Mega-scandalul Volkswagen: eticheta "Made in Germany" primeste o lovitura dura, se pregatesc dosare penale

de Red. Stiri     HotNews.ro
Marţi, 22 septembrie 2015, 11:59 Economie | Auto

Michael Horn, seful Volkswagen SUA
Foto: Volkswagen
Scandalul in care e implicata compania germana Volkswagen in SUA ia amploare cu fiecare zi ce trece. Actiunile producatorului german se prabusesc pentru a doua zi consecutiv dupa ce seful filialei americane a recunoscut ca firma a trisat testele de emisii. In paralel, presa germana deplange impactul urias de imagine al scandalului asupra intregii industrii: eticheta "Made in Germany" e pusa acum la indoiala. Volkswagen risca penalitati de pana la 18 miliarde de dolari, si se ia in calcul intocmiewa de dosare penale pentru cei gasiti vinovati. Actiunile Volkswagen au scazut marti cu 19,82%, acestea au pierdut 35% in doua zile. Cu toate acestea, purtatorul de cuvant al Volkswagen a spus ca zvonurile privind inlocuirea directorului executiv al companiei cu seful Porsche, Matthias Muller sunt "ridicole".

Reamintim ca Volkswagen risca penalitati de pana la 18 miliarde de dolari dupa ce compania a fost acuzata ca a realizat un program software pentru masinile diesel ce inseala autoritatile de reglementare ce masoara emisiile toxice, potrivit unui anunt de duminica al Agentiei de Protectie a Mediului din SUA (EPA).

  • Evenimentele zilei LIVETEXT:

19.00 Actiunile Volkswagen au scazut marti cu 19,82%, acestea au pierdut 35% in doua zile

Titlurile Volkswagen au pierdut 19,82% marti, ajungand la 106 euro, o prabusire cu 35% in cele doua sedinte de tranzactionare dupa dezvaluirile privind trisarea testelor de emisii.

17.26 Ministrul german al transporturilor a spus ca va trimite o comisie la Volkswagen care sa cerceteze faptele din acest caz. Comisia va discuta cu sefii VW din sediul central din Wolfsburg si vor solicita acces la documente. 

15.45 "Tinand cont de dificultatea situatiei, totul se reduce la transparenta totala, lamurirea intregului caz", a declarat Angela Merkel. "Ministerul transporturilor comunica indeaproape cu Volkswagen. Sper ca faptele vor fi scoase la lumina pe cat de curand posibil", a spus cancelarul german.

15.13 Purtatorul de cuvant al Volkswagen a spus ca zvonurile privind inlocuirea directorului executiv al companiei cu seful Porsche, Matthias Muller sunt "ridicole", dezmintind astfel informatii prezentate de cotidianul german Tagesspiegel.

14.46: Ministrul francez de Finante, Michel Sapin, a cerut o investigatie in toata Uniunea Europeana la adresa Volkswagen: "Suntem o piata europeana cu reguli europene. Regulile trebuie respectate. Regulile au fost incalcate in SUA"

13.11  Pe langa amenda record de 18 miliarde dolari pe care ar avea-o de platit Volkswagen Group se ia in calcul si intocmirea de dosare penale pentru cei gasiti vinovati. 

13:10 11 milioane de autoturisme au software-ul instalat, anunta Volkswagen intr-un comunicat oficial. Compania tine sa sublinieze ca programul nu influenteaza comportamentul masinii la drum, emisiile sau consumul acesteia.

13.05 Vineri trebuie sa se reuneasca consiliul de administratie al Volkswagen, pe ordinea de zi fiind extinderea contractului directorului executiv pana la sfarsitul anului 2018. Martin Winterkorn se afla insa sub o presiune enorm dupa scandal, iar un membru al CA a spus ca "e sigur ca vor exista consecinte" printre angajatii VW.

12.01 Scandalul a fost detonat de doi activisti americani, care voiau de fapt sa arate ce eficiente sunt masinile VW din punct de vedere al emisiilor. Citeste aici toata povestea

Ora 12.00:
Scandalul se intinde si in Asia. Coreea de Sud a anuntat ca va investiga trei dintre modelele diesel ale Volkswagen pentru a vedea daca exista indicii de frauda

Ora 11.59: Actiunile Volkswagen au scazut cu 6% in deschiderea sedintei de tranzactionare de marti, dupa ce luni pierdusera circa o cincime din valoarea de piata (Reuters)

Ora 11.58: Seful Volkswagen SUA, Michael Horn, a recunoscut luni noaptea ca firma a trisat si a promis ca va lucra pentru a reface imaginea companiei germane












[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
31704 vizualizari
  • +12 (16 voturi)    
    das auto (Marţi, 22 septembrie 2015, 13:03)

    das auto [anonim]

    Opaaa,nu mai zice nimeni nimic....
    • +1 (1 vot)    
      noul slogan... (Miercuri, 23 septembrie 2015, 7:41)

      UnulDeDeparte [anonim] i-a raspuns lui das auto

      das bad
      das terrible
      das awful
    • 0 (0 voturi)    
      Doua teme de gandire: (Miercuri, 23 septembrie 2015, 9:26)

      gigel [anonim] i-a raspuns lui das auto

      1. Pe alte continente de ce nu vinde asa bine VW ? E de ajuns sa comparam un review din US sa zicem cu unul din Europa si vom vedea ca peste ocean sunt mult mai echilibrati, in Europa masinile VW sunt pur si simplu ridicate in slavi insa review-urile de aici sunt pline de eufemisme. Am citit cateva articole care abunda in exprimari de genum "masina pe care trebuie sa o ai" dar care nu dau nici un motiv obiectiv pentru asta...

