Institutiile publice din intreaga lume trec printr-o schimbare fundamentala in modul in care acestea interactioneaza cu cetatenii, schimbare condusa de adoptarea aproape unanima a tehnologiilor Web 2.0 precum "wiki", retele sociale si blog-uri, este concluzia unui raport KPMG referitor la consultanta guvernamentala.

Si totusi, studiul remarca faptul ca, in ciuda beneficiilor legate de costuri si eficienta ce decurg din utilizarea noilor tehnologii in furnizarea de servicii, atitudinile traditionale de proprietate asupra informatiilor si organizarii guvernamentale raman inca bariere in procesul de modernizare.

"Tehnologia a evoluat de la simpla facilitare a accesului la informatii prin intermediul internetului sau de completare a formularelor electronice la accesul oamenilor la informatiile necesare pentru a se putea implica activ in discutii despre cum trebuie servit interesul public cat mai bine, discutii in care sunt antrenati atat oficiali guvernamentali cat si alti factori de decizie", a declarat Aurelia Costache, partener in Departamentul de Consultanta in domeniul IT din KPMG Romania, intr-un comunicat al companiei.

Raportul intitulat "Tehnologii Dinamice pentru o Guvernare mai inteligenta" subliniaza faptul ca schimbarile care au loc nu reprezinta o diminuare a controlului.

Intr-un plan cu patru etape elaborat pentru a ajuta functionarii institutiilor guvernamentale sa adapteze tehnologiile Web 2.0 la nevoile acestora, raportul sugereaza:

  • crearea unui model operational bazat pe colaborare
  • rationalizarea aplicatiilor existente
  • organizarea infrastructurii pentru a sprijini sistemele Web 2.0
  • dezvoltarea culturii pentru deschidere si responsabilizare

"Este important ca efortul sa se concentreze si pe alte aspecte in afara de tehnologie", a precizat Cristian Itu, Senior Manager in Departamentul de Consultanta in domeniul IT, din KPMG Romania.

"Oamenii sunt de asemenea importanti. Generatiile viitoare de profesionisti guvernamentali se vor simti mult mai confortabil sa colaboreze online pentru rezolvarea problemelor decat generatiile anterioare, care sunt de cele mai multe ori angajatii de azi cu functii de conducere".

KPMG este o retea globala de firme de servicii profesionale care furnizeaza servicii de audit, consultanta fiscala si in domeniul afacerilor. Este prezenta in 140 de tari si are 135.000 de angajati in firmele membre din intreaga lume.