TELECOM
Finalizarea achiziției UPC de către Vodafone​, estimată pentru 1 august 2019: Care va fi noua echipă de conducere Finalizarea tranzacției prin care Vodafone a preluat UPC România este estimată pentru 1 august 2019, ca urmare a aprobării primite din partea Comisiei Europene pentru tranzacția dintre cele două companii. O nouă echipă executivă va conduce noua companie rezultată și va raporta către Murielle Lorilloux, directorul general al Vodafone România, a anunțat luni al doilea mare operator local de comunicații mobile.
UPDATE Cum răspunde STS acuzațiilor că nu a implementat de mulți ani soluții gratuite de localizare a apelurilor 112: Totul este pregătit, dar trebuie modificată legislația primară/Cătălin Drulă, președintele Comisiei IT din Parlament: STS minte Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a transmis duminică, la solicitarea HotNews.ro, că a testat din 2017 soluțiile gratuite de tip AML și ESL care permit localizarea apelurilor la 112 fără instalarea unor aplicații. În 2018, în baza testelor cu cei patru mari operatori de telefonie mobilă, STS a transmis către ANCOM că sistemul 112 este pregătit să implementeze aceste soluții, numai că mai lipsește ceva: trebuie actualizată legislația primară existentă. În replică, deputatul USR Cătălin Drulă, președinte al Comisiei IT din Parlament, susține că STS minte și că legislația actiuală permite Serviciului să implementeze soluțiile AML.
​Cazul Caracal. Decizia premierului de înființare a Comitetului interministerial privind 112, condus de Raed Arafat, în Monitorul Oficial În Monitorul Oficial de sâmbătă a fost publicată o decizie a premierului Viorica Dăncilă prin care se înființează Comitetul interministerial privind sistemul apelurilor de urgență 112. Acesta va fi condus de Raed Arafat, care va avea funcția de președinte.
STS, despre cazul Caracal: Reconfirmăm că nu au fost inadvertențe, sincope sau defecțiuni tehnice Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) transmite, într-un comunicat difuzat sâmbătă seară, că în cazul Caracal nu au fost inadvertențe, sincope sau defecțiuni tehnice și dacă există o problemă este legată doar de comunicarea întârziată.
Oficialii STS, ANCOM și ai Ministerului Comunicațiilor, acuzați că ar fi responsabili pentru neimplementarea unor soluții gratuite de îmbunătățire a localizării apelurilor 112 Președintele Comisiei IT din Parlament, Cătălin Drulă (USR), susține că multe țări europene au implementat de mult timp soluții gratuite de localizare a apelurilor la 112. Aceste soluții, care funcționează pe smartphone-uri cu Android și iOS fără să-ți instalezi nicio aplicație, trimit automat locația de pe telefon la apelurile de urgență. "E vorba de un nenorocit de SMS de 100 de octeți și de asocierea lui cu apelul de urgență. Dar nu, ei stau în blocaje de licitații și contestații de ani de zile "pentru modernizarea 112", susține Drulă.UPDATE (sâmbătă, 09:40) Președintele Comisiei IT din Parlament a transmis sâmbătă către HotNews.ro solicitările oficiale făcute către STS, ANCOM și Ministerul Comunicațiilor în care cere explicații pentru neimplementarea unor soluții gratuite de localizare a apelurilor la 112.
VIDEO Asociația europeană a numărului 112: Autoritățile române care gestionează 112 au fost reticente ani de zile în folosirea unei tehnologii de localizare gratuită "Timp de mulți ani (2015), am insistat la autoritățile române să îmbunătățească informațiile despre locație, dar până acum nu s-a făcut nimic. Serviciile române care gestionează 112 au fost reticente în folosirea unei tehnologii de localizare gratuită a locației numită Advanced Mobile Location (AML) și care a salvat în mod literal viața a nenumărați cetățeni din întreaga Europă.", au transmis vineri pentru HotNews.ro oficialii Asociației europene a numărului unic de urgență (EENA).
Cât de depășit este sistemul 112: La 5 ani de la tragedia din Apuseni, STS folosește aceeași tehnologie de localizare a apelurilor Fata de 15 ani, dispărută miercuri în Carcal și care ar fi fost ucisă de cel în mașina căruia se urcase la ocazie , a sunat joi de trei ori la 112 într-un interval de 7 minute, fără să fie localizată. Poliția spune că STS a transmis a coordonate de pe o arie destul de mare, respectiv pentru trei locații care s-au dovedit a fi greșite. Situația amintește de o altă tragedie. În 2014, când a avut loc accidentul aviatic din Munţii Apuseni, după apelul la 112, salvatorii au ajuns cu întârziere de câteva ore la victime, două dintre ele fiind decedate. STS a lansat abia anul trecut o licitație de modernizare a sistemului 112, blocată acum în instanță, și a dezvoltat o aplicație pentru telefoane inteligente, care oferă precizie de localizare, dar care are doar peste 10.000 descărcări.