      2. De ce totusi VW nu sta prea bine in topul satisfactiei utilizatorilor cu toate ca e laudata la maxim in media ?


      Parerea mea este ca marea magarie pe care a facut-o VW este in media, cumparand obiectivitatea unor publicatii importante. Dpdv. tehnic era oarecum evident ca e imposibil sa stai cu aproximativ 10% peste concurenta la toate capitolele, consum, putere, etc. fara sa ai undeva o hiba. Una din hibele cunoscute era fiabilitatea, asumata oarecum de utilizatorii acestei marci.
      Din pacate folclorul urban e de partea lor. Oamenii au asteptari nerealiste de la aceasta masina. Majoritatea utilizatorilor, posesori de SH-uri fiind la prima sau a doua masina dupa Logan isi ridica in slavi alegerile, putini sunt cei au mai condus si altceva ca sa isi faca o parere obiectiva.
  • -2 (22 voturi)    
    Seful Volkswagen SUA, Michael Horn (Marţi, 22 septembrie 2015, 13:04)

    jackalphonse [utilizator]

    e un fel de Ponta. Are "dosar penal" si promite ca lupta impotriva coruptiei si va reface imaginea Romaniei din pozitia de PM:))
    La noi nu este nicio problema. Oricum romanul nu are bani decat de masin la mana a treia.
    • +23 (27 voturi)    
      Un DNA pt Germania (Marţi, 22 septembrie 2015, 13:57)

      Frauda germana [anonim] i-a raspuns lui jackalphonse

      Pai se pare ca si masinile germane pe diesel la "mana intai" sunt chiar mai poluante decat alea de mana a treia.

      E amuzanta chestia cu ecologistii care vroiau sa demonstreze "taranoilor" ("red necks") ca e mai bine sa iti cumperi masina pe diesel decat pe benzina :) Da, daca esti indeajuns de retardat incat sa crezi reclamele comerciale.

      By the way, despre coruptia si frauda prin UE..
      Un francez casatorit cu o romanca era uimit de ce se intampla la noi cu SRI si DNA si zicea ca si-ar dori sa fie si in Franta o asemenea curatenie printre politicieni si miliardari. La ei e la fel de multa coruptie si trafic de influenta la nivel inalt doar ca se musamalizeaza la greu si multe anchete se termina cu NUP ca sa nu dea prost la imaginea Frantei. Asa ca Frontul National a ajuns la ei a doua forta politica din tara si risca sa castige prezidentialele.

      Germania descoperise recent un CD cu numele a mii de cetateni care fraudau fiscul si-si ascundeau banii prin Elvetia.

      Sefii Volkswagen sunt acelasi tip de excroci pe care ii puteti intalni oriunde: costum/cravata, aer profesionist si preocupati sa scoata bani prin orice mijloace, inclusiv penale !
      • +16 (16 voturi)    
        Da, cam asta e diferenta in materie de coruptie, (Marţi, 22 septembrie 2015, 14:25)

        Romania, tara pomanagiilor [utilizator] i-a raspuns lui Frauda germana

        in RO se spala rufele in vazul tuturor, cu mare circ pe la TV, prin ziare, o gasca minte, cealalta gasca minte ca raspuns etc.

        In vest, coruptia e indesata sub presh...
    • +8 (8 voturi)    
      ba sunt destui care isi cumpara si masini noi (Marţi, 22 septembrie 2015, 16:09)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      uite, eu vroiam sa imi cumpar un Passat. Dupa test drive, mi s-a parut ca nu isi merita banii, pretul fiind umflat. Nu (prea) are nimic in plus fata de alte masini din aceiasi clasa, dar e mult mai scump.
      Acum, dupa acest scandal, ma mai gandesc daca imi iau Volkswagen. Probabil ca nu!
      • 0 (0 voturi)    
        cine mai ia? (Miercuri, 23 septembrie 2015, 9:21)

        cici cracanartu' [anonim] i-a raspuns lui bancher

        Pai , banuiesc faptul ca acum Passatu' trece de la EURO 6 la EURO 4... la fel si taxa de mediu... sa vedem cine mai cumpara....
  • -3 (15 voturi)    
    noxe (Marţi, 22 septembrie 2015, 13:12)

    cuchi [anonim]

    Nu sunt un priceput in ale masinilor insa din experienta proprie, cand pentru o masina se face testul de noxe se foloseste un aparat extern care analizeaza gazele aspirate din esapament. Gresesc? Cum poate influenta acest soft, un aparat extern care analizeaza efectiv gazele emise de masina ?
    • +24 (24 voturi)    
      Iata cum (Marţi, 22 septembrie 2015, 13:50)

      banel [utilizator] i-a raspuns lui cuchi

      Masina se pune pe un dinamometru iar softul se prinde de aceasta situatie si ajusteaza emisiile de noxe prin modificarea parametrilor motorului. Aparatul de test masoara noxele astfel rezultate.
      Pe drum, softul nu mai functioneaza iar masina merge normal si polueaza pe masura. Cei de la VW nu s-au gandit ca cineva ca face masuratori cu masina pe drum.
      • -10 (16 voturi)    
        pai... (Marţi, 22 septembrie 2015, 14:44)

        za_omu [utilizator] i-a raspuns lui banel

        Si cum se prinde mai exact un soft de ambientul in care ruleaza o masina? :)
        • +8 (8 voturi)    
          uffff (Marţi, 22 septembrie 2015, 14:57)

