Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a lansat licitatii pentru constructia a inca doua tronsoane din Coridorul IV Pan-european. Este vorba de doua loturi din autostrada Timisoara-Lugoj si de patru loturi din Orastie-Sibiu. Cele doua loturi din Timisoara-Lugoj au o lungime de 35,1 kilometri, valoarea lucrarilor fiind estimata la 878,4 milioane lei, fara TVA (peste 1 miliard lei cu TVA). Pentru Orastie-Sibiu, in lungime de 82 de kilometri, valoarea estimativa este de 2,9 miliarde de lei, fara TVA (3,5 miliarde lei cu TVA). Lucrarile sunt finantate prin fonduri europene.

Tronsoanele de autostrada au ca durata de proiectare si executie 30 de luni, din care 6 luni proiectare si 24 executie, la care se adauga 24 de luni garantie.

In ceea ce priveste criteriile pentru atribuirea contractelor, pretul are o pondere de 30%, iar propunerea tehnica 70%. Termenul limita pentru primirea ofertelor este 16 februarie 2011 pentru Timisoara-Lugoj si 14 februarie pentru Orastie-Sibiu.

Cateva conditii de participare la licitatia pentru Timisoara-Lugoj

• Media cifrei de afaceri a ofertantului in domeniul de activitate aferent infrastructurii de transport rutier pe ultimii (3) trei ani (2007, 2008, 2009) trebuie sa fie mai mare de:

Pt. Lot1 - 260000000 Lei

Pt. Lot2 - 600000000 Lei

• Ofertantul trebuie sa demonstreze, printr-o singura declaratie bancara, in original, ca dispune sau are acces la lichiditati, linii de credit sau la alte instrumente financiare in valoare de minim:

Pt. Lot1 - 60000000 Lei

Pt. Lot2 - 150000000 Lei

sau echivalent pentru o perioada de 6 luni, suma suficienta pentru a acoperi cheltuielile cu constructia in cadrul contractului.

• Ofertantul trebuie sa inregistreze o valoare a indicatorului Lichiditate Generala (LG) pentru exercitiul financiar aferent anului 2009:

Pt. Lot1 - de minim 100%;

Pt. Lot2 - de minim 100%.

• Ofertantul a finalizat cu succes in ultimii 5 ani cel mult doua proiecte/contracte de lucrari de constr. in domeniul infrastructurii de transport rutier (ITR) in care participarea ofertantului la acestea sa fi fost in valoare totala cumulata de minim : - Lotul 1 – 240.000.000 Lei, fara TVA; - Lotul 2 – 550.000.000 Lei, fara TVA, din care cel putin un proiect/contract trebuie sa fie de constructie noua autostrada/drum national/ drum expres.

Cateva conditii de participare la licitatia pentru Orastie-Sibiu

• Media cifrei de afaceri a ofertantului in domeniul de activitate aferent infrastructurii de transport rutier pe ultimii (3) trei ani (2007, 2008, 2009) trebuie sa fie mai mare de:

Pt. Lot1 – 650.000.000 Lei

Pt. Lot2 – 570.000.000 Lei

Pt. Lot3 – 610.000.000 Lei

Pt. Lot4 – 525.000.000 Lei

• Ofertantul trebuie sa demonstreze, printr-o singura declaratie bancara, in original, ca dispune sau are acces la lichiditati, linii de credit sau la alte instrumente financiare in valoare de minim:

Pt. Lot1 – 200.000.000 Lei

Pt. Lot2 – 175.000.000 Lei

Pt. Lot3 – 190.000.000 Lei

Pt. Lot4 – 165.000.000 Lei

sau echivalent pentru o perioada de 6 luni, suma suficienta pentru a acoperi cheltuielile cu constructia in cadrul contractului.

• Ofertantul trebuie sa inregistreze o valoare a indicatorului Lichiditate Generala (LG) pentru exercitiul financiar aferent anului 2009:

Pt. Lot1 - de minim 100%;

Pt. Lot2 - de minim 100%;

Pt. Lot3 – de minim 100%;

Pt. Lot4 – de minim 100%.

• Ofertantul a finalizat cu succes in ultimii 5 ani cel mult doua proiecte/contracte de lucrari de constr. in dom. infr. de transp. rutier (ITR) in care particip. ofert. la acestea sa fi fost in val. totala cumulata de minim: Lot1 - 570000000 Lei fara TVA; Lot2 - 500000000 Lei fara TVA; Lot3 - 535000000 Lei fara TVA; Lot 4 - 460000000 Lei fara TVA, din care cel putin un proiect/contract trebuie sa fie de constructie noua autostrada/drum national/ drum expres.

Pentru mai multe amanunte accesati documentele atasate.

Pe 11 decembrie, CNADNR a mai demarat licitatia si pentru proiectarea si executia unei portiuni din tronsonul de autostrada Lugoj-Deva. Aceasta portiune are o lungime de 27,4 kilometri, iar valoarea lucrarilor este estimata la 1,1 miliarde lei fara TVA (1,3 miliarde lei cu TVA). Termenul limita pentru primirea ofertelor este 14 februarie. De asemenea, pe 10 decembrie, CNADNR a lansat licitatia pentru executia tronsonului Nadlac-Arad, in lungime de 38,8 kilometri, valoarea acestuiacfiind estimata la 993,6 milioane lei, fara TVA (1,2 miliarde lei cu TVA).

  • Prioritatea "zero" a Ministerului Transporturilor este coridorul pan-european IV Nadlac-Constanta, a declarat Eusebiu Pistru, secretar de stat in Ministerul Transporturilor, in cadrul unui forum privind infrastructura organizat de Forum Invest. In aceste conditii, in 2011, "toate resursele financiare le vom concentra pe culoarul patru", a adaugat Pistru.
  • Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a semnat, la inceputul lunii noiembrie, cu asocierea Strabag AG-SC Strabag SRL-SC Straco Grup contractul pentru constructia variantei de ocolire Deva-Orastie la standard de autostrada. Valoarea contractului este de 220,6 milioane euro (TVA inclus), din care contributia Comisiei Europene este pana la 133,6 milioane euro.
  • De asemenea, in luna octombrie, Comisia Europeana a aprobat o finantare de 124 milioane de euro pentru tronsonul Arad-Timisoara, care face parte, de asemenea, din coridorul IV pan-european.
  • Singurul tronson din coridorul pan-european pentru care nu au fost identificate, pana acum, surse de finantare este Sibiu-Pitesti. "Cautam in paralel oportunitati de finantare pentru Sibiu- Pitesti, a spus Pistru. Reprezentanta Bancii Europene de Investitii Milena Messori a declarat ca este posibil ca BEI sa finanteze acest tronson: "Stim ca Romania a cerut finantare de la Comisia Europeana pentru tronsonul Pitesti-Sibiu partial in actualul Program de finantare si partial pe programul viitor. Daca proiectul este pregatit, este posibila si o finantare a BEI pentru acest proiect". Finantarea pentru tronsonul Sibiu-Pitesti este foarte dificila din cauza costurilor extrem de ridicate, estimate la circa 3 miliarde de euro.