Rupert Murdoch, seful gigantului media News Corp, si Steve Jobs, directorul executiv al Apple, se pregatesc sa lanseze, la sfarsitul acestei luni, un cotidian electronic denumit "Daily", dedicat tabletei iPad, relateaza The Guardian, care citeaza mai multe informatii aparute in presa americana de specialitate.

Proiectul, dezvoltat in secret la New York de mai multe luni, promite sa fie primul ziar online conceput exclusiv pentru tableta Apple iPad.

Vazut drept o combinatie intre 'lejeritatea' tabloidelor si continutul de calitate, noua publicatie este inca o dovada a determinarii lui Murdoch de a depasi zona printului.

Potrivit surselor citate, nu va exista o editie print sau web: principala caracteristica, dezvoltata cu ajutorul inginerilor de la Apple, va fi publicarea automata a stirilor pe iPad. Abonamentul la Daily va costa 99 de centi pe saptamana.

Potrivit Women's Wear Daily, sediul ziarului va fi la etajul 26 al cladirii News Corp din New York, unde 100 de ziaristi au fost deja angajati, inclusiv Pete Picton, unul dintre cei trei directori editoriali de la The Sun. Directorul editorial al Daily nu a fost inca anuntat, dar este vehiculat numele lui Jesse Angelo, director editorial la New York Post.

Printre angajati figureaza si Sasha Frere-Jones, fost critic muzical la New Yorker, care va conduce sectiunea arta si cultura. Expertii noteaza ca, avand in vedere numele angajate, proiectul sugereaza ca partea de video va constitui o componenta majora a noii publicatii.

Surse apropiate sustin ca Murdoch este atat de dedicat acestui proiect si deoarece considera ca acest cotidian, executat corect, va demonstra ca cititorii sunt dispusi sa plateasca pentru un continut online de calitate.

Murdoch crede ca iPad-ul va schimba regulile jocului si, potrivit estimarilor sale, vor exista peste 40 de milioane de utilizatori de astfel de tablete pana la finele lui 2011. "Vede o lume in care fiecare familie va avea un iPad in casa si prin intermediul acestuia isi vor culege oamenii stirile si informatiile. Daca doar 5% din acesti 40 de milioane subscriu la Daily, iata deja doua milioane de clienti".