Romtelecom a introdus din aceasta luna servicii de comunicare unificata de tip "cloud computing" la preturi care incep de la 2,5 euro pe luna pe cont de utilizator, prin care sustine ca firmele isi pot reduce cheltuielile cu pana la 40%. Solutia, bazata pe o platforma Microsoft operata de compania Central Europe on Demand, integreaza si ofera angajatilor acces simultan la o multitudine de servicii precum e-mail, mesagerie instant de pe terminale fixe sau mobile, conferinte audio, video si web sau editarea unor documente.

"Implementarea acestui gen de servicii 'in house' e costisitoare si pana acum si-au putut-o permite doar firmele mari, cu mii de angajati si bugete IT de ordinul a zeci sau sute de mii de euro. Romtelecom ofera acum si companiilor de marime mica si medie, cu pana la 100 de angajati, accesul la acest gen de servicii pe un model SaaS (Software as a Service) si la preturi accesibile", a declarat George Makowski, director executiv comercial, segment business, Romtelecom.

Acesta a mai precizat ca inainte de lansarea acestui serviciu s-a efectuat "o cercetare de piata care a demonstrat ca toti clientii nostrii (n.r companii) ar putea sa-si reduca costurile cu pana la 40%. Vor putea sa-si reduca cheltuielile legate de calatorii, de telecomunicatii si cel mai mult sa-si sporeasca productivitatea".

Accesul la noul serviciu, lansat sub brandul MyOffice, se poate face prin orice fel de echipament (calculator, laptop, telefon mobil) si peste orice fel de conexiune Internet (fixa sau mobila). Servicul are doua variante de abonamente, la preturi de 2,5 euro pe luna/pe cont de utilizator si respectiv 8/euro pe luna de utilizator si nu sunt necesare investitii in echipamente sau licente software, in intretinere si operare, platindu-se doar acest tarif lunar. Perioada contractuala se negociaza. Detalii despre acest serviciu aici.

Romtelecom a raportat o pierdere operationala de 41,5 milioane euro in al doilea trimestru al acestui an, comparativ cu o pierdere operationala de 1,5 milioane euro in acelasi trimestru din 2009, pe fondul cresterii costurilor cu pachetele compensatorii in cazul disponibilizarilor voluntare, dar si a scaderii veniturilor, conform datelor grupului elen OTE. Pe de alta parte, operatorul a inregistrat cresteri in privinta numarului total de unitati generatoare de venit (abonamente), precum si pe segmentele de televiziune si internet.