Aproximativ 600 de reprezentanti ai Federatiei Nationale a Sindicatelor Portuare Constanta au protestat, miercuri, la sediul Ministerului Transporturilor, fata de trecerea Portului Constanta la consiliul local, informeaza Mediafax. Sindicalistii portuari sustin ca in cazul in care Portul Constanta va fi transferat la consiliul local si autoritatea portuara va fi listata la bursa, va fi oprita activitatea in port.

Cei aproximativ 600 de sindicalisti, adusi cu mai multe autocare, s-au adunat in parcul din fata Ministerului Transporturilor cu pancarte pe care aveau scrise mesaje precum: "Portul Constanta este al tarii, nu al poftelor voastre", "Privatuizarea autoritatii portuare - marele proiect al marilor proiecte", "Portul Constanta nu este un car alegoric", "Portul Constanta nu este club de noapte" si "Portul Constanta nu este harem".

Sindicatele au cerut premierului Victor Ponta si ministrului Transporturilor, Dan Sova, o intalnire in regim de urgenta cu operatorii si lucratorii portuari. De asemenea, au cerut presedintelui Traian Basescu sa adopte o pozitie oficiala, sa-si exprime un punct de vedere fata de intentia de listare pe bursa a Companiei Nationale "Administratia Porturilor Maritime".

Presedintele Federatiei Sindicatelor Portuare, Mircea Burlacu, a afirmat ca profitul Administratiei Porturilor Maritime trebuie reinvestit pentru mentinerea infrastructurii portuare. De asemenea, trebuie sa mentina la nivel concurential si acceptabil taxele si tarifele portuare. "In port, toata activitatea e privata, portul e privat 100%. (...) APC are alt rol si scop decat vor ei sa se stie. APC e ca o primarie a portului, emite acte de autorizare pe teritoriul portului Constanta. Vor sa le amestece pentru a justifica aceasta decizie de privatizare a APC", a mai spus Burlacu.

Ideea transferului Portului Constanta de la Ministerul Transporturilor la autoritatile locale nu este agreata nici de operatorii portuari. Omul de afaceri Gabriel Comanescu a declarat recent ca "este o prostie care continua sa fie perpetuata". Comanescu a mai spus ca transferul Portului Constanta la Primaria Constanta ar duce la blocarea tuturor proiectelor europene in conditiile in care "infrastructua portuarea are nevoie de fonduri imense".

Si Mihai Daraban, presedintele Camerei de Comert Constanta, a declarat zilele trecute ca "Daca trece Portul Constanta la administratia locala, orice investitie se blocheaza".