Alphabet, compania mamă a Google, a înregistrat în al doilea trimestru un profit net în scădere cu 13% față de anul trecut, la 16 miliarde de dolari, pe fondul restrângerii bugetelor de publicitate din cauza crizei economice, potrivit AFP.

Google Foto: @ Luca Sammarco | Pexels.com

Din aprilie până în iunie, grupul californian a realizat venituri de 69,7 miliarde de dolari, în creștere cu 13%.

Aceasta este cea mai mică rată de creștere a veniturilor sale pe parcursul unui an din al doilea trimestru al anului 2020, când agenții de publicitate, în special operatorii de turism, au închis brusc porțile la începutul pandemiei.

Fără impactul nefavorabil al ratelor de schimb valutar, compania ar fi înregistrat o creștere de 16%.

Șeful Alphabet, Sundar Pichai, a precizat că veniturile din publicitate ale motorului de căutare și afacerile de cloud computing au condus creșterea grupului, cu venituri de 40,7 miliarde de dolari și, respectiv, 6,3 miliarde de dolari.

YouTube a obținut 7,3 miliarde, în creștere cu doar 4,8% față de anul trecut.

Rezultatele celei mai importante companii de publicitate online din lume erau așteptate de piață ca un fel de barometru pentru acest sector, mai ales după rezultatele Snap și Twitter de săptămâna trecută.

Compania mamă a aplicației Snapchat s-a prăbușit cu 40% în urma unei performanțe financiare considerate dezamăgitoare, în ciuda unei creșteri notabile a numărului de utilizatori.

Twitter a suferit și el o pierdere netă pentru trimestrul respectiv.

Google s-a confruntat cu "o comparație nefavorabilă de la un an la altul, cu perturbarea operațiunilor sale din Rusia și cu condițiile macroeconomice care reduc drastic bugetele de publicitate", a remarcat Evelyn Mitchell de la Insider Intelligence.

Inflația galopantă, creșterea ratelor dobânzilor și dificultățile din lanțul de aprovizionare determină multe companii să își reducă bugetele de marketing.