Comisia Europeană a aprobat preluarea Ford România de către Ford Otomotiv Sanayi (Ford Otosan) din Turcia, informează un comunicat de presă al Executivului comunitar, citat de Agerpres.

La Ford CraiovaFoto: Ford

"Comisia a ajuns la concluzia că achiziţia propusă nu ridică motive de îngrijorare cu privire la concurenţă, având în vedere că nu există suprapuneri între activităţile celor două companii, iar acestea nu sunt active pe aceleaşi pieţe din Spaţiul Economic European", se arată în comunicatul Comisiei.

La mijlocul lunii martie anul curent, constructorul auto Ford a anunţat că a transferat proprietatea fabricii de la Craiova partenerului său Ford Otosan, cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa, acest proces fiind condiţionat de aprobările autorităţilor relevante şi ca urmare a consultărilor.

Ford şi Ford Otosan sperau atunci ca procesul de transfer al proprietăţii să fie finalizat în cel de-al treilea trimestru al anului 2022.

Călin Popescu Tăriceanu, președinte de onoare APIA, declara recent că viitorul uzinei Ford de la Craiova este îngrijorător.

Dan Vardie, președinte APIA, spune că promisiunile Ford nu sunt pe termen foarte lung și că nu se știe dacă după 2025 va continua producția de autoturisme sau uzina din Oltenia va face doar utilitare.

Reamintim că pe 14 martie compania Ford a anunțat că Ford Otosan preia uzina Ford din Craiova, începând cu al treilea trimestru din 2022. Concret, Ford of Europe a făcut un transfer de proprietate al uzinei din România către Ford Otosan. Din 2024 Ford a anunțat că va produce Puma electric, dar și utilitarele Tourneo Courier electric și Transit Courier electric.

Tranzacția este de 575 + 140 milioane euro, iar fiindcă tranzacția are loc în interiorul unui grup de afaceri în care Ford este puternic implicat, operațiunea este numită „transfer de proprietate”, nu „vânzare” efectivă. Ford spune că a investit 2 miliarde euro la Craiova și a produs un milion de mașini în 13 ani.