Luna aprilie a fost una dintre cele mai slabe pentru piața europeană a mașinilor noi, doar aprilie 2020, luna în care a fost lockdown aproape peste tot, aducând cifre mai mici în toată istoria datelor de înmatriculări. Au fost și piețe cu scăderi de peste 30%, arată datele ACEA. Cifrele au fost mici mai ales din cauza crizei semiconductorilor.

MasiniFoto: Hotnews

În UE s-au înmatriculat 684.000 mașini noi, față de 862.000 în a patra lună din 2021. Scăderea a fost de 21%, dar în Italia a fost de 33%, în Franța de 23% și în Germania, de 22%.

La patru luni, scăderea a fost de 14% la nivelul UE, de la 3,42 milioane mașini, la 2,93 milioane. Italia a scăzut cu 27%, Danemarca și Finlanda, cu 24% și Lituania, cu 21%. Piața românească a urcat cu 35%, dar ca volum nu reprezintă nici 1% din piața totală a UE.

La patru luni clasamentul pe mărci arată așa:

Volkswagen 10,4%

Toyota 6,9%

Peugeot 6,3%

Mercedes 5,7%

BMW 5,6%

Renault 5,6%

Audi 5,2%

Kia 5,1%