          J_W [utilizator] i-a raspuns lui za_omu

          Google it! Gasesti povestea cu detalii pe tot netul:

          http://jalopnik.com/your-guide-to-dieselgate-volkswagens-diesel-cheating-c-1731857018
        • +11 (11 voturi)    
          simplu (Marţi, 22 septembrie 2015, 15:15)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui za_omu

          la o masina cu tractiune fata, rotile din spate nu se invart, semn ca e pe un dinamometru. la o masina cu tractiune integrala sistemele de siguranta pot include accelerometre (ca la telefoane).
          problema este oricum mai complicata... voi stiti vreo masina care consuma (si emite noxe) la fel cand merge pe drum drept/plat ca atunci cand urca un deal pe serpentine?
        • +14 (14 voturi)    
          senzoriii de miscare a rotilor (Marţi, 22 septembrie 2015, 15:37)

          ovidiu [anonim] i-a raspuns lui za_omu

          Toate masinile cu ABS (si ESP) au senzori care detecteaza viteza rotii. Cand rotile care nu erau tractoare stateau pe loc (la ITP de exemplu), din soft modificau parametrii motorului , implicit scadea puterea, consumul, etc.
        • +14 (14 voturi)    
          ... (Marţi, 22 septembrie 2015, 15:43)

          cartograful [utilizator] i-a raspuns lui za_omu

          pentru ca testele au o anumiti parametri tipici, rar intalniti pe drum, de exp. sa tii motorul fix la 2000 de rpm timp de cateva zeci de secunde, samd. Cand computerul citeste turatia motorului constanta, volanul care nu se misca si un anumit cuplu al motorului, stie ca e test. Micsoreaza anumiti parametri (probabil ii da amestec sarac) scazand puterea motorului (care nu intereseaza pe nimeni la testul de emisii). Cand iesi pe drum si incepi sa variezi turatia, misti volanul si cuplul necesar variaza si el, computerul stie ca s-a terminat testul si ii baga gaz pt. putere maxima (adica ceea ce-l intereseaza pe proprietar).
        • +6 (6 voturi)    
          detectare (Marţi, 22 septembrie 2015, 15:46)

          topinel [anonim] i-a raspuns lui za_omu

          Soft-ul detecta daca masina sta pe loc (pe bancul de testare), daca apasarea acceleratiei este constanta, etc..
      • -8 (10 voturi)    
        prostii, mai treci pe la fizica (Marţi, 22 septembrie 2015, 14:58)

        mnicku [anonim] i-a raspuns lui banel

        altfel ai fi stiut ce-i un dinamometru.
        dinamometru= dispozitiv pentru masurarea fortelor.
        Ce forte masori cind masina sta pe loc ????

        In cadrul testelor masina trece prin mai multe etape de masurare a performantelor ei, gen: timpi de frinare fata apoi frinare pe spate, frina de mina, lumini, semnalizare , emisii de gaze, etc.
        Pe fiecare roata sint montati senzori de turatie conectati la ECU care la testele auto pt masurarea eficientei de frinare fata => spate => frina de mina... indica faptul ca masina se afla intr-o testare si nu pe drum . Adica doar rotile fata sau doar spate se invirt, motorul este turat iar apoi frina este apasata.
        Probabil ca softul se declanseaza in momentul in care una sau mai multe secvente ale acestor pasi este indeplinita
        • +8 (8 voturi)    
          ... (Marţi, 22 septembrie 2015, 15:59)

          cartograful [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

          @mnicku, stimate colega, nu mai fii asa de agresiv in exprimare ca tocmai tu gresesti, dinamometrul nu e doar ala cu arc de la lectia de fizica. Cilindrii aia pe care se urca masina pt testul de noxe opun rotzii o anumita forta la invartire (perfect masurabila de aceea e numit dinamometru). Pt. ca n-are rost sa masori noxele cand motorul invarte in gol niste cilindri ci atunci cand motorul e sub o anumita sarcina. Pt. care e omologat tipul respectiv de masina. De asemeni nu se masoara timpul de franare ci fortza de franare pe fiecare roata. Deci tot dinamometru.
        • +7 (9 voturi)    
          Tu nu ai auzit de dinamometru? (Marţi, 22 septembrie 2015, 16:09)

          zet [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

          Nu cred să existe vreun nene cât de cât pasionat de domeniul auto să nu fi auzit de dinamometru - cilindrii rulanţi pe care se pune maşina la teste. Orice service, orice RAR are un dinamometrul din ăsta în dotare. Dinamometrul respectiv poate măsura şi forţele, poate fi măsurat cuplul maşinii sau puterea de frânare. Faptul că în cartea de fizică de a 9+a se spunea că dinamometrul este un cântar cu arc care era etalonat în newtoni în loc de kilograme nu are nicio legătură cu faptul că tu eşti picat din lună.
      • +3 (3 voturi)    
        cam asa ceva (Marţi, 22 septembrie 2015, 16:00)

        kllaus [anonim] i-a raspuns lui banel

        ceea ce spui este partial corect. Oricum modul de functionare a softului va fi dezvaluit in cele din urma. Insa softul trebuie sa functioneze tot timpul, astfel incat sa poata face corelatia intre parametrii motorului si cei ai rotilor. E posibil sa foloseasca si date de la suspensii, astfel incat sa depisteze mediul de testare. Mai degraba este implementat pe modelele mai avansate, care permit reglarea modului de conducere. Asa s-a ajuns ca o masina de 2 tone si motor de 3 lt. sa elimine mai putine gaze decat una cu motor de 1 litru: prin falsificarea datelor.
    • -3 (5 voturi)    
      in calitate de parerolog (Marţi, 22 septembrie 2015, 14:03)

      lambda [utilizator] i-a raspuns lui cuchi

      ma gandesc la niste senzori in zona tevii de esapament care semnalau computerului de bord prezenta aparatelor de testat.
  • +7 (7 voturi)    
    Paraca de la emisii a plecat problema (Marţi, 22 septembrie 2015, 13:24)

    Y [utilizator]

    "Compania tine sa sublinieze ca programul nu influenteaza comportamentul masinii la drum, EMISIILE sau consumul acesteia."

