​QuickMobile, unul dintre cei mai mari retaileri online de la noi, lanseaza un magazin online international prin care va livra si in celelalte 27 de tari UE, in portofoliu fiind 5.000 de produse. In plus, compania spune ca a externalizat operatiunile de service (reparatie/inlocuire), catre atelierele autorizate de producatori. Multa lume s-a plans de service-ul companiei, insa externalizarea a fost gandita sa rezolve acest lucru.

In depozitul QuickMobileFoto: Hotnews

Tudor Tiboc, seful companiei din Baia Mare, a anuntat miercuri ca proiectul magazinului online international la care se lucreaza de mai bine de un an, este operational. Compania va livra in alte 27 de tari UE, existand pentru client varianta alegerii unei livrari standard ce dureaza intre doua si cinci zile - sau una expres, care va dura o zi-doua. QuickMobile a facut parteneriate cu companiile de curierat UPS, DHL si TNT.

Comanda se poate face pe QuickMobileShop.com, site-ul este in engleza, preturile sunt in euro si treptat se doreste adaugarea unor site-uri in alte limbi din UE.

Clientii pot plati doar cu cardul, iar costurile standard cu livrarea vor fi de aproximativ 10 euro. La unele produse livrarea va fi gratuita.

Compania spune ca se va promova in strainatate prin AdWords si prin tehnici de marketing afiliat.

QuickMobile ar fi vrut sa lanseze mai demult magazinul international, insa o piedica a fost TVA-ul mare din Romania, de 24%. Piedica va fi inlaturata cand TVA-ul va scadea la 20% la inceput de 2016.

QuickMobile a fost criticata in trecut pentru calitatea service-ului, iar acum a anuntat o miscare gandita sa rezolve lucrurile: operatiunile de servisare au fost externalizate catre atelierele autorizate de catre marii producatori internationali precum Apple, Samsung, HTC, Asus, Sony, Lenovo si Huawei. Compania se va ocupa in continuare de service-ul unor marci care nu sunt oficial reprezentate la noi, cum ar fi Xiaomi sau OnePlus.

Compania a lansat si o platforma de service europeana pentru care au fost angajati specialisti in IT si logistica. "Pentru a rezolva toate problemele am incheiat contracte cu service-urile autorizate de producator. Daca un client din Bucuresti are o problema, intra pe Service-Return, isi completeaza singur o fisa de service, la el vine apoi un agent FAN Curier, ii ridica produsul gratuit, il aduce la noi si apoi il trimitem la service-ul autorizat. Dupa ce se rezolva problema, trimitem produsul inapoi la client, oriunde ar fi acesta in UE" Exista un serviciu expres contra cost, pentru cei care vor sa fie siguri ca telefonul este reparat in cinci zile.

Tudor Tiboc estimeaza ca rata de profit se va imbunatati cu 10% in urmatoarele sase luni datorita magazinului international, insa castigul va fi si de imagine in negocierile cu furnizorii.

QuickMobile a fost infiintata in 2005 la Baia Mare de Tudor si Angela Tiboc, iar in prezent compania are 160 de angajati, o cifra de afaceri de 45 milioane euro si o retea de 14 magazine "fizice", in afara de magazinul online quickmobile.ro. Doua treimi din cifra de afaceri a venit de la smartphone-uri si tablete, iar 15% din smartwatch-uri si bratari de fitness. La cifra de afaceri au contribuit si accesoriile pentru dispozitive mobile, cum ar fi husele si castile premium.

Pentru anul in curs se estimeaza o crestere a profitului brut, de la 1,1 milioane euro, la 1,5 milioane euro, in timp ce nu ar fi exclus ca cifra de afaceri sa scada.