Piata de publicitate online din Romania s-a ridicat in 2008 la circa 72 milioane de lei (aproape 20 de milioane de euro, la cursul mediu anual), potrivit ultimului studiu in acest sens realizat de IAB Romania, asociatia industriei de publicitate online, in colaborare cu PwC Romania. Studiul, ce urmeaza sa fie prezentat detaliat in cursul zilelor urmatoare, a fost citat miercuri de Orlando Nicoara, directorul Media Pro Interactive, si Dragos Stanca, directorul F5 Realitatea-Catavencu, pe blogurile lor.

Primul studiu de acest fel realizat de IAB Romania si PwC Romania, aferent anului 2007 si primului semestru din 2008 si dat publicitatii in decembrie, a aratat ca investitiile in publicitatea online s-au ridicat la 42,6 milioane de RON in 2007 si la 33,8 milioane de RON in perioada ianuarie-iunie 2008. Astfel, in moneda nationala, cresterea pietei de publicitate online in 2008, comparativ cu 2008, a fost de circa 70%.

Studiul nu ia in considerare publicitatea prin serviciile de profil ale Google.

Datele ultimului studiu IAB-PwC au fost prezentate, miercuri, in cadrul Adunarii Generale a IAB Romania, la care au fost prezenti presedintele IAB Europa, Alain Heureux, si Jaroslav Sobolewski, presedintele IAB Polonia.

Potrivit lui Sobolewski, cheltuielile publicitare in mediul online polonez s-au ridicat, anul trecut, la peste 200 de milioane de euro, ceea ce inseamna circa 10% din totalul pietei poloneze de publicitate. Astfel, Internetul este in aceasta tara al doilea mediu din punct de vedere al cotei de piata, dupa televiziune - care domina piata, atragand peste 50% din cheltuielile de publicitate. Si aceasta, in conditiile in care in Polonia exista 15 milioane de utilizatori, la o populatie totala de circa 36 de milioane. Piata online din Polonia este marcata, potrivit lui Sobolewski, de o rata foarte scazuta de penetrare a conexiunilor in banda larga, de dominatia portalurilor si de lipsa unor concurenti internationali majori, cu exceptia Google.

Alain Heureux a afirmat, la randul sau, pentru HotNews.ro ca IAB Europe urmeaza sa lanseze in cateva saptamani cifrele oficiale pentru piata de publicitate in medii digitale la nivel european, in 2008, piata care s-ar apropia de 14 miliarde de euro, in crestere medie de circa 20% fata de anul precedent, conform estimarilor preliminare.