    Cand scrieti asta, va referiti la emisiile care pot fi de 40 de ori mai mari decat normele?
    • -3 (5 voturi)    
      circ pt presa (Marţi, 22 septembrie 2015, 16:49)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Y

      declaratia este scoasa din context. problema este ca sistemul de testare a emisiilor nu are nici o legatura cu realitatea. daca urci o autostrada in panta cu 130 km/h sau pui doar rotile din fata sa se invarta la viteza aia intr-o camera inchisa, diferenta este uriasa cu sau fara computer de bord care sa modifice parametrii motorului.
      realitatea este ca mai toate masinile moderne au incluse sisteme de siguranta si asistenta care nu ar lasa masina sa ruleze doar cu rotile din fata. si toate au sub o forma sau alta un amarat de buton pe care il apesi ca sa dezactivezi aceste sisteme (altfel te poti trezi iarna ca nu mai pleaca masina de pe loc). ce modificari a facut VW in soft ca sa obtina o reducere a noxelor, ramane de vazut, dar nu cred ca ceilalti producatori de masini sunt prea departe... e imposibil ca toti ceilalti sa detina o tehnologie care reduce de 10-40 ori mai mult emisiile decat VW.
      • 0 (4 voturi)    
        o data (Miercuri, 23 septembrie 2015, 7:49)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        cu recunoasterea oficiala a vw cu privire la escrocherie, circul s-a transformat in dramoleta, iar rampa s-a transformat in panta pe care curge compania. cum era foarte sus, energia potentiala foarte mare, iti dai seama ce energie cinetica dezvolta rostogolindu-se la vale, ce prapad va face?
  • +16 (18 voturi)    
    si uite asa poate sa dea VW faliment (Marţi, 22 septembrie 2015, 13:37)

    sachei [utilizator]

    ...nu mai sint nemtii de altadata...
    • +5 (5 voturi)    
      de aia ii iubesc nemtii pe rusi (Miercuri, 23 septembrie 2015, 8:07)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui sachei

      ca rusu nu face "chestii nasoale" si inghite tot.
      Sunt si pe piata din Romania, firme nemtesti cu echipamente "made in china" ce se lauda cu a lor calitate germana...
  • +6 (22 voturi)    
    ... de parca ceilalti producatori sint sfinti (Marţi, 22 septembrie 2015, 13:48)

    mnicku [anonim]

    curios faptul ca doar in SUA anumite companii gen VW, Takata Petri , sint luate la puricat, punct ochit punct lovit ( au informatori buni americanii). Si alti constructori auto practica astfel de smecherii.
    Ancheta in SUA a durat 1 an si citeva luni , in RO le-ar fi luat 5 ani .

    Nu inteleg de ce in RO nimeni nu se sesizeaza ref la calitatea carburantilor la pompa.
    Masina noua cu 55 km la bord alimentata cu diesel in RO are consum de 5,3l/km pe autostrada la 120km/h.
    Aceeasi masina la 400km la bord in Germania tot pe autostrada la 120km/h are consum de 3,5l/km.
    Pretul mai mare in RO fata de Germania.

    Protectia consumatorului doarme, Consiliul concurentei e lipsa.....

    Ficusilor si muscatelor care verificati calitatea motorinei/benzinei, ce paziti ?????
    • +9 (11 voturi)    
      FOARTE CIUDAT... (Marţi, 22 septembrie 2015, 14:28)

      nu conteaza [anonim] i-a raspuns lui mnicku

      cum ai putut ajung de la 55 km la bord din Romania la 400 km la bord (cu aceeasi masina) in Germania, cand distanta intre Nadlac si granita germana este 800 km......
      • +2 (6 voturi)    
        simplu (Marţi, 22 septembrie 2015, 15:23)

        mnicku [anonim] i-a raspuns lui nu conteaza

        n-am scris cifra 1 in fata la cei 400 km. Nu cred ca acest element are o f mare valoare . Ideea era calitatea motorinei . Ca si consumatori sintem furati pe fata, fara ca cineva sa ia masuri .

        Vedem paiul dar nu vedem birna din fata ochilor.
        • +5 (7 voturi)    
          nu e chiar atat de ciudat (Marţi, 22 septembrie 2015, 16:56)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

          esti inca in rodaj pana la 10-15000km, autostrazile difera (calitatea asfaltului), vantul poate sa bata din alta directie etc.
          asta nu inseamna ca nu poate contribui si o diferenta de calitate a combustibilului, dar nu cred ca e chiar atat de mare. ar insemna ca o treime din rezervor era plin cu.. apa..
          • -3 (7 voturi)    
            RODAJ? (Marţi, 22 septembrie 2015, 19:15)

            schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Tu conduci Buceag? Ce rodaj visezi?
            Am o stire bomba pentru tine: Dacia 1100 nu se mai fabrica de vreo 40 de ani!
            • +2 (6 voturi)    
              vai de tine (Marţi, 22 septembrie 2015, 21:43)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

              nu ti-ai mai cumparat o masina noua de cand se fabrica Dacia 1100? orice vanzator de la reprezentanta o sa-ti spuna ca primii 1500-2000 ar fi bine sa nu treci de 2-4000 rpm in functie de motor. Dacia, VW, Audi, Honda.. toate au nevoie de rodaj. Motorul este nou, masina este noua, componentele nu sunt perfect imbinate si in functie de cat de tare o fortezi, se vor "aseza" mai bine sau mai rau.
            • +3 (5 voturi)    
              Rodaj (Marţi, 22 septembrie 2015, 22:51)

              Airwaves [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

              Prietene, SURPRIZA! La masinile noi se face R O D A J. Pesemne, esti obisnuit doar cu ciurucuri aduse din Bulgaria, pe care au avut altii grija sa le "rodeze" de le-au sarit pistoanele prin capota.

