Sari direct la conținut

Sporuri si prime in Posta Romana: Spor de vechime, dar si de fidelitate, de ore suplimentare, dar si de noapte. Prima de vacanta – 60% din salariul de baza brut

HotNews.ro

Castigul mediu brut in Posta Romana, companie detinuta integral de stat, a fost de 1.576,21 lei in primul trimestru din acest an, iar cele cinci venituri nete din luna aprilie cuprinse intre 11.368 si 15.741 lei apartin unor angajati care s-au pensionat in aceasta luna, a explicat vineri Posta Romana. Lista sporurilor si a primelor este insa notabila: spor de vechime, dar si de fidelitate, de ore suplimentare, dar si de noapte, in timp ce prima de vacanta este de 60% din salariul de baza brut. Aceasta in conditiile in care, potrivit ultimelor date afisate la ministerul de Finante, in 2008, Posta avea peste 35.000 angajati si un profit net de doar 32.793 lei.

„Posta Romana este operatorul national din domeniul serviciilor postale, avand drept actionar majoritar statul roman, reprezentat de Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale (75 la suta din pachetul de actiuni) si Fondul Proprietatea (25 la suta din pachetul de actiuni). In aceste conditii, Compania este o societate care se autofinanteaza, salariile pe care le acorda angajatilor sai fiind rezultate din incasarile proprii”, a tinut sa explice vineri institutia, ca reactie la publicarea veniturilor angajatilor pe luna aprilie 2010.

  • Sporuri si adaosuri salariale in Posta Romana

Institutia tine sa precizeze ca aceste venituri sunt stabilite in baza Codului Muncii si a Contractului Colectiv de Munca 2008 – 2018, pe langa salariul de baza, fiind reglementata si acordarea de sporuri sau alte adaosuri:

„Astfel, sporul de fidelitate variaza intre 3 si 18 la suta din salariul de baza pentru o vechime mai mare de 5 ani in sistemul postal, iar sporul de vechime, intre 5 si 25 la suta pentru cei care au mai mult de 3 ani vechime in munca.

Compania acorda sporuri pentru functii de conducere, intre 5 si 30 la suta, precum si sporuri pentru orele lucrate in zilele libere (sambata si duminica) sau in timpul sarbatorilor legale. Se mai acorda sporuri pentru orele suplimentare si pentru cele lucrate in timpul noptii. In unele cazuri, veniturile obtinute in luna aprilie de unii angajati includ prima de vacanta, in cuantumul a 60 la suta din salariul de baza brut„, se mentioneaza in comunicatul oficial al operatorului.

  • Veniturile mari sunt de fapt exceptii

Ca si in cazul SNR, oficialii Postei Romane tin sa avertizeze ca salariile mari sunt de fapt exceptii.

„Cele cinci venituri nete din luna aprilie cuprinse intre 11.368 si 15.471 lei apartin unor angajati, care, in urma pensionarii au incetat raporturile de munca cu Posta Romana. Astfel, veniturile obtinute de acestia includ gratificatia pentru pensionare prevazuta de Contractul Colectiv de Munca, care se calculeaza in functie de vechimea in sistemul postal (intre doua si cinci salarii de baza)”.

  • Peste 35.000 angajati, profit net de doar 32.793 lei in 2008

Posta Romana nu spune insa nimic despre profitabilitate, aspectul care ar interesa poate cel mai mult statul actionar. Ce spun cele mai recente date publicate la ministerul de Finante despre Posta Romana? In 2008, institutia a avut o cifra de afaceri de peste 1,4 miliarde lei si un profit net de doar 32.793 lei, in timp ce numarul mediu al angajatilor depasea 35.576 oameni. In 2007, operatorul a inregistrat o cifra de afaceri de 1,04 miliarde lei si un profit net de peste 25,4 milioane lei, in timp ce numarul mediu al angajatilor a fost de 35.122 persoane.

ARHIVĂ COMENTARII
drak latinu • 2010-06-04 19:23:41
Tot Basescu e vinovat ???
1 4
angel • 2010-06-05 06:41:06
nu ameninta in campania electorala ca vantu vrea sa ia posta? Iliesca avea aceasi lozinca in 90, noi nu ne vindem tara. trebuie privatizat totul ce este de stat (in afara de citeva lucruri esentiale, politie,justitie, o parte de invatamint si sanatate). Cica nu ia bani la buget, da. La 35000 angajati profit de 32,000 ???? pai si eu de unul sigur am profit mai mare!!!. Daca vindea activele postei intrau o gramada de bani la buget.
1 0
Atila tatarul • 2010-06-05 06:49:01
Cine ai vrea sa se ocupe de problemele din companiile de la stat ? R: cei de la putere. Cine ii controleaza pe cei de la putere ? Doar n-o fi vinovata tanti Ileana de 90 de ani de la tzara.
1 0
spirache • 2010-06-06 17:53:09
Domnule Vasilache nu ati vrea sa postati un articol in care sa explicati cum faceti dumneavoastra si angajatorii dumneavoastra evaziune fiscala fiind platit cu drepturi de autor pe diferite reviste cand de fapt dumneavoastra , ca si multi alti jurnalisti faceti "copy /paste ? Vedeti ca sunt cativa colegi care au inceput sa vorbeasca despre acest lucru Va multumesc Un vecin
0 0
enter • 2010-06-07 10:55:00
Si anume cea a drepturilor de autor. Cel care a fost pagubit prin copy/paste neautorizat e liber sa actioneze.
0 0
Surprize Kinder • 2010-06-04 20:23:25
Chiar nu inteleg de ce faceti tam-tam cu aceste salarii. Posta-Romana a avut profit, deci nu a consumat bani de la buget ba chiar mai mult, a platit toate contributiile necesare. Nu am nicio legatura cu Posta Romana mai departe de a fi un client, lucrez in mediul privat, sunt foarte enervat de modul in care se cheltuie banii de la buget, dar vanatoarea asta de vrajitoare e directionata prost. In plus se munceste din greu la posta si nu oricine ar face fata si consider salariile lor justificate.
4 1
bula • 2010-06-05 07:24:15
ai accepta sa faci (practic) zero profit la o cifra de afaceri uriasa si la un patrimoniu imens? Acum intelegi de ce unii voiau sa privatizeze posta: era loc de profit, fie si numai prin reducerea veniturilor personale IMENSE.
0 1
Alex S • 2010-06-05 11:03:06
Dar banii salariatilor de la posta nu sunt platiti de la bugetul statului, ci din serviciile lor (scrisori, colete, plati efectuate, etc).
1 0
geo • 2010-06-06 03:00:26
ajungem la aceeasi discutie ca la HidroElectrica, cu un patrimoniu urias venit moca (ca si amortizat) sa scoti doar mizilic ca si profit e jenant ... atunci oamenii aia nu si-au indeplinit baremul de performanta, deci ar trebui schimbati ... e adevarat ca oamenii trimit mai rar scrisori, au mobile si sms, dar le vin facturi gramada acasa
0 1
munca voluntara • 2010-06-04 20:24:14
Din tonul si titlul articolului trebuie sa intelegem ca sporurile de noapte si de sambata si duminica ar fi abuzive? Peste tot in lume se dau nu numai aceste sporuri ci chiar si cele de vechime. Daca Posta Romana nu este eficienta nu cred ca-i din cauza salariului mediu de sub 400 Euro/luna.
2 3
stefan • 2010-06-04 23:56:01
Daca Posta Romana are profit, perfect, nu comentam! Insa nu trebuie uitat ca in Ro de la bun inceput contracul colectiv a fost conceput ca un sistem de mita. In multe cazuri sporurile ajung sa dubleze salariile. Exista sporuri de genul: penibilitate, efort intelectual, limba straina , etc, etc. Sporul pentru lucru noaptea e OK, dar fiind de 25% e cam mult. Sporur de lucru simbata si duminica-timp dublu, iar daca este si sarbatoare legala, ajunge triplu, e mult mai mult, mai ales ca ai timp liber in timpul saptamanii, nu depasesti norma de lucru. Spor de conducere pentru o pozitie de manager (cind si salariul este corespunzator) este un non sens. Spor de fidelitate si spor de vechime, ce pot ajunge 35-40% din salariu (25% vechimea si 12-15% fidelitatea pentru cei ce lucreaza de peste 20 de ani). Toate acestea au creat aberatii. Cine e de vina? Evident guvernul si guvernele succesive, ce nu stiu altceva decit modelul comunist, in care in fata avem ceva, dar prin ajustari ulterioare apare altceva. Iar pozitiile de directop general sau presedinte de astfel de companie sunt rasplata politica pentru fideli, iar companiile vaci de muls pentru partide.
0 2
Cypro • 2010-06-05 09:41:13
sporul de noapte si cel de sarbatori legale se acorda numai pentru orele lucrate in aceste perioade, Iar cei care lucreaza noaptea sau sambata si duminica sunt in general cei care lucreaza in ture turnus. Asadar intr-o luna de 20 zile lucratoare se pot face maxim 50 ore de noapte si 50 de sambete si duminici. de aici rezulta ca sporul de noapte e de aproximativ 80 ron iar cel pentru sambete si duminici de 160 ron calculat la un salariu de 1000 ron. La acelasi sarariu adaugam un maxim de 43% (maxim vechime25% si fidelitate18%) si rezulta un salariu brut de 1670 ron. Oprim abligatiile catre statsi va rezulta un salariu net de aproximativ 1100 ron asta in conditiile in care se considera ca ai peste 20 de ani lucrati in sistemul postal.
1 1
scorpionu • 2010-06-04 21:06:48
Salariul de peste 10.000 RON lunar este al lui Simon Victor , director executiv , omul lui Matei Bratianu , care ar trebui sa faca treburile murdare ale sindicalistilor dar de fapt isi face afacerile sub nasul tuturor.Papagalii de sindicalisti stau intr-un salariu de mizerie iar liderii lor se lafaie ...Asa le trebuie !!
0 3
Scorpionu • 2010-06-04 21:11:19
Prostii...Posta a ajuns sa dea salarii din bani deturnati , incasarile de utilitati Romtelecom , Enel etc.Sa te tii distractie cand vor cere astia banii din incasarea facturilor la ghiseele postale..
0 1
Nela • 2010-06-04 22:12:07
Astia chiar au salarii mici. Postasii au salarii mizere si volum de munca foarte mare. Sporurile lor sint cele normale si perfect acceptabile- de ore suplimentare, de vechime, de noapte. Spre deosebire de monopolistii antenisti, Posta are concurenta mare in firmele de curierat, careia ii face fatza cu brio. Personal, imi exprim simpatia si respectul fatza de postasi. Sincer. Astept minusurile.
1 3
AlisCuPar • 2010-06-05 03:22:01
ba din contra, da la buget. Asa ca nu vad care e problema cu salariile. Pot sa-si faca salarii si de miliarde, atata timp cat nu iau bani de la buget. Posta se autofinanteaza.
2 0
Goa Uld • 2010-06-05 07:58:08
Practic, in mod clar, tara asta se duce de rapa. este o tara a putorilor, a capuselor care au invadat bietul corp sleit de puteri ale cetateanului Roman care lucreaza la privat. Eu, lucrez la privat si pentru un salartiu de 2500 lei/ luna fac intre 600-800 km pe saptamana pe drumurile patriei. Ma intalnesc cu familia doar in wekend. Observ, cititnd presa ( cand am timp ) ca se duce o campanie de sensibilizare a celor care lucreaza la privat pentru a fi in asentimentul celor care lucreaza la stat. Bugetarii. In prima faza aproape ca am pus "botul" la vrajeala insa stau si ma uit cu uimire cum, acum, se cauta tot felul de sirleticuri de catre bugetri ca sa nu isi piarda "drepturile". Aud de mariri de salarii de 25% peste noapte, aud de prime peste prime, aud de greve dion partea lor. Practic fac tot ce le sta in putinta sa isi conserve statutul de "statator" la stat pe bani grei. Ei, pot face greve, ei pot iesi in strada, ei pot sa-si trimita reprezentantii ( pudred de bogati-vezi liderii sindicali) la TV, ei pot toate acestea pentru ca au timp. Au timp pentru ca ei nu lucreaza, ei nu faca deca sa taie iarba la caini. I oraselu in care eu locuiesc, un functionar