Digital Lead își propune să dezbată principalele tendințe din mediul online, alături de profesioniști în digital din companii de top și antreprenori care își dezvoltă business-ul cu ajutorul instrumentelor online.

Madalina Stanescu fondatoare OptimizeFoto: Hotnews

În prima ediție Digital Lead voi discuta alături de Elisabeta Moraru, Country Manager Google România, despre tendințe de consum în perioada pandemiei și cum se vede maturizarea digitală a companiilor din perspectiva Google.

Studiul Google privind impactul pandemiei asupra consumului online

În scurt timp se împlinesc doi ani de pandemie, un context care a schimbat semnificativ modul în care utilizatorii, dar și companiile se raportează la mediul online. Conform studiului Google „Smart Shopper” efectuat în vara lui 2021, 41% dintre români au declarat că cea mai recentă achiziție făcută a fost una online (față de 31% în anul 2019), iar 9 din 10 români au declarat că își vor păstra obiceiurile de achiziție în perioada următoare.

Datele Google arată că peste 75% dintre români nu au o preferință pentru online sau offline, ei își aleg canalul de achiziție în funcție de ocazie și oportunitate, față de 61% înainte de pandemie.

Pe măsură pe comerțul online s-a dezvoltat, cerințele cumpărătorilor au devenit mai sofisticate, în ceea ce privește calitatea recenziilor la produse, ușurința de a plasa o comandă fără să fie nevoie de înregistrare etc.

Maturitatea digitală în rândul companiilor

În rândul companiilor, pandemia a avut un impact semnificativ în ceea ce privește gradul de digitalizare.

Totuși, doar 33% dintre IMM-uri au cel puțin un nivel de bază de intensitate digitală, în comparație cu media UE de 60 %, conform indicelui economiei şi societăţii digitale (DESI) 2021, pregătit de Comisia Europeană.

Aproximativ 8% dintre întreprinderi utilizează platformele de comunicare socială (nivel scăzut în comparație cu media UE de 23 %), 13% utilizează servicii de tip cloud (media UE: 26 %) și numai 5% dintre acestea analizează volume mari de date.

În același timp, 31% dintre întreprinderi utilizează inteligența artificială, cu mult peste media UE de 25%.

Împreună cu Elisabeta Moraru, Google România, voi dezbate Impactul pandemiei în obiceiurile de consum online și principalele moduri în care Google ajută companiile din România în procesul de digitalizare.