Tarom a reusit sa incheie anul 2013 din punct de vedere financiar cu o reducere a pierderilor de 44 % (circa 100 milioane de lei) fata de anul 2012 si cu 30% (circa 56 milioane de lei) fata de cifra raportata in bugetul aprobat pe anul 2013, anunta compania. In plus, pentru anul 2013 rezultatul net, comparativ cu cel estimat in planul de management a fost mai bun cu 9%. Rezultatele financiare bune de la Tarom au venit in timpul mandatului belgianului Christian Heinzmann, unul dintre singurii manageri privati care au rezistat asaltului numirilor politice la conducerile companiilor de stat din Transporturi.

Christian HeinzmannFoto: AGERPRES

"Tarom anunta venituri totale de 1.273.607.174 RON pentru 2013, in crestere cu 7.187.340 RON fata de anul 2012. Compania a redus cheltuielile totale in anul financiar 2013 cu 6 %, in scadere cu 93.262.450 lei fata de anul 2012", anunta compania aeriana intr-un comunciat de presa.

In plus, cifra de afaceri neta a crescut in anul 2013 cu 3% (36.870.646 lei) fata de anul 2012, ajungand la 1.085.210.203 lei.

De asemenea, pentru anul 2013 rezultatul net, comparativ cu cel estimat in planul de management (-143 mil RON) a fost mai bun cu 9% (13 mil.RON).

"Tendinta rezultatelor financiar- contabile ale companiei TAROM este una ascendenta, aceasta reflectandu-se prin diminuarea pierderilor dar si prin lipsa datoriilor restante catre furnizori, creditori sau catre bugetul de stat", se arata in comunicatul companiei.

Rezultatele comunicate de companie:


2012 TOTAL  RON
2013 TOTAL  RON
Venituri totale
1.266.419.834
1. 273. 607. 174
Cheltuieli totale
1.497.037.354
1. 403. 774. 904
Rezultat net
-230.617.520
-130. 167. 730
Cifra de afaceri neta
1.048.339.557
1. 085. 210. 203

Conform reprezentantilor Tarom, "desi contextul economic pe plan mondial a ramas pesimist in anul 2013, prin schimbarile realizate la nivelul managementului companiei, rezultatele financiare aferente anului 2013 s-au imbunatatit semnificativ comparativ cu cele ale anului 2012.

"Tarom depune eforturi mari pentru a indeplini principalul obiectiv al companiei, acela de a rentabiliza activitatea companiei, pe fondul unei competitii extrem de dure atat din partea segmentului low-cost, cat si din partea competitorilor de linie. Rezultatele noastre financiare s-au imbunatatit considerabil si acest lucru ne motiveaza si ne face increzatori ca vom indeplini obiectele comerciale si financiare pe care ni le-am propus. Politica noastra comerciala si-a indreptat toata atentia catre client. Pentru a veni in intampinarea nevoilor pasagerilor, ne-am diversificat serviciile la bord, am imbunatatit orarul de zbor cu rute si frecvente noi", sustine CEO-ul Christian Heinzmann.

Incepand cu anul 2013, TAROM a adaugat 10 destinatii cu plecare din Romania: Bucuresti-Praga, Cluj-Praga, Bucuresti-Geneva, Bucuresti-Stockholm, Bucuresti-Moscova, Iasi - Bologna, Iasi-Milano (Bergamo), Iasi - Torino si Iasi - Tel Aviv.

Pe langa imbunatatirea portofoliului de curse, Tarom anunta ca in luna iulie va efectua reduceri de 50 Euro pentru fiecare bilet dus-intors si 25 de Euro pentru un bilet dus pentru calatoriile efectuate cu aeronave proprii catre Dubai, Londra, Moscova, Stockholm, Roma, Praga, Atena si Istanbul.

Christian Heinzmann, printre putinii manageri privati care au supravietuit asaltului politic

Rezultatele financiare foarte bune ale Tarom, o companie obisnuita numai cu pierderi in trecut, vin in mandatul managerului privat, belgianul Christian Heinzmann.

Mai mult, cifrele financiare foarte bune s-au inregistrat intr-un an in care compania a fost macinata luni bune de un puternic scandal intre conducerea executiva si Consiliul de Administratie.

Scaunul lui Heinzmann la sefia Tarom s-a clatinat chiar in urma cu un an cand, pe fondul presiunilor depuse de fostul Consiliu de Administratie condus de bancherul Dan Pascariu, managerul belgian a fost fortat sa semneze un act prin care isi scurta durata mandatului de la patru ani la unul pana in noiembrie 2013.

In plus, CA-ul l-a desemnat pe Nicolae Demetriade, fost director Tarom la inceputul anilor 2000, sa exercite si el o functie de director executiv, in paralel cu Heiznmann.

Dupa cateva luni de presiuni si sedinte tensionate, fostul Ministru de la Transporturi, Ramona Manescu a demis in noiembrie intreg CA-ul si a dispus pastrarea lui Heinzmann la carma Tarom pentru intreg mandatul de patru ani.

Conducerea Tarom a mai trecut printr-un soc in luna mai cand ministrul de atunci, Dan Sova a schimbat componenta Consiliului de Administratie, eliminand fosti membri apropiat de PBNL si inlocuindu-i cu altii agreati de PSD. Vezi aici noii membri din CA-ul Tarom si ce controverse sunt legate de numele lor.

Miscarile de la conducerea Tarom au venit odata cu o alta serie de decapitari cu cantec executate de Sova in conducerilor altor companii de stat din subordinea Ministerului Transporturilor precum Compania de Aeroporturi sau CFR Marfa.