Viteza de transfer a datelor sau timpul de remediere a deranjamentelor si reclamatiilor, indicatori obligatorii in contractele de internet pana la 20 ianuarie 2012

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Marţi, 10 mai 2011, 12:39 Economie | Telecom


Viteza nominala/maxima de transfer a datelor, perioada de timp (in ore) pentru remedierea deranjamentelor sau solutionarea reclamatiilor sunt cativa din indicatorii de calitate pentru serviciile de internet care vor trebui inclusi in contractele comerciale pana la data de 20 ianuarie 2012, a anuntat marti autoritatea de reglemntare in comunicatii.

Furnizorii de servicii de acces la internet vor avea obligatia includerii in contracte a urmatorilor parametri de calitate tehnici:

- viteza de transfer a datelor - in contracte vor fi incluse viteza nominala/maxima de transfer a datelor si viteza minim garantata de transfer a datelor. In cazul in care furnizorul nu asigura o viteza minim garantata, acesta va mentiona explicit in contract si in conditiile generale acest lucru. Majoritatea serviciilor de acces la internet sunt de tip „best effort", calitatea acestor servicii depinzand in foarte mare masura de modul de planificare a retelei de catre furnizori;

- intarzierea de transfer, in cazul in care furnizorul asigura o valoare garantata;

- variatia intarzierii de transfer, in cazul in care furnizorul asigura o valoare garantata;

- rata pierderii de pachete, in cazul in care furnizorul asigura o valoare garantata.

In plus, autoritatea de reglementare va realiza, administra si pune la dispozitia publicului, pe pagina de internet proprie, o aplicatie interactiva care va permite utilizatorilor sa masoare indicatorii de calitate tehnici ai propriului furnizor. ANCOM va realiza si va publica trimestrial pe pagina proprie de internet statistici cu privire la acesti indicatori de calitate, astfel incat utilizatorii sa isi formeze o opinie referitoare la calitatea serviciului oferit de furnizorii de servicii de acces la internet.

Totodata, furnizorii de servicii de acces la internet vor include in contracte si o serie de parametri de calitate administrativi precum:

- termenul de la care va incepe furnizarea accesului la internet exprimat in zile calendaristice;

- termenul de remediere a deranjamentelor exprimat in ore;

- termenul de solutionare a reclamatiilor utilizatorilor exprimat in ore.

Furnizorii vor publica trimestrial pe paginile lor de internet valorile parametrilor de mai sus si, in plus, frecventa reclamatiilor utilizatorului, frecventa reclamatiilor referitoare la deranjamente si frecventa reclamatiilor privind corectitudinea facturarii. Furnizorii vor mentine pe pagina de internet date complete si exacte cu privire la acesti indicatori, astfel incat utilizatorii finali sa poata accesa si valorile corespunzatoare ultimelor patru trimestre.

De asemenea, pana la data de 1 ianuarie 2012, furnizorii au obligatia de a publica o procedura privind masurarea parametrilor de calitate. Primele date cu privire la acesti parametri vor fi facute publice pe paginile proprii de internet ale furnizorilor pana la data de 25 aprilie 2012 pentru perioada de raportare aferenta primului trimestru din acest an.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1379 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    felicitari (Marţi, 10 mai 2011, 17:42)

    vali [anonim]

    Felicitari si daca s-ar verifica conform datelor ar fii un lucru foarte bun. Firmele ar fii serioase cu clientii lor, nu ar mai face reclame mincinoase fiind ca legea ar fi drastica. Eu am contactat RDS si am avut probleme de la inceput cu instalarea internetului plus ca a 2 luni si nici acum nu am primit modem pentru al doilea aparat, dar imi fac timp si am sa merg la Protectia Consumatorului, pentru reclama mincinoasa si nerepectarea clauzelor contractuale.
    • 0 (0 voturi)    
      rcs rds sunt ok (Marţi, 10 mai 2011, 19:19)

      acer [anonim] i-a raspuns lui vali

      vali e bine sa-ti verifici putin si calculatorul....eu am net tot de la ei si am testat viteza atat de download dar upload pe mai multe site-uri si e cea prevazuta in contract...iar practic nu am avut probleme niciodata de natura tehnica...nu le tin partea dar cu mine sunt corecti...asta pana la proba contrara
  • 0 (0 voturi)    
    neaplicabila (Miercuri, 11 mai 2011, 23:33)

    neagoe [utilizator]

    Si ce daca se specifica in contract? Si daca nu iti place ce alternativa ai? Care e concurenta ca doar se stie ca furnizorii si-au impartit teritoriile si nu si le incalca ...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by