviciilor de telecomunicatii, iar noi ne straduim sa venim cu oferte care sa le satisfaca cerintele, insa e normal ca impactul acestora sa se resimta la nivel de venituri si profitabilitate", mentiona recent in legatura cu aceste rezultate financiare, seful Romtelecom, Yorgos Ioannidis.
De cealalta parte, UPC, al doilea mare operator de servicii TV cu peste 1,2 milioane abonati, a raportat o scadere cu 3,5% a numarului de clienti in primul trimestru din acest an fata de aceeasi perioada din 2009. Motivul - scaderea puterii de cumparare in actualele conditii economice, reflectata in renuntarea unor clienti la serviciile TV analogice sau migrarea, in special la nivel local, catre operatori alternativi cu continut mai restrans dar preturi mai mici.