Site-ul Tech Recode raporteaza ca Yahoo va dezvalui saptamana aceasta o incalcare a datelor care a compromis cateva sute de milioane de utilizatori. Rapoartele anterioare estimeaza ca datele a aproximativ 200 de milioane de utilizatori au fost furate, potrivit Daily Mail.

Yahoo Inc a confirmat faptul ca o incalcare a datelor personale a compromis cateva sute de milioane de utilizatori.

Un raport initial realizat de site-ul de tehnologie de stiri Recode arata ca aproximativ 200 de milioane de conturi urmau sa fie afectate, dar compania a confirmat ca este vorba despre un numar de cel putin doua ori mai mare.

Nu a fost clar modul in care o astfel de dezvaluire ar putea afecta planul Yahoo de a vinde serviciul sau de e-mail si alte proprietati de baza de internet Verizon Communications Inc pentru 4,8 miliarde.

Reprezentantii Yahoo si Verizon nu au putut fi contactati pentru comentarii.

In cazul in care o incalcare este confirmata, Yahoo sfatuieste utilizatorii sa-si schimbe parolele, a declarat Linn Freedman, un avocat de confidentialitate de la Robinson & Cole LLP.

Dar Yahoo probabil nu ar trebui sa notifice persoanele afectate prin e-mail sau sa le ofere servicii de monitorizare de credit in cazul in care domeniul de aplicare al incalcarii este limitat la ceea ce a fost descris in rapoartele de presa.

"In cazul in care nu sunt implicate informatii financiare sau de securitate sociala, atunci cele mai multe legi de stat nu ar avea nevoie de notificare si monitorizarea creditului nu ar fi aplicabila" a spus Friedman.

Analistul Avivah Litan a declarat ca, chiar daca o incalcare nu a fost confirmata, toti utilizatorii Yahoo ar trebui sa isi asume faptul ca acreditarile lor au fost furate si sa isi schimbe parola.

Parolele furate sunt valoroase pentru infractorii cibernetici, pentru ca acestia pot reutiliza de multe ori parolele respective. Infractorii folosesc datele de conectare furate pentru asa-numitele atacuri de "umplutura", a mai spus Litan.

In astfel de atacuri, infractorii folosesc programe automate pentru a cauta prin ID-uri de utilizator si parole furate si pentru a se conecta la conturile personale de pe site-uri, cum ar fi bancile, firmele de calatorie si firmele de jocuri de noroc online.

In timp ce rata medie de succes este de numai 1 pana la 2 la suta, consumatorii risca sa-si piarda bani, datele de card de credit, puncte de fidelitate si de numerar stocate pe portofele comerciale, a spus ea.