la primarie ( un sef de serviciu) se plimba cu BMV X5 ultimul ragnet. Eu, cu sotia muncim la privat si nu ne-am mai permis leasing-ul la o amarata de masina cu motor de 1.2 l. Am renuntat! Vina nu este a BUGETARILOR ci este a noastra a celor care nu avem timp sa iesim in strada (la privat nu este sindicat), care nu avem timp sa protestam in vreun fel . Vina este a noastra deoarece ar trebui sa iesim in strada si sa protestam impotriva ( nu a guvernului, desi nu sunt de acord cu el) BUGETARILOR, impotriva celor care nu inteleg ca mai trebuie sa renunte la beneficiile lor si, mai mult, ca si slujbasi ai statului, adica platiti din banii nostri ai celor care lucram la privat, ei castiga mai mult decat mine, decat sotia mea, decat tine si toti ceilalti care lucreaza la privat.Auici este problema cea ma mare!
1 1
Gogu • 2010-06-05 09:42:09
....adica esti sofer .Pentru plimbat cu masina primesti cam mult totusi
2 0
Cypro • 2010-06-05 09:48:13
Posta nu este o institutie bugetara. Chiar daca se afla in proprietatea statului de la bugetul de stat intra in companie fix 0 lei. Posta este o intitutie care se autofinanteaza, Iar profitul de doar 32.000 lei nu cred ca e cel real. Sa ne gandim numai ca anii 2008-2009 au fost ani electorali.
0 0
enter • 2010-06-07 11:00:53
Ci din altele... Probabil e mostenire de la vreo matusa.
0 0
CD • 2010-06-05 08:47:12
Din sursa sigura stiu ca nu se dau sporuri la toti angajatii. Eu as zice sa sapati mai adanc daca tot o faceti. Sporurile sunt numai pentru conducere si sefii sindicatului. Cand spun conducere ma refer incepand de la sefii de oficii si de servicii. Cautati si veti afla lucruri foarte interesante :)))))
0 1
ghita • 2010-06-05 08:50:58
NU o privatizeaza ca sa aiba unde sa-si angajeze clientela politica. Hotii dracului!!! Sa o vanda naibii...
0 0
maria • 2010-06-05 09:19:57
Ia nu va mai legati chiar de oricine. Intotdeuna le-am admirat pe fetele alea de la posta pentru calmul lor si eficienta lor. mai sunt si uscaturi dar unde nu sunt.... Au un program tare aiurea si cind le vedeam cit de calme si zimbitoare ramineau in fata unor mirlani sau batrinei din aia pisalogi le admiram. Nu vad pe multi sa fac ce fac ele. Salariile alea sint decente iar sporurile sunt normale. Ii respect.
1 2
da, saracii postasi • 2010-06-05 12:45:09
Numai cat ciupesc din pensiile si ajutoarele sociale pe care le aduc la domiciliul batranilor( eu am pe tata bolnav 84 ani, a muncit in invatamant 47 ani si are o pensie mizera), iar cand imi aduc aminte de nerusinata de postarita care suna sa-l faca sa coboare 4 etaje( ca ea e...obosita) si mai ciupeste si cativa lei la fiecare pensie...ma apuca scarba!Da, postasii sunt amarati, merita lefuri de 3000-4000ron, taranii merita sa nu plateasca impozite, cei din parlament, la fel, cei de la regiile autonome,saracii, si ei abia isi duc zilele cu banii pe care-i primesc.Ajungi sa te intrebi, retoric, cine dracu' trebuie sa plateasca toate impozitele si sa acopere gaurile din bugetul statului: profesorii, medicii , pensionarii amarati din aceste domenii, nuuu????
1 1
olteanu_01 • 2010-06-05 09:23:47
tu ai lucra de sarbatori legale ? @ sti, e simplu sa vorbesti, dar atunci cand tu tre sa meri la munka de craciun, paste, revelion stiind ca toata tzara sarbatoreshte in familie poate doar un spor iti mai trece putin amaraciunea din inima. @ sa lucrezi pe timp de noapte este un efort care deterioreaza prematur organimul si in timp se aduna, iar la final ..... cand se trage linie ..... mananci mai putina pensie decat ala ce a lucrat in program de lucru normal.
1 2
Cypro • 2010-06-05 09:31:22
