O aplicatie de smartphone care culege de la utilizatori informatii referitoare la cumparaturi, in timp ce acestia cumpara produse si servicii, a fost descarcata de circa 6.500 de ori in primele cinci zile de la lansarea pe piata romaneasca, potrivit unei informari de presa. Aplicatia Field Agent, lansata in SUA in 2010 si in Romania luna aceasta, ii plateste pe utilizatori cu sume intre 1 si 5 euro pentru a transmite diverse date despre cumparaturi, date folosite pentru activitati de marketing si cercetari de piata.

Aplicatia Field AgentFoto: Field Agent

Aplicatia este reprezentata in Romania de un start-up condus de Sorel Radu, Georgeta Argesanu si Lucian Marin, care au experienta de marketing, vanzari si cercetare in companii mari.

Field Agent ii considera pe toti cei care au descarcat aplicatia "agenti" ai sai si precizeaza ca, in prima zi de lansare pe piata locala, "a strans 4.000 de utilizatori", numar care a crescut la 6.500 - din 112 orase din Romania - dupa inca patru zile.

  • Informarea de presa il citeaza pe Henry Ho, co-fondator Field Agent SUA, potrivit caruia "suntem incantati sa ne dezvoltam in Romania, datorita ritmului de crestere economica al tarii si a pozitiei strategice, Romania fiind o poarta de acces la alte piete cheie din Europa Centrala si de Est. Avem in prezent operatiuni in alte sapte tari printre care Marea Britanie, Canada si Australia. In plus de Romania, anul acesta ne vom extinde in America Latina si Africa. Vedem Bucurestiul ca un hub strategic in industria FMCG pentru Romania si regiunea inconjuratoare." Romania este prima tara din  Europa Centrala si de Est in care Filed Agent isi extinde operatiunile.

Field Agent foloseste tehnologia mobila si crowdsourcing-ul pentru a colecta informatii in timp real de la consumatori. Aplicatia are la nivel international o retea de peste 650.000 de "agenti" (consumatori-utilizatori Field Agent, persoane care raspund solicitarilor de informatii).