​Facebook ar vrea din nou să facă o schimbare a algoritmilor, cea mai mare din ultimii patru ani, scopul fiind de a încerca să copieze succesul TikTok, arată un document intern obținut de publicația The Verge. O schimbare ar fi că userilor le vor apărea mai multe postări de la conturi pe care nu le urmăresc.

FacebookFoto: Dreamstime.com

The Verge scrie pe larg despre documentul intern obținut, document întocmit de Tom Alison și trimis angajaților. Scopul este ca fluxul Facebook să semene tot mai mult cu cel al TikTok, aplicație ce are în medie un public mult mai tânăr decât Facebook.

Facebook vrea să copieze succesul secțiunii „For You” de pe TikTok și principala schimbare ar fi că în Feed și pe Reels userii vor vedea tot mai multe postări și video-uri de la conturi pe care nu le urmăresc, pe ideea ca Facebook să devină un „discovery engine”.

Asta înseamnă pentru cei care creează conținut că pot deveni virale clipurile lor și dacă nu au foarte mulți urmăritori, fiindcă algoritmul va recomanda diverse postări unui număr mare de useri care nu dăduseră „Follow”.

TikTok a creat unul dintre cei mai buni algoritmi din industria tech, unul care poate să sugereze o mulțime de video-uri și unui user pasiv care nu dă follow, like și nici nu pune comentarii.

Acum patru ani, Mark Zuckerberg spunea că oamenii vor avea parte de un News Feed mai curat unde vor vedea mai ales postări de la familie și prieteni. Nu a fost așa: Feed-ul este tot mai plin și mai complicat, în special de reclame, iar acum li se pregătește oamenilor această schimbare legată de apariția unor video-uri și alte tipuri de postări din diverse surse pe care user-ul nu le știa.

Totul se întâmplă din cauza efectului TikTok, fiindcă aplicația chineză a dovedit că poate atrage tinerii prin fluxul său nesfârșit de clipuri scurte, flux bazat pe un algoritm extrem de bine gândit. Și modul de utilizare a Facebook s-a schimbat în ultimii ani: oamenii se uită mult mai mult la video și vor ca Feed-ul să arate diferit față de acum câțiva ani, spun șefii Facebook.

Pe Facebook se va pune mai mult accent pe Reels, ceea ce pe Instagram deja s-a făcut, cu succes, iar Instagram a ajuns să arate mai apropiat de TikTok.

Momentul este dificil pentru Facebook, fiindcă numărul de useri stagnează, publicul tânăr nu prea mai este atras de rețea și Meta a fost în centrul multor scandaluri.

O altă schimbare va fi o re-apropiere a aplicațiilor Facebook și Messenger care au fost separate acum opt ani. În aplicația mobilă Facebook se pare că va fi introdus un tab cu care să poți da mesaje prietenilor direct din aplicație.

Cei de la Facebook sunt în ultimii doi ani tot mai îngrijorați de avansul TikTok, îl consideră un concurent extrem de redutabil și vor să recâștige publicul tânăr. În viziunea șefilor Facebook, TikTok, inițial o aplicație video, a intrat nepermis de mult pe teritoriul Facebook, devenind tot mai mult o rețea socială, fiindcă oamenii își dau tot mai mult mesaje prin intermediul TikTok și se postează o mulțime de comentarii. În plus, TikTok a introdus recent și un tab pentru a vedea video-urile postate de prieteni.

Noul Facebook va afișa tot mai multe video-uri și va sugera user-ilor dacă vor să dea mesaje directe diverșilor prieteni. În plus, li se vor afișa oamenilor tot mai multe postări pe ideea de „descoperire”.

Concluzia este că, de-a lungul istoriei sale, Facebook a copiat fără jenă ideile geniale ale unor companii mici, cum ar fi Snapchat - și i-a mers. Rămâne de văzut dacă va merge treaba și acum. „Pentru Tom Alison (director la Facebook), este în esență o cursă pentru a vedea dacă Facebook poate să ajungă precum TikTok înainte ca TikTok să devină un Facebook”, încheie The Verge.

Sursa foto: Dreamstime.com