​Pe plan mondial exista in jurul a 40-50 de milioane de bloguri care sunt actualizate cel putin o data pe luna, chiar daca cele mai optimiste estimari indica si un total de 300 de milioane, a spus pentru HotNews.ro la evenmentul How To Web, Bostjan Spetici, reprezentant al companiei slovene Zemanta care recomanda bloggerilor continut. Numarul total al blogurilor este greu de determinat, insa probabil cam 25-30% dintre ele sunt in engleza, mai spune reprezentantul Zemanta.

Bostjan SpeticiFoto: Hotnews

"Cred ca ar trebui sa ne incredem in valorile mai scazute, as spune ca in SUA sunt cam 10 milioane de bloguri, iar estimarea care da numarul blogurilor de pe plan mondial ca fiind de 300 de milioane e o exagerare. Eu cred ca sunt cam 40-50 de milioane de bloguri pe care este postat continut cel putin o data pe luna", spune Spetici.

"Numarul total de bloggeri e mult mai mare, insa cam atatia sunt activi si scriu despre lucruri din actualitate. Poti citi si bloguri mai vechi, cred ca primele au aparut in 1995 si 1996, cand multe aveau aspect de jurnal".

Estimarile privind numarul total de bloguri variaza enorm, de la valori de circa 30 de milioane, pana la circa 300 de milioane. Technorati estima ca in 2008 erau cam 200 de milioane de bloguri pe plan mondial, iar compania de cercetare Nielsen dadea un numar de 150 de milioane. Chiar si luand in calcul date privind traficul sau date de la platformele specializate de blogging, numarul total este greu de calculat, iar valorile la care se ajunge difera mult.

Intrebat care e diferenta intre blogger si jurnalist si care ar fi relatia intre cele doua categorii, Spetici a spus ca pentru multi utilizatori nu conteaza daca gasesc stirea pe un blog sau pe un site de stiri. "Exista concurenta, jurnalistii de online ar trebui sa se apropie de stilul blogurilor in scriitura lor, iar daca lucreaza in presa scrisa ar trebui sa aleaga stilul traditional".

Spetici mai spune ca bloggerii devin tot mai constienti de faptul ca trebuie sa fie raspunzatori pentru tot ce scriu, astfel ca trebuie sa posteze mai putine lucruri inventate. Reprezentantul Zemanta subliniaza insa ca, la fel cum exista si ziaristi "de scandal" si ziaristi din presa "serioasa", exista si bloggeri inclinati sa insiste pe mondenitati dar si altii care scriu analize de piata bine documentate. "Trebuie sa avem grija intre cine facem comparatiile", spune Spetici.

Zemanta este un serviciu web care recomanda bloggerilor continut in timp ce acestia isi compun postarile. Zemanta le recomada in timp real articole si poze legate de tema pe care scriu, astfel incat sa aiba postari mai bine documentate. Compania si-a inceput activitatea in Slovenia acolo unde se afla si in prezent echipa de produs, insa echipa de vanzari este in SUA.