Romania si Ungaria au semnat astazi, la Budapesta, acordurile privind conexiunea autostrazilor intre autostrazilor intre Arad - Nadlac (Romania) si Csanadpalota- Mako- Szeged (Ungaria) si intre Cluj Napoca- Santaul Mare (Romania) si Nagykereki-Szolnok (Ungaria). "Semnarea acestor acorduri reprezinta o garantie in plus ca autostrazile romanesti vor fi racordate la cele europene", a declarat ministrul transporturilor, Anca Boagiu, cu ocazia semnarii acordurilor.

Harta autostrazilor care vor fi construite in RomaniaFoto: Andreea Paul Vass

Potrivit unui comunicat al ministerului, scopul acestor acorduri este de a crea conditiile necesare asigurarii unei legaturi directe prin racordarea autostrazilor de pe teritoriul Romaniei cu cele de pe teritoriul Republicii Ungare, de a stabili punctele de conexiune intre cele doua autostrazi, pe linia frontierei comune si de a reglementa conditiile tehnice de realizare a jonctiunii rutiere intre cele doua autostrazi.

In baza Acordurilor incheiate, se vor infiinta cate un grup de lucru la nivel de experti, pentru fiecare conexiune de autostrada, care se va reuni alternativ, pe teritoriile celor doua state, si la care vor participa specialisti ai ambelor tari in domeniul proiectarii, constructiei, intretinerii si managementului de drumuri si poduri si alti specialisti, dupa caz.

  • "Faptul ca dupa doar sase luni de la intalnirea noastra de la Bucuresti am reusit sa inlaturam toate obstacolele birocratice care amanau conectarea autostrazilor de la granitele romano-maghiare arata ca ambele administratii au inteles si inteleg importanta accelerarii proiectelor noastre comune in beneficiul cetatenilor romani si maghiari. De la intalnirea cu domnul Volner (n.red. Pal Volner, ministrul Dezvoltarii Nationale) de la Bucuresti din decembrie 2010 s-au realizat progrese considerabile in contractarea fondurilor europene pentru infrastructura de transport dupa ce in ultimele luni am semnat contracte de 1,4 miliarde de euro. Numai pentru autostrazile de pe coridorul 4 pe tronsonul Nadlac-Sibiu contractele insumeaza 1,12 miliarde de euro, ele urmand a fi finalizate in 2013", declarat ministrul Anca Boagiu.

Portiunea Arad-Nadlac face parte din Coridorul Pan-european IV, pentru acest tronson fiind incheiate recent contractele de proiectare si executie. In schimb, Cluj Napoca- Santaul Mare face parte din Autostrada Transilvania, proiect inceput de peste sapte ani, constructorul fiind Bechtel.

In cadrul proiectului autostrazii Arad-Nadlac, s-au semnat, recent, contractele cu cei doi constructori, lucrarea fiind impartita in doua tronsoane:

  • Proiectare si executie autostrada Nadlac- Arad si Drum de Legatura, lotul 1, km 0+000- 22+218, valoare estimata 486.946.433 lei, constructor Asocierea Romstrade- Monteadriano Engenharia e Construcao- Donep Construct, valoare oferta castigatoare 382.959.483,93 lei
  • Proiectare si executie autostrada Nadlac- Arad si Drum de Legatura, lotul 2, km 22+218- 38+882, valoare estimata 506.661.681 lei, constructor Alpine Bau GmbH, valoare oferta castigatoare 411.489.216,09 lei

Ungaria tocmai a inaugurat recent autostrada care leaga Szeged de Mako, tronsonul de la Mako la frontiera urmand sa fie terminat anul viitor.

Potrivit oficialilor Ministerului Transporturilor, Arad-Nadlac se va lega la autostrada din estul Ungariei in 2013.