Presedintele Comisiei de Cultura din Camera Deputatilor, Gigel Stirbu, este acuzat de declaratii inselatoare in cazul ordonantei de urgenta privind modificarea legii audiovizualului, ordonanta ce rescrie regulile in publicitatea TV si care a primit, saptamana aceasta, sprijinul Camerei. Acuzatia este formulata intr-o scrisoare adresata lui Gigel Stirbu de Erich Buxbaum, director regional pentru Europa in cadrul IAA, asociatie internationala ce reprezinta interesele industriei de comunicare - media, agentii si clienti de publicitate.

Luni, intr-un material despre faptul ca ordonanta de modificare a legii audiovizualului a primit avizul Comisiei de cultura, Mediafax il cita pe Gigel Stirbu spunand:

  • "Pana acum, agentia de publicitate se ducea la inceputul anului si cumpara un spatiu, bloca spatiul publicitar de la un trust media, platea o anumita suma si bloca spatiul. Eu, compania nu stiu care, ma duceam sa fac publicitate. Nu puteam, pentru ca spatiul era cumparat. Trebuia sa merg la agentia de publicitate. Acum, si compania, beneficiarul, pot negocia direct cu o televiziune, cu furnizorul de spatiu publicitar"

In scrisoarea transmisa lui Gigel Stirbu, document obtinut de HotNews.ro, Erich Buxbaum face referire la acest citat si apreciaza ca, in timpul discutiilor de la Comisie, deputatul a "facut declaratii inselatoare si distorsionate cu privire la achizitia de media/publicitate in Romania. Nu pot sa nu ma gandesc ca acest lucru a fost facut pentru a convinge Comisia sa voteze impotriva amendamentului propus de filiala locala a IAA (...)"

Erich Buxbaum / IAA Europa, in scrisoarea catre Gigel Stirbu:

  • "Aceasta declaratie descrie in mod eronat intreaga practica de media din Romania, dar fara indoiala ofera un argument convenabil pentru ca aceasta comisie sa aprobe o ordonanta de urgenta care nu trece testul transparentei si nu urmeaza un proces democratic clar. Practica pe care ati descris-o in acest citat este neadevarata si nu poate fi tolerata de clienti sau de agentii, cu totii membri respectabili ai IAA Romania."
  • "Procesul de achizitie media in Romania corespunde practicii din majoritatea tarilor lumii si nu are nicio legatura cu acuzatiile pe care le-ati prezentat comisiei. Realitatea in Romania este data de un proces transparent, etic, legal, acceptat de toti jucatorii din industria de comunicare, proprietari media, clienti si agentii".
  • "Consideram ca felul cum ati actionat este periculos si inacceptabil, ceea ce nu poate duce decat la si mai multa confuzie si va sfatuim sa va abtineti de la alte declaratii publice negative. Continuam sa va oferim sprijinul nostru, sa va furnizam cunostintele globale legate de subiect, exemple de buna practica".