Trilulilu a lansat vineri in parteneriat cu marile case de discuri prezente in piata, inclusiv cele internationale (Universal Music, Sony Music, Warner Music, EMI) un player muzical, numit Zonga, ce poate fi instalat pe computer si pe telefon, si care permite ascultarea securizata a melodiilor chiar si fara o conexiune la internet si prin care se promite acces la cea mai mare colectie de muzica oficiala din Romania. Serviciul este momentan in varianta Private Beta si este disponibil gratuit pe baza de invitatie pentru 500 de utilizatori. Lansarea pentru publicul larg este preconizata pentru luna aprilie, cel mai scump abonament urmand sa fie de 4,99 euro/luna.

ZongaFoto: Trilulilu

Zonga este un serviciu de streaming audio care poate fi accesat pe internet, la adresa www.zonga.ro, prin intermediul unei aplicatii desktop dezvoltata pe platforma Adobe Air si pe mobil. Muzica este stocata online, iar playlist-urile, piesele favorite si preferintele utilizatorilor sunt sincronizate automat intre toate dispozitivele detinute (desktop, acces web, telefon mobil).

Continutul este redat on demand, dar exista si optiuni radio (de exemplu, radio rock). Mai mult, Zonga permite ascultarea melodiilor si atunci cand utilizatorul nu are acces la internet. Momentan aceasta functionalitate este disponibila in aplicatia desktop, dar in saptamanile urmatoare va fi disponibila si pe mobil.

Incarcarea continutului muzical a inceput doar de cateva zile, iar progresul poate fi urmarit pe www.zonga.ro/status. In acest moment exista peste 1.700 ore de muzica si peste 5.800 de artisti disponibili.

  • "Continutul este oficial de la toate casele de discuri majore si cele locale. Este o premiera in Romania, reusim dupa foarte mult timp sa aducem impreuna toate casele de discuri intr-un asemenea proiect. Este legal, noi credem ca este prima alternativa reala impotriva pirateriei online in domeniul muzicii din Romania", a declarat Sergiu Biris, fondatorul Trilulilu.

Serviciul a fost dezvoltat in decurs de 2 ani si jumatate de o echipa de sase oameni. Investitiile in comunicare se vor ridica la circa 500.000 de euro in acest an, cel mai important canal de promovare folosit fiind Trilulilu. Obiectivul Zonga este ca in decurs de un an de zile sa atraga 150.000 de utilizatori.

  • "Credem ca streamingul este viitorul in consumul de muzica si mai ales streamingul pe baza de abonament la un pret accesibil. Zonga reprezinta imbinarea corecta intre remuneratia artistilor, bucuria consumatorului de a accesa muzica dorita si oportunitatea brandurilor de a se promova pe acest canal", a declarat Ioana Fesnic, Managing Director Universal Music Romania si Bulgaria.

Sergiu Biris a precizat ca cea mai mare parte a veniturilor din abonamente va merge catre producatorii si casele de discuri.

  • "Nu o sa ne bazam pe venituri din publicitate ci pe faptul ca lumea se va abona la acest serviciu si credem ca 85% din venituri vor veni din abonamente. 15% vor fi venituri din publicitate", a spus Biris.

Lansarea a fost salutata si de un oficial al Oficiului Roman pentru Drepturi de Autor (ORDA).

  • "ORDA sustine proiectul Zonga, pentru ca acesta reprezinta prima alternativa palpabila la pirateria muzicala online. Faptul ca acest serviciu va asigura protejarea operelor prin streaming in loc de downloading, dar si faptul ca autorii operelor vor primi drepturile care li se cuvin sunt din punctul de vedere ORDA principalele motive pentru care salutam aparitia acestui serviciu", a spus Razvan Casmoiu, directorul Directiei de Expertize si Constatari din cadrul Oficiului Roman pentru Drepturi de Autor (ORDA).

Oficialii Trilulilu estimeaza ca in luna aprilie cand serviciul va fi disponibil pentru publicul larg va contine peste 1,5 milioane de melodii din intreaga lume.

Date financiare Trilulilu SA

Zonga este un proiect detinut de Trilulilu Music SA, membra a Trilulilu SA. Trilulilu este un site romanesc de sharing (partajare de fisiere) video, imagini si audio, lansat oficial in 22 ianuarie 2007. Compania Trilulilu SA nu a mai inregistrat profit de la infiintare (anul 2007), cand a inregistrat o cifra de afaceri de 62.498 lei si un profit net de 11.019 lei, conform datelor de la Ministerul de Finante.

In 2010, firma a avut o cifra de afaceri de peste 2,46 milioane lei si a inregistrat o pierdere neta de 909.073 lei.