Twitter a raportat vineri rezultate trimestriale sub așteptări, rezultate pe care le-a atribuit în parte incertitudinii legate de potențiala sa preluare de către Elon Musk, potrivit AFP.

Elon MuskFoto: Mano Kors / Dreamstime

Grupul, care încearcă să îl determine pe antreprenor să își respecte promisiunea în instanță, și-a văzut cifra de afaceri în scădere pe parcursul anului (-1%), la 1,18 miliarde de dolari.

De asemenea, a revenit pe roșu, cu o pierdere netă de 270 de milioane de dolari, potrivit unui comunicat publicat vineri. Pierderea pe acțiune, un indicator urmărit îndeaproape de Wall Street, este aproape triplă față de așteptările analiștilor.

Declinul a fost atribuit "vânturilor potrivnice" din domeniul publicității, temerilor legate de economie și "incertitudinii legate de achiziția în curs a Twitter de către Elon Musk".

"Twitter se află într-o barcă în mijlocul unei furtuni", a comentat Jasmine Enberg, analist la Insider Intelligence, care a amintit că grupul era "obișnuit să aibă performanțe scăzute".

Într-un context de înăsprire a condițiilor de creditare și de încetinire a creșterii economice, companiile al căror model se bazează în întregime pe publicitate suferă din cauza scăderii bugetelor advertiserilor.

Joi, Snap a deschis balul rețelelor de socializare cu o pierdere mai mare decât se aștepta și cu venituri mai mici decât se preconiza, ceea ce a făcut ca aceasta să piardă peste 39% la bursă numai în ședința de vineri.

Analiștii au salutat totuși creșterea cu 8,8 milioane a numărului de utilizatori activi zilnici "monetizabili", adică cei expuși la publicitate pe platformă, până la un total de 237,8 milioane.

"Este mai bine decât ne temeam, iar cifrele rămân relativ puternice având în vedere mediul actual", a reacționat Dan Ives de la Wedbush Securities