Sari direct la conținut

VIDEO Scandal cu miza de 500 de milioane de lei: Acuzatii de blat la adresa Ministerului Finantelor la concursul pentru ajutorul de minimis

HotNews.ro
Daniel Chitoiu, Foto: AGERPRES
Daniel Chitoiu, Foto: AGERPRES

Ministerul Finantelor publice este acuzat de blat la concursul de proiecte depuse de IMM-uri pentru obtinerea ajutorului de minimis (fonduri guvernamentale). Trei mesaje venite la redactia HotNews.ro miercuri dimineata reclama desfasurarea incorecta a procedurii electronice de depunere a dosarelor. „Azi 28.08.2013 ,pe site-ul ministerului de finante,la ora 8.30 si 10 secunde s-a blocat site-ul la inregistrarea online a ajutorului de minimis . Apoi dupa 15 minute a aparut lista cu cei admisi”, arata unul dintre mesaje, confirmat de alte doua reclamatii. Ministerul Finantelor nu a raspuns inca solicitarilor trimise de HotNews.ro. Suma totala a ajutoarelor este de 500 milioane de lei.

––––––

Ora 13.05 Finantele au anuntat inchiderea primei sesiuni de înregistrare on-line a cererilor de acord pentru finanţare . Lista proiectelor poate fi consultata aici.

Ora 12.30: Pe adresa redactiei continua sa vina sesizari despre neregulile de la inscrierea proiectelor

––––––

Inregistrarea VIDEO realizata de un participant la proces care nu a reusit sa-si inscrie proiectul:

Ce scriu cititorii care au sesizat nereguli:

„Suntem circa 30 de firme care am incercat sa introducem datele dar nu s-a putut! Noi am dori sa faceti o investigatie amanuntita la aceate aspecte. Va multumesc”, ne mai scrie autorul mesajului.

Alt mesaj:

„BLAT MAXIM LA MINIMIS Va aducem la cunostinta referitor la acest program MINIMIS , pentru care s-a facut o campanie nemaipomenita prin care s-au promis IMM-urilor din orice sector de activitate 100% finantare. Ieri, marti, 27.08.2013 s-a anuntat pe site-ul mMnisterului de finante revizuirea Nr. 2 la Ghidul Solicitantului. Conform procedurii enuntate inregistrarea on-line incepea la ora 8:30 in data de 28.08.2013. Astazi,28.08, La ora 8:30 , la incercarile de logare ne aparea Sesiune de Inregistrare on-line inchisa. Dar la ora 8:35 apareau deja 644 de firme admise si inregistrate din totalul de 714 (ora 08:35). Conform instructiunilor ghidului acestui program, sesiunea era deschisa pina la ora 17:00, in cuantum de 1000 de proiecte, conform ultimei reviziuri publicate pe site. Va aducem la cunostiinta faptul ca acest fenomen nu este singular, astfel de situatii fiind intalnite si in alte programe finantate de Ministerul Finantelor Publice, fapt ce ingradeste accesul multor IMM-uri la astfel de fonduri, fiind avantajate cele favorizate politic. (vezi lista inscrierilor pentru obtinerea unui numar de ordine pentru aprobarea Cererii de ajutor de stat)

Va solicitam sprijinul in anchetarea si monitorizarea acestei probleme, in vederea asigurarii accesului egal la aceste fonduri pentru toate firmele, fara a fi nevoie de „interventii politice sau de alta natura”

Un alt intreprinzator ii scrie premierului o scrisoare deschisa:

SCRISOARE DESCHISÄ‚ ANULAREA APLICATIEI DE INREGISTRARE A PROIECTELOR DE MINIMIS! Stimate domnule Victor PONTA, Primul-Ministru al Guvernului Romaniei

Va multumim pentru raspunsul prompt adresat beneficiarilor contractelor de finantare POS CCE din data de 26.08.2013 si apreciem Planul de actiuni pentru deblocarea rapida a Programului. AGENTIA ROMANA DE CONSULTANTA‚ este surprinsa de modalitatea prin care Ministerul Finantelor Publice a organizat depunerea on-line a cererilor de acord pentru finantare in baza H.G. nr. 274/2013 si va solicita de urgenta urmatoarele:

  • 1. Trimiterea de urgenta a Corpului de Control al Primului-Ministru, in vederea verificarii modalitatii de aparitie subita a listei inscrierilor pentru obtinerea unui numar de ordine pentru aprobarea Cererii de ajutor de stat (minimis) .
  • 2. Anularea sesiunii de inscriere on-line a cererilor de acord pentru finantare in baza H.G. nr. 274/2013, organizate in data de 28.08.2013 intre orele 8:30-8:35:54. Atragem atentia ca solicitantii (IMM-urile) nu au putut inregistra on-line cererea de ajutor de stat, pe site-ul ministerului fiind disponibila permanent mentiunea Sesiune de inregistrare on-line inchisa. Cu toate acestea in aproximativ 30 de minute a aparut pe site-ul Ministerului Finantelor o lista cu 714 aplicatii on-line.
  • Solicitam de urgenta luarea tuturor masurilor ce se impun! Cu stima, Presedinte, Laura ZÄ‚INESCU

Informatii de context:

Recent, Guvernul a majorat bugetul alocat schemei de la 400 milioane lei la 500 milioane lei”. Estimarile Finantelor prevad şi o creştere semnificativă a numărului de IMM-uri beneficiare de ajutor de minimis, la aproximativ 2.000, „ceea ce impune prelungirea termenelor de soluţionare a cererilor de acord pentru finanţare, respectiv a cererilor de plată a ajutorului de minimis aprobat, de la 30 de zile lucrătoare la 60 de zile lucrătoare”, se mai arata in documentul citat.

Proiectul schemei de ajutor a fost anuntat de minsitrul Chitoiu intr-un interviu acordat HotNews.ro. „IMM nu e obligat sa vina cu cofinantare. Daca are un proiect de investitie mai mare poate aduce confinantare. Se adreseaza atat start-up urilor cat si celor cu activitati in derulare. Obiectivul este doar crearea locurilor de munca. Interesul nostrum este ca sum ape care o avem prevazuta in buget Speram sa cream peste 15.000 de locuri de munca in acest an. In momentul in care obtine grantul, el trebuie sa ne faca dovada ca a creat locuri de munca. Nu punem alte conditionalitati. O alta conditie va fi sa functioneze 3 ani de zile. Statul oricum recupereaza in anii urmatori suma acordata prin taxele si impozitele pe care firma respective le plateste”, explica Daniel Chitoiu.

Perioada de derulare a schemei pentru emiterea de acorduri pentru finantare este 2013-2014, cu posibilitatea prelungirii. Plata ajutorului de minimis se efectueaza in perioada 2014-2016, in limita bugetului anual alocat schemei, se arata in Nota de Fundamentare care insoteste proiectul.

  • Prin noua schema de ajutor de minimis se introduce conditia de a crea pana la finalizarea investitiei si de a mentine pe o perioada de minimum 3 ani de la finalizarea investitiei: cinci locuri de munca, din care cel putin doua locuri de munca pentru persoane care nu au avut contract individual de munca in ultimele 3 luni, in cazul unui ajutor de minimis de pana la 100.000 euro, inclusiv;  sapte locuri de munca, din care cel putin trei locuri de munca pentru persoane care nu au avut contract individual de munca in ultimele 3 luni, in cazul unui ajutor de minimis de la 100.000 euro pana la 200.000 euro, inclusiv;

Ajutorul de minimis se plateste dupa efectuarea cheltuielilor eligibile aprobate prin acordurile pentru finantare si verificarea la fata locului de catre reprezentantii M.F.P. a cheltuielilor eligibile efectuate de intreprinderi.

In cazul constructiilor cu scop industrial, valoarea maxima a cheltuielilor eligibile se determina pe baza unor standarde de cost in scopul evitarii decontarii unor cheltuieli supraevalute si eliminarii subiectivismului in evaluarea proiectelor de investitii.