              Orice masina noua, pana in 1000-1500 de km, trebuie sa NU depaseasca o anumita viteza si/sau turatie a motorului. "Rodajul chimic", facut in fabrica, nu se compara nici pe departe cu rodajul real al motorului.
              • +1 (1 vot)    
                SI PT TINE SI PT ph... (Miercuri, 23 septembrie 2015, 10:19)

                schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui Airwaves

                Mi-am cumparat la fiecare 5 ani, in ultimii 15 ani masina noua.
                Ati ajuns de la 15-20k la 1500 - 2000 km "rodaj".
                Nu mi-a spus nimeni, de la nici o reprezentanta sa merg in vreun fel!
                Anul viitor cand o sa-mi cumpar o masina noua, o sa-i intreb (de fapt pot sa fac asta si acum!) pe cei de la reprezentanta daca primii 1500 km trebuie sa merg cu vant din spate sau nu!
                Amatorilor!
                • 0 (0 voturi)    
                  expertule (Miercuri, 23 septembrie 2015, 12:22)

                  pehash [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

                  intreaba-i.. si mai documenteaza-te.
                  da, toti iti recomanda cateva mii de km si orice mecanic cu experienta o sa-ti spuna ca macar in primii 10k este bine sa nu fortezi masina.
                  practic, tu poti sa faci ce vrei cu ea, mai ales daca nu ai de gand sa o tii prea mult, dar diferenta la consum (in special de ulei), putere si emisii este semnificativa.
    • +6 (6 voturi)    
      si erau acelasi conditii de drum (Marţi, 22 septembrie 2015, 14:40)

      cinev@ [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

      cum poti sa faci comparatie de consum pe drumuri diferite? esti paralel rau de tot...
      • +3 (3 voturi)    
        poate dinspre koln spre Aachen (Marţi, 22 septembrie 2015, 15:02)

        was [anonim] i-a raspuns lui cinev@

        Unde este o diferenta mare de nivel, cobori cu masina vreo 80 de km pe Autobahn.
      • -1 (3 voturi)    
        da, erau aceleasi conditii de drum (Marţi, 22 septembrie 2015, 15:17)

        mnicku [anonim] i-a raspuns lui cinev@

        diferenta a fost doar de locatie si de motorina folosita. Calitatea celei din RO este net inferioara celei din Germania.
        Mergi si tu constant cu 120km/h pe autostrada in tara si apoi pe autostrada in Germania .
        Dupa test sa-mi scrii .....

        O sa vezi si tu cum devii paralel rau de tot
        • +2 (4 voturi)    
          ca sa vezi... (Marţi, 22 septembrie 2015, 15:59)

          cinev@ [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

          e clar ..conform celor spuse de tine avem acelasi drumuri ca in germania...sigur lucrezi la CNADR..
        • +2 (4 voturi)    
          Smooth (Marţi, 22 septembrie 2015, 16:09)

          Danunustiu [anonim] i-a raspuns lui mnicku

          In Germania totul e mai smooth, inclusiv forta de frecare cu aerul e mai redusa, de aceea e si consumul mai mic.

          In Romania, probabil erai pe autostrada Comarnic-Brasov si acolo fiind in rampa, consuma mai mult.

          Chiar, ce masina e?
    • +3 (3 voturi)    
      ... (Marţi, 22 septembrie 2015, 15:05)

      klaudyuxxx [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

      Inclinatia drumului, vant din fata/spate, incarcatura masinii, caldura mare (mai mult aer conditiona), etc etc. Compari si tu mere cu pere.
    • +7 (7 voturi)    
      ehh (Marţi, 22 septembrie 2015, 16:28)

      J_W [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

      Povestea e lunga. Pt ca in SUA functioneaza ceva numit libera initiativa, in Romania nu.

      De observat ca studiul din SUA nu a pornit nici de la "Protectia Consumatorului", nici de la "Consiliul Concurentei", nici de la alti ficusi si muscate de stat.

      A pornit de la un grup mic dintr-o universitate. Cand ne vom lua si noi vietile in maini si nu vom mai astepta sa pice de la "centru" totul, atunci se vor schimba lucrurile si in Romanica.
    • +2 (2 voturi)    
      Genul asta de comentariu (Miercuri, 23 septembrie 2015, 7:43)

      coco04 [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

      Este cel ce se incearca a se inocula in Romania.
      -Ce daca am furat,lasa ca si altii fac sau ar fi facut la fel!
      Nu domnule!
      Cei ce fura sunt hoti ordinari,niste scursuri si niste gunoaie care trag societatea in jos iar cei ce nu sunt dovediti/gasiti nu sunt hoti.Mai sunt si oameni cinstiti si producatori cinstiti asa ca nu mai generaliza.
  • +6 (16 voturi)    
    amenda (Marţi, 22 septembrie 2015, 13:52)

    sampras [anonim]

    Da noi de ce suntem mai prosti. Daca americanii amendeaza pt masinile vandute la ei, coreeni vor sa faca la noi, noi de c enu facem la fel? De ce nu amendam VW? Trebuie sa stam cu capul plecat? Ca ei ne ameninta cu tot felul de lucrui daca nu luam refugiati
  • +7 (15 voturi)    
    General Motors (Marţi, 22 septembrie 2015, 13:53)

    banel [utilizator]

    Mi-ar placea ca autoritatile americane sa vina cu masuratori la fel de dure si pentru GM, mai ales ca vorbim de 124 de morti conform CNN (http://money.cnn.com/2015/09/17/news/companies/gm-recall-ignition-switch/)
    Momentan se vorbeste de 900 mil amenda (departe de cele 18mld ale VW) si nimic penal. Daca lucrurile raman asa, cred ca ancheta are ca scop mai degraba eliminarea concurentei VW decat sanctionarea unei fraude.
    • +3 (7 voturi)    
      GM (Marţi, 22 septembrie 2015, 14:18)

      gigel [anonim] i-a raspuns lui banel

      Hop si tu banele ... de unde ai venit cu teoria asta magistrala? In cazul GM o sa fie destule pedepse in viitor nu mai fi asa de ingrijorat. Cit despre faliment nu cred ca stii ce vorbesti (si suma pe care o dai tu e inca teoretica.. probabil o sa fie cam jumatate)
      http://www.bloomberg.com/research/stocks/financials/financials.asp?ticker=VOW:GR
    • -3 (17 voturi)    
      VW sa plateasca... (Marţi, 22 septembrie 2015, 14:35)

      cititoare [utilizator] i-a raspuns lui banel

      dar nu pot sa nu observ coincidenta aparitiei acestui scandal imediat la citeva zile dupa ce Germania declara ca este de partea Rusiei si a presedintelui sirian, in timp ce Obama declara ca nu sustinerea lui Assad ar rezolva problema teroristilor/imigrantilor.
      • -7 (11 voturi)    
        La subiect: (Marţi, 22 septembrie 2015, 15:06)

        jiji [anonim] i-a raspuns lui cititoare

        Corect !
      • +7 (11 voturi)    
        2014 (Marţi, 22 septembrie 2015, 15:07)

        cristihan [utilizator] i-a raspuns lui cititoare

        Sigur, e o conspiratie. Nasol e ca investigatia a inceput in primavara lui 2014.
        • -3 (7 voturi)    
          nici o problemă (Marţi, 22 septembrie 2015, 16:10)

          Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui cristihan

          Tot în 2014 a început și investigația CE legată de Google. Nici Germania nu o să stea cu mâinile în sân.
      • +4 (8 voturi)    
        necititoare (Marţi, 22 septembrie 2015, 15:26)

        cikician [utilizator] i-a raspuns lui cititoare

        vezi ca ancheta dureaza de un an si ceva, trebuiau sa amane amerlocii toata treaba ca sa nu deranjeze cativa conspirologi bolnavi de pe net?
        • -2 (6 voturi)    
          si ce daca? (Marţi, 22 septembrie 2015, 18:28)

          cititoare [utilizator] i-a raspuns lui cikician

          Chiar daca ancheta dureaza de un an, cum de s-a luat decizia acum? Cum de nu s-a luat acum o luna sau peste 2 luni? Taman trebuia sa se ia decizia in aceeasi saptamina cind s-au dat si declaratiile de sustinere a Rusiei in Siria.

          Nu ma intelegeti gresit. Eu sint pro-SUA, pro-UE, dar asta nu inseamna sa fiu oarba la ce se intimpla in jur. Imi place sa cred ca eu privesc lucrurile obiectiv, spre deosebire de altii, care ori sint inversunati impotriva occidentului, ori impotriva lui Putin. Guess what, lumea e colorata, nu e numai in alb si negru.
    • +9 (11 voturi)    
      GM (Marţi, 22 septembrie 2015, 15:09)

      GM [anonim] i-a raspuns lui banel

      marea diferenta intre GM, Toyota si VW este intentia, daca in cazul GM si Toyota amenzile au fost din cauza unor erori in cazul VW vorbim de intentie, de inducere in eroare cu buna stiinta
  • +10 (10 voturi)    
    da (Marţi, 22 septembrie 2015, 14:01)

    george [anonim]

    Daca si nemtii au ajuns la asa ceva atunci s'il vous plait...
  • -7 (9 voturi)    
    .... (Marţi, 22 septembrie 2015, 14:42)

    za_omu [utilizator]

    Ce mi se pare suspect este ca nicaieri nu scrie cu cat? Adica sa fim seriosi, toti producatorii auto ciupesc cifrele pe ici pe colo sa dea bine pe hartie.
    Inca o chestie dubioasa mi se pare ca nu exista un test independent...dubioasa toata treaba dupa parerea mea :)
    • +7 (7 voturi)    
      eh (Marţi, 22 septembrie 2015, 14:59)

      cristihan [utilizator] i-a raspuns lui za_omu

      Scrie, daca vrei si stii sa citesti... Depasirile sunt intre 5x si 40x (de 40 de ori peste maximul admis, ok?). Alte chestii dubioase mai aveti?
  • +5 (9 voturi)    
    Winterkorn (Marţi, 22 septembrie 2015, 14:42)

    vindicomvs [utilizator]

    Ia zi bre tataie, acum nu mai esti arogant si autosuficient? pana acum nu te intrecea nimeni in fandoseala ca doar erai pe val si vw duduia iar restul toti erau niste prosti.
  • -7 (15 voturi)    
    VW rules (Marţi, 22 septembrie 2015, 14:58)

    dinica [utilizator]

    Raman de departe cele mai bune masini de pe piata.
    Avem mai multe tipuri la firma. Cele japoneze sunt cu cinci ani in urma dpddv al tehnologiei. De-ai sunt si fiabile. Mercedes costa 100 milioane pe an reparatiile. Citroen defect de fabricatie ambraiajul bate ca dracu la pornire. VW fara repros.
    Probabil ca asta durea.
  • +11 (11 voturi)    
    ... (Marţi, 22 septembrie 2015, 15:08)

    klaudyuxxx [utilizator]

    Ceva asemanantor se practica si la telefoanele mobile. Cand detecteaza o aplicatie de benchmark, procesorul si celelalte resurse nu mai sunt menajate si sunt duse la maxim. In schimb bateria are de suferit. Mai apoi, desi ai scoruri astronomice in aplicatiile de benchmark, stai si te intrebi de ce iti merg de aiurea restul aplicatiilor.
  • +11 (15 voturi)    
    inca o dovada (Marţi, 22 septembrie 2015, 15:10)

    evoque [utilizator]

    ca mitul corectitudinii germane este doar un mit.
  • +9 (11 voturi)    
    ??? (Marţi, 22 septembrie 2015, 15:13)

    eu [anonim]

    Intrebarea este oare numai VW face asa ceva?
    • +3 (3 voturi)    
      well (Marţi, 22 septembrie 2015, 16:35)

      J_W [utilizator] i-a raspuns lui eu

      Nu stiu daca doar VW, dar se pare ca in special ei:

      "In order to meet tougher emissions regulations that went into effect in 2008, most automakers started supplying their diesel cars with tanks of a urea-based solution (often referred to as “AdBlue”) that cuts down on nitrogen oxide emissions.

      Many larger diesel engines on big sedans and SUV, including some from Audi as well as competitors at BMW and Mercedes, use such a system. And so did some of the Passats, too.

      But VW and Audi said the 2.0-liter four-cylinder engine on the smaller cars was able to meet the requirements without a urea injection system — although many people have wondered exactly how."

