Consiliul de Administratie al SRTv a decis, marti, sa inceteze contractul cu regia de publicitate Splendid Media. "Contractul se incheie pe 30 septembrie", iar de la 1 octombrie vanzarile spatiului de publicitate ale TVR vor fi asigurate, temporar, de departamentul de marketing si vanzari al institutiei, a spus pentru HotNews.ro Alexandru Lazescu, presedinte-director general al televiziunii publice. Acesta a precizat ca posibilitatea ca vanzarile de publicitate sa fie trecute pe o noua entitate, care sa fie sub controlul TVR, va fi discutata la urmatoarea sedinta a CA, pe 11 octombrie.

  • TVR daduse Splendid un ultimatum prin care regia trebuia sa accepte un calendar de esalonare, pentru anul viitor, a datoriilor pe care le are fata de aceasta institutie, dupa cum anuntase Alexandru Lazescu saptamana trecuta, intr-un interviu acordat HotNews.ro. "Suntem practic intr-un conflict" cu Splendid Media, a spus el atunci, precizand ca "facturile in scadenta" ce trebuie acoperite de Splendid se ridica, in prezent, la circa 20 de milioane de lei.

Marti, Alexandru Lazescu a spus ca la sfarsitul saptamanii trecute a fost incheiata cu Splendid Media o "tranzactie" ce stabileste un calendar de stingere a obligatiilor intre parti si modul cum se va face transferul de contracte de la Splendid la departamentul de marketing si vanzari al TVR, condus de Anca Gheorghe. Documentul stabileste o plata esalonata a datoriilor Splendid catre TVR, o parte dintre acestea urmand sa fie platite pana la sfarsitul lui 2011, iar restul - pana la mijlocul anului viitor.

  • Decizia de incetare a contractului cu Splendid vine cu cateva luni inainte ca acesta sa expire. Disputele dintre TVR si regie s-au facut auzite inca de la inceputul acestui an, iar de atunci au avut loc negocieri pentru plata esalonata a sumelor pe care regia trebuie sa le plateasca Televiziunii publice. In interviul de saptamana trecuta, Lazescu afirma ca rezultatele acestor negocieri sunt "dezamagitoare".

In interviul acordat HotNews.ro, Lazescu afirma ca intentioneaza ca de acum inainte vanzarile de publicitate ale TVR sa fie administrate de o entitate interna si ca Televiziunea a apelat deja la un consultant, care urmeaza sa realizeze un raport in acest sens. Subiectul a fost discutat marti in CA, dar o decizie a fost amanata pana pe 11 octombrie.

SRTv decisese, la inceputul anului 2009, sa lucreze in continuare, timp de trei ani, cu Splendid Media pentru vanzarea spatiului publicitar al posturilor sale. Splendid a fost aleasa, atunci, in urma unei selectii de oferte in care a mai participat doar Media Mall. Alte regii renuntasera, la sfarsitul lui 2008, sa mai ia parte la procedurile organizate de TVR dupa ce licitatia initiala - contestata si anulata - a fost inlocuita cu selectia de oferte.

Splendid Media a inceput sa lucreze pentru TVR in 2006, dupa ce a castigat o licitatie organizata in toamna anului precedent.