Ministerul Transporturilor a facut publice marti, 8 aprilie, primele planse orientative cu masterplanul pentru transporturi (cadrul general pentru realizarea investitiilor in domeniu). Imaginile postate la Palatul Parlamentului arata planurile Guvernului Ponta pentru autostrazi pana in 2022. Dintre investitii se remarca proiecte care nu au fost puse niciodata in discutie pana acum, precum autostrazile din perimetrul Gilau - Bistrita - Dej - Targu Mures. In toate planurile apare si celebra autostrada care leaga Bucurestiul de Alexandria, fieful lui Liviu Dragnea.

Foto:

Dan Sova, ministrul Transporturilor, declarase in luna martie ca Master Planul General de Transport va fi finalizat pana la 15 aprilie in forma necesara pentru aprobarea fondurilor europene. Sova a spus ca documentul ar fi trebuit finalizat pana la sfarsitul lui 2013, iar din cauza nerespectarii acestui termen a fost necesara prelungirea unui contract de consultanta incheiat de Ministerul Transporturilor cu Banca Mondiala, in cadrul unui proiect de suport pentru punerea in aplicare a unei strategii generale in sectorul de transport si infrastructura.

Potrivit datelor anuntate de ministrul Transporturilor, nivelul absorbtiei de fonduri europene prin programul pentru infrastructura de transport (POS T) a fost de 923 milioane euro anul trecut, din care CNADNR a atras 559 milioane euro, CFR - 299 milioane euro (din care 65 milioane euro au mers la Metrorex), iar restul de 64 milioane euro au fost directionate catre sectorul naval. "Nu a existat absorbtie pe domeniul aerian", a mai spus ministrul Transporturilor.

Comisia Europeana nu va aproba programele operationale legate de transport, daca Guvernul Romaniei nu face progrese clare si relevante in procesul de redactare a Masterplanului pentru transport, a declarat, pentru HotNews.ro, Shirin Wheeler, purtatorul de cuvant al lui Johannes Hahn, comisarul european pentru politica regionala. Masterplanul este un plan general de investitii in infrastructura de transporturi care arata prioritatile Romaniei in concordanta cu liniile de finantare europene.

"Nu vom aproba programele operationale legate de transport, daca nu vedem niciun progres clar si relevant in elaborarea Masterplanului pentru transport. Noi nu am bloca plata fondurilor europene din motive disproportionate, dar in acest caz Masterplanul este o conditie esentiala pentru investitii europene de durata, cu impactul maxim posibil, concentrat in mod strategic", a afirmat ea.