​Reteaua americana de retail Target a anuntat ca a fost victima unui atac informatic de proportii in urma caruia hackerii au obtinut date despre 40 de milioane de clienti care au facut cumparaturi intre 27 noiembrie si 15 decembrie, scrie AFP. S-au obtinut date despre numele clientului, numarul cardului, data de expirare si codul de trei cifre de pe spatele cardului. Autoritatile americane investigheaza incidentul si Target Corporation va avea de suferit atat financiar, cat si la partea de imagine exact la finalul aglomeratei perioade de cumparaturi pentru Craciun.

Au fost afectati clientii care au facut cumparaturi in magazinele fizice, nu si cei care au platit online. Surse din companii de procesare de plati spun ca infractorii ar fi instalat device-uri care fura datele de pe card in POS-urile din cele 1.797 de magazine ale Target, unul dintre cele mai mari lanturi de retail din SUA.

Target si-a sfatuit clientii sa fie vigilenti si spune ca lucreaza cu autoritatile pentru ca cei raspunzatori sa fie trimisi in judecata.

Ingrijorator este numarul fioarte mare de clienti afectati: 40 de milioane. Un singur atac pare sa fi fost mai mare, cel din 2007 cand hackerii au obtinut detalii despre 48 de milioane de clienti ai TJ Maxx si Marshalls.

Momentul nu putea fi mai nepotrivit fiindca vine exact in zilele cu cele mai bune vanzari, iar clientii se vor orienta spre alte magazine. Target va avea probabil de platit despagubiri de sute de milioane de dolari daca se va dovedi ca e de vina pentru vulnerabilitatile de care infractorii au profitat.

Target Corporation vinde de peste 70 miliarde dolari/an si are aproape 1.800 de magazine.