Afacerile principalilor operatori de comunicatii in 2010: Profitul Orange si Vodafone a scazut semnificativ/ RCS&RDS, UPC si Romtelecom sunt pe pierdere

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Marţi, 23 august 2011, 16:22 Economie | Telecom


Orange Romania si-a mentinut pozitia de lider pe piata telefoniei mobile in 2010 si din punct de vedere financiar, inregistrand un profit net de 221,8 milioane euro, in scadere totusi cu 18,03% fata de 2009, arata datele publicate de Ministerul de Finante. Principalul rival Vodafone a raportat anul trecut un profit net de 115,6 milioane euro, cu 52,6% mai mic decat in anul anterior. Datele Cosmote, al treilea operator mobil, nu au fost facute publice. De asemenea, principalii furnizori locali de servicii TV, RCS&RDS, UPC si Romtelecom au incheiat 2010 pe pierderi nete de 16,6 milioane euro, 119,6 milioane euro si respectiv 55,1 milioane euro.

Orange Romania a inregistrat anul trecut afaceri in valoare de 4,16 miliarde lei (peste 988,4 milioane euro), in scadere cu 5,3% fata de anul anterior. Operatorul a raportat un profit net de 933,9 milioane lei (221,8 milioane euro) in scadere cu 18,03% fata de 2009, arata datele raportate la Ministerul de Finante.

  • Numarul mediu de salariati Orange in Romania era de 2732 angajati in 2010, fata de 2907 angajati in anul anterior.

Vodafone Romania a raportat anul trecut o cifra de afaceri de 3,46 miliarde lei (peste 823,7 milioane euro), in scadere cu 11,3% fata de anul anterior, in timp ce profitul net s-a situat la 486,9 milioane lei (115,6 milioane euro) in scadere cu 52,6% fata de anul 2009.

  • Numarul mediu de salariati Vodafone in Romania se situa la 2964 angajati anul trecut, fata de 3043 angajati in 2009.

Cosmote Romania nu mai are rezultate financiare prezentate pe site-ul Ministerului de Finante din anul 2008. Raportul financiar al grupului elen OTE mentioneaza ca operatorul a inregistrat venituri totale de 468,8 milioane euro in 2010, in crestere cu 7,2% fata de anul anterior.

Cei trei mari furnizori de servicii TV din Romania, RCS&RDS, UPC Romania si Romtelecom, pe pierderi nete in 2010

RCS&RDS si Romtelecom au trecut pe pierdere neta in 2010, dupa ce cu un an in uirma raportasera profit.

RCS&RDS a inregistrat anul trecut afaceri de 1,76 miliarde lei (418,1 milioane euro), in crestere cu 6,8% fata de 2009, dar si o pierdere neta de 70,2 milioane lei (16,6 milioane euro). In 2009, operatorul inregistrase un profit de 211,8 milioane lei (circa 49,9 milioane euro).

  • Numarul mediu de salariati RCS&RDS in Romania se situa la 5853 angajati in 2010, fata de 6350 angajati in 2009.

Romtelecom a inregistrat in 2010 afaceri de 3,02 miliarde lei (719,2 milioane euro), in scadere cu 8,7% fata de anul anterior si o pierdere neta de 232,02 milioane lei (55,1 milioane euro). In 2009, operatorul raportase un profit net de 113 milioane lei (26,6 milioane euro).

  • Numarul mediu de salariati Romtelecom a ajuns la 8891 angajati in 2010, fata de 10128 salariati cu un an in urma.

UPC Romania a inregistrat in 2010 afaceri in valoare de 471,5 milioane lei (112,01 milioane euro) in scadere cu 3,49% fata de anul 2009. Anul trecut, pierderea neta a UPC s-a accentuat la 656,8 milioane lei (156,01 milioane euro) fata de o pierdere de 507,03 milioane lei (119,6 milioane euro) in 2009.

  • Numarul mediu de salariati UPC Romania a ajuns la 1562 angajati in 2010, fata de 1551 angajati in 2009.

Calculele s-au facut tinand cont de cursul mediu anual anuntat de BNR pentru anii 2010 (1 euro/ 4.2099 lei) si respectiv 2009 (1 euro/4.2373 lei).








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4713 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Ceva e in neregula la UPC (Marţi, 23 august 2011, 16:46)

    bogdan [anonim]

    UPC Romania a inregistrat in 2010 afaceri in valoare de 471,5 milioane lei (112,01 milioane euro) in scadere cu 3,49% fata de anul 2009. Anul trecut, pierderea neta a UPC s-a accentuat la 656,8 milioane lei (156,01 milioane euro)

    Pierderile sunt mai mari decit cifra de afaceri????
    • +3 (3 voturi)    
      Teoretic se poate (Miercuri, 24 august 2011, 3:53)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui bogdan

      Cifra de afaceri reprezinta incasarile totale. E posbil ca ei sa aiba costuri operative cu mult mai mari decat incasarile, teoretic. Practic ma mir cum poti avea o asemenea "afacere" si sa nu o inchizi. Pot intelege sa mergi pe pierdere cand ai un startup (relativ pierdere, acolo e vb de nr de ani in care iti acoperi investitia) insa sa ai o pierdere de 100000 mii de euro pe cap de angajat inseamna ceva extrem de putred, fie externalizarea profitului fie un management complet defectuos.
  • +1 (3 voturi)    
    se poate !! (Marţi, 23 august 2011, 17:03)

    val [anonim]

