Grupul Central European Media Enterprises (CME), care detine in Romania posturile din reteaua Pro, se asteapta sa incheie anul acesta cu un profit inainte de calcularea dobanzii, impozitelor, deprecierii si amortizarii (EBITDA) mult diminuat, de circa 60-70 milioane de dolari, dar si la o revenire a pietei incepand din 2010, potrivit prezentarilor sustinute de conducerea grupului, inclusiv de Adrian Sarbu, presedinte si CEO CME, in cadrul evenimentului Investor Day, sustinut joi la Praga. In cazul operatiunilor TV din Romania, grupul se asteapta anul acesta la venituri de 177 milioane de dolari si un profit EBITDA de 45 milioane de dolari.

Adrian Sarbu declarase in prealabil ca se asteapta ca rezultatele financiare pentru intregul an sa fie "semnificativ" mai mici decat estimarile analistilor.

Estimarile CME la nivel de grup, pentru intreg anul 2009:

  • Venituri consolitate: 702-710 milioane de dolari, comparativ cu 1,02 miliarde in 2008
  • Profit EBITDA: 60-70 milioane dolari, de la 297 milioane in 2008

Predictiile CME privind evolutia pietelor unde este prezent, potrivit prezentarilor facute in cadrul Investor Day:

  • Piata de publicitate TV din Romania va creste cu 6% anul viitor, dupa o scadere evaluata la 28% in 2009
  • Piata de publicitate online din Romania va creste cu 32% in 2010, dupa o scadere de 13% in Romania
  • Pietele unde este prezent CME vor creste in 2010; am atins punctul minim, dar nu preconizam o crestere in ultimul trimestru din 2009, cu exceptia Ucrainei
  • Cheltuielile publicitare per capita in 2009: Europa Occidentala - 272,2 dolari; Republica Ceha - 80 de dolari; Bulgaria - 34,6 dolari; Romania - 20 de dolari; media pietelor CME - 26,9 dolari
  • Televiziunea si Internetul vor fi "castigatorii" viitoarei cresteri a pietei de publicitate
  • Cota de piata a televiziunii pe piata de publicitate, acolo unde este prezent CME, va creste de la 61% in 2009 la 62%, nivel la care se va mentine pana in 2011
  • Cota de piata a Internetului pe aceste piete va creste de la 6% in 2009 la 7% in 2011
  • In Romania, cota de piata a Internetului pe piata de publicitate va creste de la 5% in 2009 la 15% in 2014; in Cehia, mediul online va creste de la 13% la 18%, iar in Slovenia, de la 9% la 19%
  • Planuri pentru 2010 in mediul online: lansarea de canale TV exclusiv online pe fiecare piata CME; lansarea de noi portaluri pe fiecare piata CME; extinderea platformelor de blogging din Republica Ceha si Croatia spre toate pietele CME; lansarea de servicii de photo sharing si a unor retele sociale pe toate pietele CME