Americanii adora sa citeasca stirile pe tablete, cu conditia sa nu plateasca pentru acest lucru, potrivit unui studiu publicat marti si citat de AFP.

Rezultatele acestei anchete risca sa reduca sperantele presei, care miza partial pe acest nou suport pentru a compensa pierderile inregistrate pe formatele traditionale.

Potrivit studiului realizat de institutul Pew si The Economist Group, 11% dintre adultii americani detin o tableta.

In ceea ce priveste destinatia, citirea stirilor se situeaza pe locul 3 (53%), dupa navigarea pe internet (67%) si mesageria electronica (54%), dar inaintea retelelor sociale (39%) si a jocurilor video (30%).

Un utilizator din cinci (21%) care nu a platit inca pentru a accesa informatii pe tableta se declara pregatit sa plateasca pana la cinci dolari pe luna daca acesta ar fi singura modalitate de a consulta un site sau o aplicatie specifica.

"Cand au fost lansate, numerosi observatori s-au gandit ca tabletele vor ajuta la schimbarea rutinei consumatorilor de stiri", explica studiul. "Aceasta credinta se baza pe sentimentul ca oamenii vor consulta stirile in special prin aplicatii dedicate, pe care mass-media ar fi putut sa le faca sa plateasca".

Or, utilizatorii se folosesc prioritar de navigare pentru a consulta site-urile de stiri, gratuite, cel mai adesea, si doar 21% folosesc mai intai aplicatii.