      Deci practic nu bagau AdBlue din asta ca sa pastreze pretul masinilor jos, in schimb manareau rezultatele emisiilor la teste.
      • +1 (1 vot)    
        Hm... (Marţi, 22 septembrie 2015, 18:06)

        MMm [anonim] i-a raspuns lui J_W

        Adica cam ca si Mazda, nu? Ei sunt singurii care sustin faptul ca au motoare euro 6 diesel fara adblue.
  • -7 (11 voturi)    
    cui prodest? (Marţi, 22 septembrie 2015, 15:24)

    demaGOGU [utilizator]

    industriei auto americane - ong-ul sub acoperire, sanchi! si celei franceze (vezi iesirea lui Sapin)

    in businessul mare, ca si in politica mare! se joaca dur orice lovitura e permisa iar invinsii pierd totul.
  • -9 (11 voturi)    
    Manevra (Marţi, 22 septembrie 2015, 15:51)

    Qu [utilizator]

    E o manevra foarte bine gandita ca sa poata sa scada actiunile WV sa poata puna mana pe ele cine trebuie.
    • +2 (2 voturi)    
      sunt la liber actiunile (Miercuri, 23 septembrie 2015, 8:17)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui Qu

      profita de pretul mic si poti deveni milionar, vad ca nu gandesti rau...
  • 0 (0 voturi)    
    Doar masurarea lor; o nimica toata. (Marţi, 22 septembrie 2015, 16:27)

    rony [anonim]

    "Compania tine sa sublinieze ca programul nu influenteaza comportamentul masinii la drum, emisiile sau consumul acesteia."
  • +2 (6 voturi)    
    sirieni pt. industria auto germana (Marţi, 22 septembrie 2015, 17:10)

    neurino [utilizator]

    pai cum, tocmai cand anuntzase Mutter Merkel ca refugiatii trebuiesc "integrati" in industria auto, ca bubuie, tocmai acum na, belea ca marea industrie e doar un fas marca Deutsch.
    Vorba aia Jan Hendrik Schön e inca-n viata si ar fi fost imposibil sa nu aiba si "discipoli".
  • -4 (6 voturi)    
    hai sa fim seriosi (Marţi, 22 septembrie 2015, 18:31)

    toto [anonim]

    oare crede cineva ca ceilalti sunt curati ?
    eu zic ca e imposibil. nu pot crede ca doar VW are motoare ce emit noxe de 40 de ori mai mari decat normele, iar restul n-au nici o problema in a le respecta. asta ar insemna ca o tehnologie pe care toti ceilalti producatori o cunosc ramane o mare necunoscuta pentru VW.
    poate ca daca vorbeam de cine stie ce producator obscur era mai mult sau mai putin credibil. dar nu cand e vorba de VW...
    si oare chiar crede cineva ca dupa chestia asta nu se vor mai vinde masinile lor ? pe cine chiar intereseaza gradul de poluare atunci cand cumpara o masina ?
    ceea ce intereseaza cu adevarat e raportul calitate-pret, iar la chestia asta fie ca ne place fie ca nu, producatorii germani stau cel mai bine cam la toate clasele de masini si categoriile de preturi.
    personal nu sunt un client al marcilor germane, fiind un cumparator convins Volvo, dar nu pot sa fiu corect si sa nu recunosc superioritatea nemtilor in materie de masini.
    si apropo de Volvo, care a renuntat definitiv la motoarele in 5 cilindri din motive de... ecologie, stiti cam care sunt parerile majoritare pe forumurile fanilor si clientilor Volvo in ceea ce priveste viitorul marcii ? da, e super ok ceea ce fac in momentul actual privind design-ul si confortul dar faptul ca nu mai poti avea, cu pretul corespunzator bineinteles, un motor de mare capacitate e o imensa eroare...
    asa ca sa o lasam mai moale cu ecologia pe care chipurile o promoveaza si o respecta toti. nu stiu de ce dar am impresia ca, in realitate, doar "idiotii utili" chiar o mai si practica.
    cat despre francezul ala care s-a trezit sa faca gura, s-ar putea sa aiba o surpriza mare cand i-or verifica pe ai lui, ca sa nu mai vorbim de ce-ar fi daca i-ar verifica cineva pe francezi la pesticidele utilizate masiv in agricultura sau la zecile de centrale nucleare care numai "curate" nu sunt.
    nu de alta, dar numarul enorm de cazuri de cancer pe care le au, nu cred ca le vine de la cat i-au poluat motoarele VW...
    • 0 (0 voturi)    
      nu prea ai inteles (Miercuri, 23 septembrie 2015, 9:40)

      cici cracanatu' [anonim] i-a raspuns lui toto

      Pai daca masinile lor vin cu EURO4 in loc de EURO6, nu prea le mai cimpara nimeni din pricina taxelor, care exista sub difeite forma cam peste tot, si probabil toate masinile astea vor fi reclasificate in toate tarile unde se vând...

      si hai sa fim seriosi: cu siguranta sistemul nu a fost aplicat doar la VW, ca e vorba de tehnologia motoarelor folosite, deci toate masinile din grup, Audi, Skoda, Seat samd au aceleasi probleme...

      Misto chestie, Lanceru' meu de 5 ani se va vinde mai bine acum...
  • +3 (3 voturi)    
    VW... (Marţi, 22 septembrie 2015, 20:51)

    Rollo [anonim]

    ....sunt primii care au si-au recunoscut greseala. Dar dupa ce toti vor fi recunoscut, ghici cine iese castigator? :)
  • 0 (0 voturi)    
    WW motoare slabute (Miercuri, 23 septembrie 2015, 9:01)

    gigel [anonim]

    Orice ati crede bazat pe folclorul local, motoarele VW n-au fost niciodata nemaipomenite. Ba consuma mult, ba pica pe capete, ba emit noxe inacceptabil de mari, oricate turbine le-ar pune si oricate tehnologii noi ar baga in ele, motoarele VW, desi foarte bune, nu sunt cine stie ce in raport cu ale competitorilor. Totusi impresia generala ca VW este printre cele mai bune mai ales in randurile celor care au trecut de la Dacie sau Logan la motor TDI, insa cine a cunoscut mai multe modele parca nu mai e atat de incantat ...