Vom reveni cu amanunte

ARHIVĂ COMENTARII
translativus • 2013-08-28 12:10:30
....smcherii isi vad de smecheriile lor sub aripa ocrotitoare a parlamentarismului iar fraierii cazuti in apatie isi vad de vietile lor amarate de talhariti fara speranta, huiduind sau aplaudand la comanda, pentru o biata galeata de plastic. Dar sa mai asteptam putin, pana se va face feudalizarea......regionalizarea voiam sa zic si apoi va disparea si galeata de plastic, aplauzele pentru baroni devenind "un gest de patriotism"
1 34
un domn • 2013-08-28 12:38:35
e de vina, pun pariu
1 9
sucaa • 2013-08-28 15:25:07
dar poate vine si ne spune ca tot basescu este vinovat. guvernul a incercat dar basescu nu ii lasa. doar seful lui ponta a avut o replica de genul asta cand a fost intrebat de somaj :) astia nu reusesc NIMIC sa faca bine.
0 19
translativus • 2013-08-28 15:26:32
....mazetismul. Zvonerii si raspandacii sunt la mare cautare in societatile acaparate de perfidia politicianista. Cine plateste ? Prostul care "pune botul" si apoi votul si care in prostia lui, ii trage dupa el in mocirla si pe ceilalti.
0 17
georget • 2013-08-28 15:05:03
Mi se pare total gresit acest concept aci : primul venit / primul servit. Ce asta era coada la brinza, sa ca fie servit primul venit? Tipic democratie bananiera, fara cuvinte si de nedescris ..
0 24
translativus • 2013-08-28 15:19:39
....primul venit, primul servit ci in baza conceptului - indiferent de primul venit, tot eu sunt servit ! Chiar nu reusim sa intelegem minciuna si escrocheria la care suntem supusi de atata amar de vreme ?
0 16
Con_stan_tin • 2013-08-28 17:53:51
sunt responsabilitatea Guvernului si le cheltuie cum vrea el. Vreti sa castigati bani? Duceti-va in piata ca banii de la Stat sunt pentru pomanagii.
8 0
ciuc • 2013-08-28 18:29:55
Replica fenomenala! Nu cumva ar trebui sa desfiintam si guvernul si statul pentru ca da pomeni? Credeam ca ajunge sa schimbam guvernul sau ministrul daca este incompetent, dar voi sunteti pusi pe fapte mari.
0 4
coldplayer211 • 2013-08-28 19:33:45
sunt banii mei, i-am facut eu din munca si impozite si le cheltuie asa cum vreau eu. tu esti sclav si asa vei ramane
0 6
ty • 2013-08-28 19:54:54
Si capusele uslase ce fac? Greva parlamentara?
0 6
andrada89 • 2013-08-28 12:25:30
asa incurajeaza guvernul mediul privat din romania!!!!!
2 33
Dr.Mythnick • 2013-08-28 12:43:19
ai votat USL ... ce credeai ca vei avea???
0 17
kelye • 2013-08-28 13:02:38
UK: http://www.companieshouse.gov.uk - totul online, 10-15 min maxim de completat 4 formulare, 20 de lire (~110 ron) si in 3 zile ai actele acasa prin posta. ".... according to a Companies House report, 450,000 incorporations were made in the UK in 2011/12. This is a 14% increase from 2010/2011. Some 7.6% of UK adults now say they are setting up a business." Economic a ajutat si istoria de imperiu colonial dar asta nu scuza cu nimic bataia de joc din Romania cand vine vorba de incurajat mediul privat si antreprenoriatul.
0 14
marsur • 2013-08-28 12:36:48
Acest program de minimis de la lansarea lui a descurajat potentialii aplicanti prin zvonistica . Acum s-a dovedit ca zvonul privind aranjarea inscrierilor aplicantilor este realitate .
1 21
calinetz • 2013-08-28 12:38:43
Real vorbind, orice server mediu configurat corect cu o conexiune la internet normala poate servi mii de utilizatori simultan (in cateva secunde in cel mai rau caz) cu un simplu formular... cu o singura exceptie notabila: limitarea numarului de utilizatori pe care sa-i serveasca serverul... gatuirea poate real sa se produca ulterior la procesarea formularului trimis (CAPTCHA, conexiunile cu serverul de baze de date, etc.), dar nu la afisarea formularului! Singura concluzie pe care o desprind e ca limitarea numarului de utilizatori simultani a fost configurata INTENTIONAT pe server-ul de web! Cel mai probabil, cine trebuia sa se inregistreze s-a inregistrat pe alte cai... iar cativa norocosi au prins si ei trenul (am aflat ca exista si dintre ei unii). Eu nu pot sa cred povestea cu server-ul blocat care nu a fost in stare sa trimita un simplu formular chiar si catre 10000 de utilizatori.
1 21
Dr.Mythnick • 2013-08-28 14:38:06
pentium 3 cu 256 ram tine 1000 utilizatori. daca cumperi cel mai prost procesor si cel mai mic dimm de ram nou la ora actuala tii 1-5 k utilizatori pe un server banal ubuntu linux LAMP... strigare cu clopotei a fost asta...
0 9
Piticot9 • 2013-08-28 12:39:05
cine isi inchipuia ca aceste ajutoare de minimis se dau pe proiecte reale este doar un NAIV fara sperante de revenire... Aceste asa zise ajutoare se fac bara-bara intre unele firme de partid si partide prin functionarii sus pusi, tot de partide.
1 18
xender • 2013-08-28 12:40:14
Am incercat in cele 5 minute sa inscriu un proiect din 4 provideri de Internet, RDS, UPC, Romtelecom si Orange si nu am reusit bineinteles. Nici nu am vazut la fata formularul de inscriere online. La 8:38 a inceput sa mearga site-ul dar era deja sesiunea inchisa si cateva minute mi tarziu a aparut si lista ... Parerea mea este ca trebuie repetata
1 20
xender • 2013-08-28 12:42:19
Ar fi intersant de vazut in lista de pe mfinante http://minimis.mfinante.gov.ro/ajutordestat/ListaServlet?numefisier=lista28_08_2013.pdf sa se puna si adresa de ip de la care s-a facut inregistrarea sa vedem si noi exact ce provider de internet s-a folosit . Sau sa publice log-urile serverului daca vor sa fie transparenti.
1 20
madaionescu • 2013-08-28 13:54:55
Corect ! Să fie publicate IP-urile de pe care s-a făcut înregistrările celor admiși ! Să vedeți ce surprize o să fie !!!
1 13
Dan • 2013-08-28 12:44:20
Este efectiv o bataie nationala de joc. Cum se poate asigura o dezvoltare sanatoasa si durabila a IMM-urile cand o procedura banala de inscriere este conceputa prost, ipotenta din punct de vedere a sistemului informatica, cu dubii mari privind respectarea principiului transparentei? Cum este posibila ca in anul 2013 sa se accepte ca proiecte inscrise cele care s-au incadrat in cele aproximativ 5 minute in situatia in care site-ul nu a fost functional si serverul depasit? Cum este posibila acceptarea proiectelor strict de acest principiu fara sa se ia in calcul studiul tehnico-economic, indicatorii, etc? Este o hotie ( si o prostie ) pe fata! Cerem reluarea depunerii proiectelor si revizuirea procedurii de inregistrare ! Cerem ca guvernul Ponta sa ia masurile necesare privind reluarea procesului de depunere si trimiterea corpul de control al primului ministru pentru verificarea procedurii din data de 28.08.2013
1 20
escua • 2013-08-28 12:51:29
MINIMIS - O MARE BATAIE DE JOC!!! cititi aici http://www.fonduri-structurale.ro/detaliu.aspx?t=Stiri&eID=13611
1 9
VVlasin • 2013-08-28 12:52:16