Noi precizări de la STS despre precizia localizării apelului făcut de tânăra de 15 ani la 112: Victima a fost găsită la limita inferioară a zonei de localizare transmisă de rețeaua de telefonie mobilă STS a revenit vineri cu noi precizări legate de cum s-a făcut localizarea apelurilor făcute la 112 de tânăra de 15 ani ucisă în Caracal. Prin apelarea numărului de urgență 112 este furnizată și disponibilă în mod automat informația de localizare transmisă de operatorul reţelei publice mobile. Zona primară de localizare este reprezentată sub forma unui cerc sau sector de cerc, iar în cazul de față, victima a fost găsită în zona afișată, la limita inferioară a acesteia, spune STS. O localizare mai precisă ar fi posibilă doar prin aplicația 112 dezvoltată de STS, se mai arată în comunicat.STS: Adolescenta de 15 ani ar fi putut fi localizată cu precizie dacă ar fi folosit aplicația Apel 112, care poate fi descărcată pe telefon. Ar fi fost vital
STS: Adolescenta de 15 ani a sunat de 3 ori la 112 în interval de 7 minute / Serviciul susține că nu identifică locul telefonului Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a transmis vineri că fata de 15 ani dispărută în Olt a sunat de 3 ori la 112 în interval de 7 minute. La al doilea apel, în timpul discuției cu dispecerul de la poliție, apelanta nu a reușit să furnizeze date privind adresa/locația în care se află, dar a furnizat o adresă de pe o carte de vizită pe care o găsise în locația în care se afla. Reacția STS vine după ce Poliția a anunțat că STS a transmis trei adrese greșite în urma apelului la 112.
Dosarul în care sunt urmăriți penal Vasile Ciurchea și Liliana Mihai, președintele și directorul general al CNAS, este în lucru de 3 ani Vasile Ciurchea, noul președinte al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS), dar și Liliana Mihai, directorul general al Casei, sunt urmăriți penal încă din luna mai 2016, într-un dosar ce vizează contractele privind sistemul informatic al Casei, cu prejudiciu de peste 16 milioane de euro. Ce s-a mai întâmplat cu acest dosar? Este în lucru, au precizat miercuri pentru HotNews.ro procurorii DNA.
O situație absurdă: Cum a fost lăsat sistemul IT din sănătate fără servicii de mentenanță la bazele de date Oracle "Există fapte de natură penală" în legătură cu faptul că baza de date a sistemului a fost lăsată fără servicii de mentenanță, a anunțat luni ministrul Sănătății, Sorina Pintea. HotNews.ro a investigat cum a rămas CNAS fără mentenanța Oracle, esențială pentru întreg sistemul IT și a descoperit o situație incredibilă. Cu o mentenanță expirată în decembrie 2018 și fără personal IT specializat în tehnologia Oracle, CNAS a lansat în ianuarie o procedură simplificată de achiziție pentru 6 luni a acestor servicii. Luna trecută, procedura a fost anulată.
DOCUMENT ​Ce achiziție urgentă face CNAS pentru a rezolva criza sistemului IT: 900 de euro pentru mentenanță pe 3 zile a bazelor de date Oracle Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) vrea să cumpere pentru o perioadă de 3 zile servicii de mentenanță reactivă și suport tehnic pentru componenta baza de date Oracle instalate și utilizate la nivelul Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate (PIAS), potrivit unei invitații de participare obținute de HotNews.ro. Valoarea estimată a achiziției este de 900 de euro. Vezi integral în articol când va avea loc achiziția și care va fi criteriul de atribuire.
STS dă vina pe CNAS pentru întreruperea funcționării sistemului IT din sănătate Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) confirmă, într-un răspuns transmis HotNews.ro, defecțiunea apărută în data de 26 iunie la una dintre sursele neîntreruptibile de energie (UPS) aflate în proprietatea sa, dar susține că asigură alimentarea redundantă cu energie electrică pentru echipamentele CNAS. Cine este vinovat pentru căderea sistemului IT din sănătate? "Întreruperea funcționării echipamentelor CNAS a fost cauzată de lipsa redundanței serverelor CNAS", transmite STS.EXCLUSIV Cum explică IT-știi din CNAS cea mai mare cădere a sistemului informatic din sănătate: Totul a început în data de 26 iunie
​EXCLUSIV Cum explică IT-știi din CNAS cea mai mare cădere a sistemului informatic din sănătate: Totul a început în data de 26 iunie Sistemul informatic din sănătate nu funcționează în mod oficial de 22 de zile, dar un raport intern al Direcției IT din CNAS, consultat de HotNews.ro, arată că cea mai gravă avarie a acestui sistem de la darea sa în folosință a început de fapt în data de 26 iunie. O defecțiune apărută la una dintre sursele neîntreruptibile de energie (UPS) ale Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS) a defectat mai multe echipamente hardware și a generat blocaje în cascadă. CNAS a anunțat problema abia în 10 iulie.UPDATE (18:01) Reacția STS după dezvăluirile HotNews.ro: Defecțiunea apărută (n.a în 26 iunie la unul dintre UPS-urile STS) a fost semnalată în aceeași zi către CNAS. Întreruperea funcționării echipamentelor CNAS a fost cauzată de lipsa redundanței serverelor CNAS.
GSP: Angajații Telekom Sport au fost anunțați prin mail că vor fi concediați. Ce spune conducerea Telekom Mai mulți angajați ai postului TV Telekom Sport au primit mail-uri în această dimineață din partea sindicatului în care au fost înștiințați că vor fi concediați, scrie GSP. Mail-urile conțin mai multe tabele cu posturile restructurate, dar și numărul exact de oameni care urmează să fie disponibilizați: în total 130 de posturi, scrie publicația. Contactati de HotNews.ro, oficialii Telekom România au spus că sunt în negocieri cu sindicatele în legătură cu cei 692 de angajați care vor fi concediați, iar că în privința canalelor Telekom Sport, acestea vor continua să difuzeze conținut sportiv și emisiuni tematice.
​EXCLUSIV Ministerul Educației riscă să plătească de la bugetul de stat toți cei 165 milioane de lei pentru internet wireless în școli Ministerul Educației, condus de Ecaterina Andronescu, riscă pierderea fondurilor UE nerambursabile alocate pentru platforma națională de internet wireless în școli. Contractul, în valoare de 165 milioane de lei, tocmai a fost atribuit prin licitație, dar fiind implementat prin fonduri UE este condiționat de implementarea altor două platforme naționale asumate de Ministerul Educației: Catalogul Electronic și Biblioteca Virtuală, pentru care nu au fost semnate încă cererile de finanțare. Vezi în articol avertismentul transmis încă din luna aprilie de Ministerul Fondurilor Europene.
Europol: Poliția are nevoie de noi instrumente de interceptare din cauza tehnologiei 5G Catherine De Bolle, directorul Europol, a declarat că, în urma introducerii tehnologiei 5G, agențiile europene din domeniul aplicării legii vor pierde capacitatea de a intercepta comunicațiile efectuate de infractori cu ajutorul dispozitivelor mobile.
Tranzacție aprobată de Comisia Europeană: Vodafone va prelua UPC în România până la 31 iulie 2019 Comisia Europeană a aprobat tranzacția de 18,4 miliarde de euro prin care grupul Vodafone va prelua operațiunile Liberty Global din Germania, Cehia, Ungaria și România, a anunțat joi Vodafone. În România, tranzacția prin care Vodafone va prelua UPC este preconizat să fie finalizată până la data de 31 iulie 2019. Vezi în articol ce schimbări ar putea produce pe plan local această tranzacție.
Telekom România va concedia peste 690 de angajați Telekom Romania a anunțat joi că va restructura 692 de poziţii din totalul de 5.831 de angajaţi în prezent la nivelul grupului de firme - fostele Romtelecom și Cosmote. Măsura este parte a programului de transformare inițiat în urmă cu 2 ani. Vezi în articol câți angajați vor pleca de la fiecare din cele două firme.
Modernizarea sistemului 112: Curtea de Apel va judeca modul în care STS a atribuit contractul de peste 184 milioane de lei Controversata licitație organizată de Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) pentru modernizarea sistemului IT al numărului unic de urgență 112 a ajuns pe masa Curții de Apel București, după mai multe contestații la CNSC și o plângere penală la DNA. Un consorțiu de firme condus de Omnilogic, a căror ofertă a fost descalificată, a contestat luni în instanță rezultatele atribuirii contractului de peste 184,7 milioane de lei. Vezi în articol povestea contestărilor și a plângerii penale la licitația STS.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by