    Ar fi interesant de aflat cate magarii au facut cei de la VW in publicitate ca sa isi traga de partea lor review-uri asa-zis "obiective" din partea unor reporteri dubiosi. Orice revista auto din Europa ii ridica pur si simplu in slavi, fara sa spuna clar de ce sunt atat de bune acele masini, folosesc numai eufemisme gen "masina pe care toti ne-o dorim" si au creat un folclor in acest sens, pentru ca stim cu totii, daca ne luam dupa "facts", VW nu sta chiar asa bine. Am vazut masini mai bine facute, mai ieftine si mult mai fiabile tratate acid de catre revistele auto europeane in timp ce despre VW numai de bine, lucru inacceptabil de la institutii cu un asa-zis renume. Pe alte continente lucrurile nu stau insa deloc asa....
  • 0 (0 voturi)    
    nemtii sa elimine porcaria EuroX (Miercuri, 23 septembrie 2015, 9:21)

    japan [anonim]

    -nu este correct sa tii in vigoare aceasta mizerie Euro2-Euro6, pai se ajungea lejer la Euro10 numai din software. Iar cei cu VW plateau taxa de timbru si impozite la primarie infime, pe cand cei cu motoare de 3 - 3.5 cu norme California sunt sparti. Pai si cei cu VW in general se pot compara pe undeva cu un motor de 2.8 la noxe.
  • 0 (0 voturi)    
    Soft pentru alegeri (Miercuri, 23 septembrie 2015, 10:01)

    Koczka Gyorgy [anonim]

    Pai daca au pacalit testele de emisii oare nu este mai usor sa truchezi niste alegeri ( chiar inGermania sau pe cele europarlamentare ).
  • +1 (1 vot)    
    Ce inseamna sa te zgarcesti (Miercuri, 23 septembrie 2015, 10:18)

    DaniAndi [utilizator]

    Am vazut un articol in presa nemteasca care detaliaza acel dispozitiv problematic. Un profesor universitar de la o universitate tehnica de prestigiu de la ei spune ca i-ar fi costat nici mai mult nici mai putin de 77 EURO per masina diesel, pentru a evita tot acest scandal.

    Cu scaderile actiunilor din zilele trecute pana azi, calculat laolalta pentru cele 400 si ceva de mii de masini cu bube, afectate de acest scandal in America de Nord, la un calcul sumar iese ca ii costa in just de 50000 USD per fiecare masina diesel vanduta acolo acest hop.

    Mai adaugati si faptul ca probabil nu vor mai vinde prea curand (daca vreodata) masini diesel in SUA, asadar alte miliarde pierdute din scaderea cotei de piata...

    Intrebarea, oare se merita sa economisesti 77 EURO, riscand o intreaga companie?

    E clar ca acesti manageri de top au mereu presiuni asupra lor de a aduce cat mai mult profit investitorilor, de a fi cu un pas inaintea celorlalti, dar acest eveniment dovedeste cum prostia catorva poate ingenunchia o companie cu istoric de aproape un secol si cu destul de multe realizari pana acum. Pentru 77 Euro....
  • 0 (0 voturi)    
    Mai sa fie... (Miercuri, 23 septembrie 2015, 10:21)

    Ariciu' [anonim]

    Oare din cauza ca Germania nu a dat instant din coada la ordinele americanilor si a indraznit sa nuanteze problema relatiilor cu rusii, isi ia acum "rasplata" strict pe partea economica, vorba lui Jiji?
  • +1 (1 vot)    
    ... (Miercuri, 23 septembrie 2015, 10:22)

    rocknum [utilizator]

    Pana la urma sunt emisii de 40 de ori mai mari sau cu 40%?

    Caci imi vine greu a crede ca o masina care pe hartie emite 100 grame pe km, in realitate sa scoata 4 Kg?
    De 40 de ori ar insemna 100 x 40 = 4000
    daca ar fi cu 40% mai mari, ar insemna 140 grame, ceea ce mi se pare mult mai plauzibil
  • 0 (0 voturi)    
    Nu numai cantitatea de poluare... (Joi, 24 septembrie 2015, 6:42)

    Nicolae [anonim]

    ... emisa de motoarele VW este f. daunatoare USA-ului, insa mai ales existentza a peste 400.000 de asemenea motoare in USA este daunatore,mai ales industriei de automobile din USA.
    Probabil ca cele de mai sus sunt principalele motive pentru care a iesit acest scandal.In orice caz, sheful-mare de la VW shi-a dat demisia aseara - un om cu familie destul de numeroasa - vreo 2 copii si un nepotel (am impresia ca pe nepotel in chiama Viorel) a ramas shomer de aseara .
    Nu mai plange,Viorel! Gross-papa v-a primi vreo EUR 3.8 milioane ca,,,,cadou de despartire de la VW!
  • 0 (0 voturi)    
    ha (Joi, 24 septembrie 2015, 15:51)

    rayman [anonim]

    cocalarii cu carutele numite golf 4si 5,bmw si audi uri cu 50000 trilioane de km la bord (inlocuitoarele batranei dacii) nu miauna nimic, liniste? ca sa vezi si nemitii sunt oameni si fac manareli, asta pentru toti analfabetii care inca mai cred in mitul ''masina germana e germana'' iata ca nu e chiar germana cu se zice si mai puneti mana si va mai informati sa vedeti ce de bube legate de fiabiliate au ''masinile germane'' fata de cele japoneze sau chiar coreene.In ziua de azi doar nemtii ofera doar renume si ceva optiuni si dotari in schimb fiabiliate muuuuuuuuult sub baietii cu ochii oblici.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri