Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a semnat marti alte trei contracte pentru constructia tronsonul de autostrada Orastie-Sibiu, de pe Coridorul IV Paneuropean. Tronsonul este impartit in patru loturi, pentru unul dintre ele contractul fiind semnat pe 20 mai. Din cauza contestatiilor, semnarea contractelor pentru celelalte trei loturi a fost amanata cu cateva saptamani.

UPDATE "Adaugam la cei aproape 100 km pentru care am semnat contractele acum doua saptamani alti 60 de km", a declarat ministrul transporturilor, Anca Boagiu. Potrivit acesteia, noile contracte au o valoare totala de circa 428 de milioane de euro.

Anca Boagiu a mai spus ca va fi introdusa o taxă pe autostrăzile de pe coridorul 4. "Este o condiţie impusă de Uniunea Europeană de a percepe o taxă pentru autostrăzile finanţate de pe Coridorul IV, iar în acest moment analizăm împreună cu consultanţii noştri şi cu reprezentanţii JASPERS valoarea acestei taxe, pe care o vom comunica atunci când lucrările se vor apropia de sfârşit", a spus ministrul.

Boagiu a mai spus ca exista in plan ca pana la sfarsitul anului sa fie contractata toata suma alocata prin Programul POS-T. Pana acum s-au contractat trei miliarde euro din cele 5,7 alocate prin POS- T. Din banii deja contractaţi, 1,12 miliarde euro sunt pentru proiecte de autostradă.

"În momentul în care am preluat acest minister, aveam o rată de absorbţie de 1,7%, iar ţinta este acum de a creşte la o rată de 20 la sută până la finalul acestui an”, a mai spus Boagiu.

Constructorii si valoarea celor trei contracte

  • Lotul 1 „Proiectare şi executie autostrada Orăştie-Sibiu km 0+000 – km 24+110” valoare estimată 814.120.578 lei, câştigător SC STRABAG SRL, valoare ofertă câştigătoare 551.041.792,37 lei
  • Lotul 2 „Proiectare si executie autostrada Orastie-Sibiu km 24+110 – km 43+855”, valoare estimată 707.991.358 lei, câştigător Asocierea Straco Grup SRL -  Studio Corona SRL Civil Engineering, valoare ofertă câştigătoare 377.780.208,81 lei
  • Lotul 4 „Proiectare si executie autostrada Orastie-Sibiu km 65+965 – km 82+070” valoare estimată 652.860.542 lei, câştigător Asocierea Astaldi SpA – Euroconstruct Trading '98 SRL – Astalrom SA, valoare ofertă câştigătoare 484.839.529,89 lei

Pentru lotul 3 „Proiectare si executie autostrada Orastie-Sibiu km 43+855 – km 65+965”, contractul in valoare de 604.791.600 lei a fost semnat pe 20 mai cu Impregilo SpA.

Tot pe 20 mai au mai fost semnate alte patru contracte pentru alte tronsoane de autostrada de pe coridorul IV Paneuropean.

  • Proiectare şi execuţie Autostrada Timişoara – Lugoj, lotul 1 km 44+500 - km 54+000” – valoare estimată 266.555.952  lei,  constructor Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Carena SpA Impresa di Costruzioni, valoare ofertă câştigătoare 210,369,462.74 lei
  • Proiectare şi execuţie autostrada Nădlac – Arad şi Drum de Legătură, lotul 1, km 0+000 – 22+218” valoare estimată 486.946.433 lei, constructor Asocierea Romstrade – Monteadriano Engenharia e Construcao – Donep Construct, valoare ofertă câştigătoare 382.959.483,93 lei
  • Proiectare şi execuţie autostrada Nădlac – Arad şi Drum de Legătură, lotul 2, km 22+218 – 38+882” valoare estimată 506.661.681 lei, constructor Alpine Bau GmbH, valoare ofertă câştigătoare 411.489.216,09 lei
  • Proiectare şi execuţie autostrada Lugoj – Deva, lotul 1, km 0 + 000 – km 27 + 400” valoare estimată 1.118.840.865 lei, constructor Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA – Cossi Construzioni SpA, valoare ofertă câştigătoare 681.040.913,98 lei

Toate contractele prevăd o durată de proiectare şi execuţie de 22 de luni din momentul atribuirii (patru pentru proiectare şi 18 pentru execuţie), la care se adaugă patru ani de garanţie. Finanţarea tuturor tronsoanelor este asigurată de Uniunea Europeană prin Fondul de Coeziune (85%) şi de Guvernul României (15%).

CNADNR a anuntat pe 12 aprilie castigatorii licitatiilor pentru mai multe loturi din tronsoanele de autostrada Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Lugoj-Deva, Orastie-Sibiu. Printre castigatori se afla Grupul Romstrade (controlat de omul de afaceri Nelu Iordache), Spedition UMB si Tehnostrade (companii detinute de Dorinel Umbrarescu, unul dintre oamenii de afaceri supranumiti si "regii asfaltului), Strabag (care are numeroase afaceri cu statul si care se mai ocupa deja de constructia unui alt tronson de autostradă din Coridorul IV Paneuropean) si Astaldi (se ocupa, de asemenea, de un alt tronson de autostrada).