​Volkswagen ar fi construit mai multe versiuni ale soft-ului care a pacalit testele de emisii, adaptandu-le pentru diverse zone din lume si pentru mai multe tipuri de motoare, spun trei surse citate de Reuters. Daca se va dovedi ca e adevarat, teoria conform careia doar cativa ingineri au stiut, cade definitiv. Reprezentantii companiei au spus sambata ca analizeaza posibilitatea reducerii numarului de oameni cu contracte determinate, mai ales ca viitorul este incert si ultimele date de vanzari nu sunt bune.

Sigla VolkswagenFoto: Volkswagen

Sursele spun ca in sapte ani in care Volkswagen a folosit software-ul in cauza, acesta a fost adaptat pentru patru tipuri de motoare si ar fi avut mai multe versiuni

Cei de la Volkswagen nu au dorit sa comenteze acuzatiile, precizand ca nu pot face comentarii despre o ancheta in curs. Pana acum, mai multi oficiali Volkswagen au spus ca un numar extrem de mic de ingineri ar fi stiut despre mecanismele de inselare, insa tot mai multe informatii arata ca nu este chiar asa.

Daca intr-adevar s-au facut mai multe versiuni ale soft-ului, inginerii care lucrau la el au avut nevoie de finantare si de informatii detaliate despre noile motoare, ceea ce inseamna ca mai multe divizii au colaborat la intreaga strategie.

Un expert in probleme de drept de la University of Virginia, citat de Reuters, spune ca e foarte important sa se stabileasca exact cati oameni stiau de acest soft si cati manageri de rang inalt erau informati. In functie de numarul celor care au participat, si in special daca acest numar este mare, autoritatile pot impune amenzi mai dure fiindca vina companiei germana este accentuata.

Fiind vorba de sapte ani in care software-ul a fost instalat, el a avut nevoie de actualizari si de adaptari complexe, mai ales cand Volkswagen a schimbat sistemul de control al emisiilor. Aceste lucruri nu puteau fi facute de o mana de oameni, mai ales ca pentru Europa ar fi existat o versiune diferita a soft-ului.