Ministerul Dezvoltarii si Turismului va colabora cu Facebook pentru o campanie de promovare a destinatiilor din Romania, au anuntat marti, 2 noiembrie vicepresedintele retelei de socializare, Blake Chandlee si ministrul de resort Elena Udrea. Campania se afla abia in stadiul incipient, in faza de elaborare a strategiei de comunicare pe new media si "inca nu s-a discutat despre costuri", a declarat Udrea la conferinta de presa. Eficienta campaniei de comunicare se va masura precis prin numarul de turisti sositi in Romania ca urmare a derularii sale.

"Ca urmare a recomandarilor specialistilor spanioli, MDRT a decis sa foloseasca Facebook pentru promovarea imaginii Romaniei in lume", a mai declarat Udrea. Principalele puncte convenite cu vicepresedintele Facebook sunt:

  • Elaborarea strategiei de comunicare integrata pe canalele de social media/new media
  • Stimularea dezvoltarii programelor turistice romanesti prin adoptarea celor mai noi inovatii din industria internetului
  • Organizarea de facebook a unor sesiuni de instruire pentru angajatii ministerului si pentru reprezentantii industriei turismului din Romania in vederea folosirii new media
  • Organizarea in comun a unei conferinte cu toti actorii implicati in industria turistica pentru implementarea strategiei de new media

"Suntem foarte incantati de posibilitatea promovarii acestei tari si de a constientiza utilizatorii de Facebook de aceste destinatii. Vreau sa fac complimente ministrului pentru aceasta abordare inovativa", a spus

Blake Chandlee.

"Nu am discutat inca problema legata de costuri, suntem la etapa elaborarii strategiei, aceasta va fi gata pana la inceputul lunii decembrie urmand ca prima campanie sa fie implementata la inceputul lunii martie", a mai spus Udrea.

Chandlee a explicat ca Facebook a mai avut asemenea campanii de promovare, spre exemplu, pentru Spania, Australia si mai multe tari din Asia. "Avem o audienta foarte larga in intreaga lume si in acest sens facem asemenea lucruri, promovam diverse tari". Acesta a mai spus ca noutatile constau in abordarea educativa si de formare - pentru cei implicati din Romania, precum si modul in care va fi cuantificata eficienta campaniei prin masurarea cresterii numarului de turisti care vin in Romania.