Respondentii adolescenti si tineri care au participat la un studiu calitativ realizat de compania de cercetare online eResearch spun ca prefera sa petreaca in medie 4-6 ore pe Internet si aloca doar 1-2 ore pentru a viziona emisiuni TV, timp in care desfasoara si alte activitati. Studiul "Consumatorul digital", prezentat marti in cadrul conferintei Marketing360, face parte dintr-o cercetare mai ampla despre "Generatia digitala", ce va fi publicata de eResearch in perioada urmatoare.

Studiul "Consumatorul digital" este unul calitativ, in care s-a folosit o metodologie de tip exploratoriu, bazata pe discutii online (3 forumuri dedicate fiecarei generatii abordate in proiect) si focus-grupuri online (cate doua focus grupuri pentru fiecare generatie abordata). Generatiile luate in considerare sunt: adolescenti (Generatia 2.0 - 14-18 ani), tineri (Generatia 1.0 - 19-24 de ani), Generatia X (35-44 de ani). Pe langa aceasta cercetare, eResearch va mai include, intr-un ciclu de studii pe tema "noului val de consumatori", o cercetare despre "Retelele sociale la romani", realizata impreuna cu Smark, si "Vocea utilizatorului de Internet", studiu cantitativ realizat impreuna cu IAB Romania.

Trasaturi generale ale fiecarei generatii incluse in studiul calitativ "Consumatorul digital" dat publicitatii marti:

  • Generatia X - interes pentru cariera, familie, activism
  • Generatia 1.0 - interes pentru cariera, dorinta de informare, curiozitate
  • Generatia 2.0 - independenta, comunicare virtuala/in retele sociale, plictisita de rutina zilnica

Activitati preferate de respondentii tineri si adolescenti:

  • Navigarea pe Internet este o activitate de rutina pentru ambele categorii de varsta. Daca pentru tineri iesirile cu prietenii sunt o rutina, pentru adolescentii care petrec mult timp in retelele sociale aceasta este o activitate ocazionala.

Obiceiuri de consum media:

  • Daca Generatia X acorda o atentie mare televizorului si este interesata de emisiuni informative si talk-show-uri, pentru adolescenti si tineri televiziunea atrage doar prin anumite canale care prezinta documentare sau seriale, iar privitul la TV este rar o activitate in sine.
  • Adolescentii si tinerii prefera sa petreaca in medie 4-6 ore pe internet si aloca doar 1-2 ore pentru TV, timp in care fac si altceva.
  • Generatia X apeleaza la Internet de obicei in scop de serviciu si pentru a cauta informatii de interes imediat, in timp ce pentru tineri si adolescenti Internetul este sursa ideala de informatii, comunicare cu prietenii, muzica si este accesat de oriunde.
  • Radioul trezeste interesul adolescentilor, dar este ascultat online sau pe mobil. Adolescentii nu apeleaza la ziare si reviste pentru a se informa decat foarte rar, preferand sa caute informatii online, din cand in cand.
  • Tinerii asculta radio mai mult in masina sau la birou, citesc online ziarele sau revistele care ii intereseaza direct, mai des decat adolescentii. Spun ca ei cumpara reviste glossy sau de business pentru continut sau inserturi.

Cuvinte-cheie folosite in descrierea publicitatii:

  • Tineri: importanta, utila, influenta, dar uneori enervanta
  • Adolescenti: amuzanta, enervanta, utila, ludica
  • Desi trezeste interesul, in special cea interactiva, publicitatea nu beneficiaza de incredere deplina, tinerii si adolescentii apeland la parerea cunostintelor sau cautand pe Internet pentru a afla detalii despre un produs sau serviciu

Date generale privind profilul consumatorului digital (14-25 de ani), potrivit eResearch pe baza studiului calitativ:

  • rutina zilnica il determina sa "evadeze" in spatiul virtual, unde gaseste divertisment si informatie
  • este un jucator activ pe Internet si genereaza continut personalizat, se socializeaza cu prietenii online
  • Recunoaste ca publicitatea il influenteaza, dar prefera sa se documenteze singur atunci cand doreste sa cumpere ceva
  • Internetul ii este indispensabil, nu ar putea renunta la navigarea pentru internet