Din modul de exprimare al autorului acestui articol rezulta ca unele sporuri si drepturi de care beneficiaza postasii sunt de-a dreptul (sa nu spun de-a stangul) nesimtite. Poate ca asa o fi dar nu am vazut printre ele sporuri aberante (zambet, plans, antena etc), iar cand vorbim de un salariu mediu brut de 1576 lei si scadem impozitul, CAS-ul si celelate dari catre stat vom avea o surpriza: va rezulta un salariu net intre 1000 si 1100 lei. Chiar un venit nesimtit, vorbind de salariul mediu din Companie. Sa mai calculam la cei care sunt incadrati cu minimul pe economie? Eu nu o pot face. Calculatorul imi spune ca rezulta un salariu aberant: de mic. Iar acum hai sa atacam sporurile: - Vechime intre 5 si 25% - Fidelitate intre 3 si 18% - Noapte 25% Sambete, Duminici si Sarbatori Legale 50% -- aici e o problema in articol nu se specifica ca acesti 25%sau 50% se acorda numai pentru orele lucrate in timpul noptii sau sambata si duminica. - Prima de vacanta - O data pe an 60% din salariu- daca are un salariu de 1000 lei se acorda 600 lei. Cam mult. Si pentru ca toate sa fie complete autorul uita sa mentioneze ca Posta Romana nu este o institutie bugetara. Adica anual primeste de la stat fix 0 lei si mai termina anul si cu profit. Intr-adevar mic, dar profit. Sa ne aducem aminte ca anii 2008-2009 au fost ani electorali si as fi curios pe unde au ajuns banii. PS In 2009 s-au schimbat 3 directori generali, bursa zvonurilor mizand pe faptul ca chiar daca acestia erau agreati de partidul la putere nu ar fi "cotizat"
1 2
liviu • 2010-06-05 10:02:22
nu exagerati putin de dragu de a arata cat de rai sunt bugetarii? nu va suparati dar sunteti un ziar tipic: face orice ca sa sune bine articolu, nu conteaza ca nu aveti dreptate... rusinos! daca si angajatii de la posta au salarii "nesimtite" atunci cred ca ar trebui sa lucram toti gratis...
1 2
legea 330 • 2010-06-05 10:25:14
Eu nu mai pricep nimic! Unor bugetari li se aplica Legea 330 si altora nu? Ce tara e asta? Ce-i cu sporurile astea? Parca trebuia sa dispara, vechimea si fidelitatea erau incluse in baza, s.a.m.d. PE AIA NU-I CONTROLEAZA NIMENI??
0 1
ion • 2010-06-05 10:27:56
PESTELE se impute de la cap fara sa miroase ca sefii nu declara transparent ce salarii primesc , ei sunt buba , ci nu un mic salariat care are raspundere si ia 700 de lei .Sa se faca salarizare cu diferente de la 1 la 3 si toti o să fim putin mai sanatosi . Lumea nu intelege ca un sistem de salarizare apropiat duce la o economie cu buna stare Până înţelegem o să ne mai dăm puţin cu capu de pereţi, că lăcomia e mareeee.................
0 2
sorin • 2010-06-05 10:34:50
de unde sa faci atata profit, cand guvernanti te obliga sa inchei contracte cu firmele la care sunt ei actionari si te storc de bani.
1 1
popey • 2010-06-05 10:45:29
stiti cat s-a dat la angajati prima de pasti la posta ? interesati-va si comparati-o cu bugetarii, in special cei de la prefecturi, consilii judetene si primarii (cred ca au avut un profit destul de bun).
0 2
traian • 2010-06-05 11:15:50
nu inteleg ce se intampla cu avalansa de dezvaluiri de venituri bugetare si nu numai. Un lucru e sigur se taie,si iar se taie in principal la cel care n-are La toate intreprinderile de stat,regii,ministerepolitie,magistratura,armata,jandarmerie,servicii secrete,parazitii de la CNSAS,tot felul de agentii,sanatate,invatamant este spor de vechime-valoarea maxima dupa 20 de ani de munca de 25% adaugata la salarul de incadrare,dupa impozitare per total,castigul este oricum mai mic decat salariul de incadrare;daca este vreo saptamana cuspor de noapte,de abia atunci se va lua salariul de incadrare,eventual putin peste acesta.La particulari si nu numai,sporurile gen vechime sau inclus in salariu iar cele de fidelitate,primele sunt prezente la toate firmele mari,privatizate-gen Electrica,EON,BANCI,LA CARE STATUL ARE SAU NU COTA DE PARTICIPARE,SUNT MULT MAI DESE,SUBSTANTIALE SI CONFIDENTIALE,pentru ca iau banii de la contribuabili,sau le folosesc prin dobanzi creditele celor care isi achita la zi darile catre si fisc in general la stat.ORICUM NU AM AUZIT CA O PERSOANA SAU O FIRMA PARTICULARACU DATORII MARI SA PLATEASCA CEVA,NICI MACAR TVA-UL-ACESTEA INTRA LA DATORIA PUBLICA SI LE PLATESC IN PRIMUL RAND BUGETARII CARE SUNT CEI MAI DISCIPLINATI LA PLATA,IMPOZITELOR,,PENSIILOR,cas....