    Da se poate , avand de rambursat credite mari din anii anteriori !!!
    • +2 (2 voturi)    
      pierdere? (Marţi, 23 august 2011, 17:12)

      Thheo [utilizator] i-a raspuns lui val

      Rambursarea de credite nu este pierdere..
      • +1 (3 voturi)    
        da, se poate... (Marţi, 23 august 2011, 17:26)

        Mike Fries [anonim] i-a raspuns lui Thheo

        asa e, rambursarea in sine nu e pierdere insa asta i-a mancat din profit pana a ajuns pe pierdere...ca sa nu mai vorbim de managementul defectuos
        • 0 (0 voturi)    
          nu e pierdere (Marţi, 23 august 2011, 19:49)

          Thheo [utilizator] i-a raspuns lui Mike Fries

          Este doar in contabilitate aceasta pierdere stai linistit.. toti banii de achizitie ai Astralului au ajuns ca si cheltuiala esalonata in timp.. si acum "beneficiaza" de neplata impozitului pe profit..
  • +3 (3 voturi)    
    datele nu sunte reale (Marţi, 23 august 2011, 17:38)

    andrei [anonim]

    Romtelecom nu e pe pierdere, grecii au externalizat multe servicii si banii iau drumul unor firme ale lor din afara prin contracte dezavantajoase cu Romtelecom. De pierdut de fapt pierde statul roman care e inca e actionar. Ei nu platesc u 1 leu impozit la noi in tara si probabil ca nici in Grecia nu se omoara cu astfel de lucruri.
    • 0 (0 voturi)    
      Romtelecom plateste taxe si impozite... (Miercuri, 24 august 2011, 10:25)

      djokovic [anonim] i-a raspuns lui andrei

      Romtelecom plateste totul la zi la stat!
      Mai uite-te la competitori, in speta RCS.
  • +2 (2 voturi)    
    teapa vodafone (Miercuri, 24 august 2011, 1:38)

    monica L [anonim]

    As vrea ca Vodafone sa dea faliment. Ar merita, e cel mai tepuitor furnizor de telefonie mobila. Are reclama cea mai nesimtit mincinoasa.
    • 0 (2 voturi)    
      Gresesti (Miercuri, 24 august 2011, 3:54)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui monica L

      Cel mai mare tepuitor e orange:)
      • 0 (0 voturi)    
        gresesti esti tu (Miercuri, 24 august 2011, 9:49)

        Tajmahal [anonim] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

        cel mai mare tepuitor e vlad tepes!!! oameni fara viata, pentru care cea mai mare pasiune e telefonul si minutele....
      • 0 (0 voturi)    
        Cosmote e cel mai serios (Miercuri, 24 august 2011, 10:29)

        djokovic [anonim] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

        Nici eu nu am fost multumit de Orange si mai ales de Vodafone. De vreo 4 ani am cosmote si platesc doar abonament pt ca foarte rar reusesc sa consum minutele in alte retele si niciodata cele in retea :). Mai nou au abonamente la preturi rezonabile cu trafic internet inclus. Au semnal si pe la Ranca si TransAlpina unde Vodafone si Orange nu au.
        Singura bila neagra a lor care ma afecteaza si pe mine este ca nu au semnal intre statiile de metrou, dar poate in viitor vor face si chestia asta. In statii este!
        • 0 (0 voturi)    
          Cosmote? (Miercuri, 24 august 2011, 12:48)

          Thheo [utilizator] i-a raspuns lui djokovic

          Are you for real? Eu tocmai am trecut la Cosmote de 2 luni de zile fortat de firma si in Bucuresti mi se intrerup convorbirile mai tot timpu.. in afara localitatilor este dezastru.. retea mai proasta nu cred ca exista. Si acest lucru se intampla multor colegi de ai mei ( cateva sute ca sa nu facem statistici pe numere mici.. )
          • 0 (0 voturi)    
            Cosmote cu varza! (Miercuri, 24 august 2011, 13:48)

            nenea [anonim] i-a raspuns lui Thheo

            Stai linistit, ca oricum este cea mai proasta retea! O lauda unii ca e tare, dar sa vezi mai pe seara ca nici nu se poate vorbi in aceasta retea!
            • 0 (0 voturi)    
              Firma serioasa!? (Duminică, 28 august 2011, 11:10)

              Cosmo Ote [anonim] i-a raspuns lui nenea

              Cum va explicati ca despre Cosmote nu se publica situatia financiara?Va zic eu:sunt pe minus cu multe zeci de milioane!Totul merge prost din cauza managementului catastrofal:au cumparat Zappul cu pierderi enorme iar acum vor sa se uneasca cu Romtelecom,sa-i tina in spate romanii, asa cum a fost tinut Cosmoromul pana s-a transformat in Cosmote!!!Tot ce se scrie mai sus este real:cum sa ai calitate cu oameni slabi pregatiti?(este vreo legatura intre mecanica si telecom ?)


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by