Hotararea de Guvern privind aprobarea contractului de privatizare a CFR Marfa a fost aprobata si urmeaza sa fie trimisa Consiliului Superior de Aparare a Tarii (CSAT) pentru un aviz, a anuntat premierul Victor Ponta, dupa sedinta de Guvern. Intrebat ce se intampla daca nu este convocat CSAT, Ponta a spus ca "se anuleaza privatizarea". "Pana pe 23 septembrie trebuie sa semnam sau nu contractul. Daca este din vina noastra, nu se intampla nimic. Pur si simplu se anuleaza licitatia", a explicat Ponta. Potrivit acestuia, presedintele poate convoca CSAT in 60 de zile. Premierul a precizat ca semnarea contractului de privatizare va avea loc doar dupa sedinta CSAT, probabil in luna septembrie. Intrebat care este motivul pentru care a fost trimis actul normativ in CSAT, in conditiile in care Consiliul a avizat deja strategia de privatizare a CFR Marfa, Ponta a raspuns ca este "o companie strategica".

"Exista si un punct de vedere al Ministerului Apararii Nationale in acest sens si pentru ca, daca CSAT a dat aviz, conform Legii CSAT, la momentul declansarii procedurii, acum, inainte de semnare, sunt absolut convins ca va face acelasi lucru, sau, daca exista elemente noi pe care noi nu le cunoastem, eu nu am cotrobait prin conturile domnului Stoica, asta face presedintele, e bine sa fim informati in mod oficial, nu la televizor", a precizat Ponta.

"Daca sunt lucruri de natura sa afecteze grav procesul de privatizare, CSAT este institutia publica in care aceste elemente pe care noi nu le cunoastem pot fi ridicate, daca nu, inseamna ca mergem mai departe cu privatizarea. Declaratiile la ore de prime time nu au nicio valoare, nici macar politica, cu atat mai putin juridica", a mai spus Ponta.

UPDATE: Hotararea de Guvern privind aprobarea contractului de privatizare a CFR Marfa prevede, conform comunicatului transmis de Guvern cu actele normative adoptate in sedinta de miercuri, ca, "Daca finalizarea nu va avea loc, independent de orice culpa a Cumparatorului, intr-o perioada de maxim 60 de zile calendaristice de la data intrarii in vigoare a prezentei Hotarari, contractul se desfiinteaza de plin drept fara a mai fi necesara punerea in intarziere si fara orice alta formalitate prealabila si fara interventia instantei".

  • Anticipand intentia premierului, Traian Basescu a afirmat in urma cu doua zile ca " CSAT nu se ocupa de targuieli, ci doar de probleme de securitate nationala". Intrebat daca a avut o discutie cu presedintele pe aceasta tema, Ponta a raspuns ca nu. Apoi, a afirmat in mod ironic ca presedintele a anticipat miscarea Guvernului pentru ca "e foarte destept, de aia". "Eu nu am luat in mod serios ce declara presedintele pe la televizor. Eu aplic legea. Legea spune ca in baza punctului de vedere al Ministerului Justitiei si al Ministerului Apararii transmitem finalizarea procedurii. Daca domnul presedinte Basescu vrea sa se spele pe maini, atunci e in regula", a mai spus Ponta.

Premierul VictorPonta a spus miercuri, la inceputul sedintei de Guvern, ca va fi aprobat proiectul de Hotarare de Guvern privind privatizarea CFR Marfa. "pentru ca vad ca nu poate sa doarma adversarul politic". Ponta spune si ca isi asuma raspunderea asupra privatizarii. Dar ce inseamna asumarea raspunderii in opinia premierului? "Sigur ca-mi asum raspnderea, n-am fugit niciodata de respundere. Aprob HG, o trimit la CSAT (n.red Consiliul Suprem de Aparare a Tarii) spre aviz, ca daca presedintele stie ceva ce noi nu stim, nu trebuie sa ne lase sa gresim, trebuie sa spuna. Vad insa ca orice om de afaceri roman care nu se inscrie in Miscarea Populara primeste un dosar penal din 2004, 2006", a mai spus premierul.

Privatizarea CFR Marfa a mai fost discutata in CSAT si in februarie 2013. Atunci, a fost aprobata strategia privind privatizarea companiei CFR Marfa a fost aprobata in sedinta de marti a CSAT.

Reamintim ca presedintele Traian Basescu a ridicat luni o serie de semne de intrebare legate de privatizarea CFR Marfa, proces castigat de controversatul om de afaceri Gruia Stoica, si i-a cerut premierului Victor Ponta sa asigure interimatul la Ministerul Transporturilor pana va semna contractul de privatizare sau il va respinge.

Seful statului a afirmat ca Gruia Stoica, care a castigat procesul de privatizare al CFR Marfa, pentru care s-a angajat sa plateasca 202 milioane euro, "cauta cu oarecare disperare bani la banci" pentru a-si onora angajamentele. In aceste conditii, primul ministru, care a "laudat" public procesul de privatizare, ar trebui sa-si asume responsabilitatea politica in acest caz si sa ramana la conducerea ministerului, in calitate de interimar, pana la semnarea sau respingerea contractului de privatizare, a argumentat Traian Basescu, precizand ca nu vrea sa vada un ministru proaspat desemnat "ca devine tapul ispasitor pentru o operatiune de privatizare, eventual, de tipul Oltchim".