1 0
sorin • 2010-06-05 11:31:51
Lucrez in sistemul postal si ma uimeste cata rautate razbate din unele comentarii la acest articol. Intamplator am lucrat in tura de noapte in aceasta saptamana si chiar acum m-am trezit. Vad ca unora li se pare enorm acel procent de 25% ce se acorda pentru orele de noapte. Ei bine, eu unul as renunta fara nici o problema la el daca as putea sa dorm in fiecare noapte. Este nesemnificativ acest procent avand in vedere ca se acorda doar pentru orele lucrate efectiv noaptea, intre 22.00 - 6.00, cam o saptamana, maxim doua pe luna. Faceti un calcul cu cat creste un salariu de incadrare de 1100 lei sau mai mic. Sa nu mai vorbim de faptul ca foarte putini salariati ai postei beneficiaza de acest spor (cei ce lucreaza in tranzite, soferii), adica cei ce lucreaza noaptea. Doar nu credeti ca factorii postali primesc spor de noapte. Un alt spor care a fost infierat aici se refera la zilele de sambata si duminica ori sarbatori legale. Nu vi se pare normal ca atunci cand marea majoritate a angajatilor sunt la distractie cei care sunt la serviciu sa fie stimulati cumva? Nici acesta nu creste semnificativ salariul deoarece e vorba de una, maxim doua zile pe luna.In sistemul postal salariile nu au fost niciodata nesimtite, poate cu mici exceptii la varf. Aici nu au fost acele explozii ale salariilor la care am asistat acum cativa ani, inainte de privatizare la Telecom, Gaz, Electrica si alte companii de stat. In posta a fost la el acasa un anumit "bun simt" si ne-am facut serviciul asteptand vremuri mai bune. Din pacate asistam la o campanie de denigrare a acestor oameni. Sunt acei oameni pe care nu ti-e teama sa-i primesti in casa si nici macar sa-i lasi singuri acolo pentru cateva minute pana iti cauti buletinul. PS Pentru faptul ca profitul postei nu a fost mare oare nu ar trebui intrebati cei care au "externalizat" unele servicii: intretinere, transport, paza, curatenie. Chestie de tarife!!! Cui foloseste?
1 2
sepi • 2010-06-05 22:26:16
spor de vechime!!!!este legecare obliga plata sporuluide vechime nu?
1 0
un postas • 2011-05-26 19:36:31
domnilor,cu iertare sa-mi fie,dar sunteti dezinformati si plini de ura,tipic romanului. Lucrez in sistem de 20 de ani,am un salar de 1ooo lei ,atat iau in mana,muncesc 8 ceasuriintr-un of central,singura ,deci un singur oficiant pe tura,specific ca e vb de un of central,cu cozi infernale,nu poti sa-ti permiti sa te ridici de la calc sa mergi la baie pt nevoi,sau sa bei apa,sau sa mananci,am lucrat 16 ore ,3 zile la rand pt ca colega s-a imbolnavit,si nu avem inlocuitor,am fost platita 8 ore ,fara a mi se plati ore suplimentare ,ca nu se platesc ,dar nu ma plang,ca-mi place ceea ce fac,si mi se pare usor ,in comparatie cu cei 17 ani lucrati ca factor postal.I-as raspunde d-nei care acuza ped acea postarita ca nu are dreptate,a fi postas presupune a fi un om ft responsabil si de incredere,si e o munca titanica,nu e platita nici 50 % ...in fine,doar un postats poate intelege ce presupune munca in posta,dar,va rog,nu mai improscati cu noroi in acesti oameni ,ca nu merita.Multumesc.
0 0
rodica • 2011-06-17 23:47:06
sa nu se mai planga postasii ca iau spaga mare au cu ce se intretine
0 0
INTERVIURILE HotNews.ro