Daca veti consulta lista afisata, veti constata niste enormitati: la pozitia 160 este declarat ADMIS un proiect in valoare totala de 8.690 dar a carui valoare a ajutorului e 875083. Cum se poate asa ceva? La pozitia 257 aceeasi situatie, doar ca acolo valoarea totala e 311 RON, din care ajutorul e 891632. Cum se poate? La pozitia 263 e declarat ADMIS un solicitant fara nume, acesta avand inscris la denumire "http://minimis.mfinante..." adica siteul aplicatiei. Hilar, nu? In plus, firme ale unor mari personalitati politice au reusit sa se "inscrie", chiar daca aplicatia era blocata din start.
1 15
MarianStoian • 2013-08-28 13:42:28
Se verifica doar campuriel de : ajutor solicitat, cui si captcha
0 8
Lil27 • 2013-08-28 14:04:11
si mai sunt si altele: poz. 247, poz. 353, poz. 419, poz. 427, poz. 48 unde denumirea activitatii nu corespunde cu codul CAEN declarat! Achizitia unei hale industriale nu este o activitate! poz. 153 - nu are completat la activitate decat "Fa" . Despre ce activitate poate fi vorba? O selectie corecta, cu un soft adecvat ar fi trebuit sa respinga din start aceste cereri.
1 10
Clop • 2013-08-28 15:23:56
M-am uitat si eu in document si am vazut ca firma care a primit finantare pentru achizitia unei hale industriale, de la pozitia 48, are inca de la infiintare 0 angajati constant si se ocupa cu "Activitati de consultanta pentru afaceri si management" / http://www.vrajitorul.eu/firma/28529169/global-activ-consulting-srl GLOBAL ACTIV CONSULTING SRL Firma Infintata in anul 2011 Ultima Inregistrare la ANAF(*): 12 Mai 2011 Prelucrarea ultimelor informatii depuse la ANAF(**): 26 Mai 2011 Agent comercial inregistrat ca platitor de impozit pe profit inregistrat la data de 25-05-2011 Nu exista inregistrari ca se platesc asigurari sociale Nu exista inregistrari ca se platesc contributia de asigurari pentru somaj Nu exista inregistrari ca se plateste contributia angajatorilor pentru Fondul de garantare pentru plata creantelor sociale Nu exista inregistrari ca se plateste contributia pentru asigurari de sanatate Nu exista inregistrari ca se plateste contributia pentru concedii si indemnizatii de la persoane juridice sau fizice Aceasta firma nu a avut salariati in 2010. Si nici in 2011, nici in 2012. ***Deci, foarte interesant, activitati de consultanta si management in hala industriala...
0 8
OVali • 2013-08-28 17:47:40
nu finantare In formular trebuia sa specifice denumirea pentru codul CAEN nu pentru ce activitate solicita banii...
3 0
arcticcat • 2013-08-28 12:53:33
M-am gandit sa aplic si eu! Am vorbit in stanga, in dreapta si toata lumea a spus la fel: : nu are niciun rost sa te agiti, jocurile sunt facute! Aici totul e politic. Toata lumea stie ca aceste fonduri sunt doar pentru firmele de "casa", numai ca nimeni nu face nimic!
1 12
Dr.Mythnick • 2013-08-28 14:39:55
pai nu voi votati cu USL acum un an si ceva??? acum va plangeti de ceva ce credeati ca nu o sa se intample.
0 11
morometu • 2013-08-28 12:54:27
""Naravul din fire nu are lecuire!"" M-as fi mirat sa fie altfel... Chiar credeti ca a aparut ceva nou sub soare? Pentru naivii platitori de impozite si taxe din ce in ce mai mari: dormiti linistiti si platiti cu entuziasm pentru ca totul este sub control!
1 12
pixelmix • 2013-08-28 12:55:16
Hotie pe fata! Nu au dat sanse nimanui! Am sunat la multi care aplicau (circa 15 de firme) si care au incercat dimineata, ca mine, sa completeze aplicatia si au avut acelasi afis - "aplicatie inchisa"! Lista a fost probabil inchisa inca de ieri! Ce conducatori de tara avem! Toti la fel!
1 12
MarianStoian • 2013-08-28 12:55:47
Imi pare rau sa fiu in dezacord, dar vorbim doar de o banda ingusta a mfinante.ro. Daca Ministerul de Finante ar lucra in cloud, atunci sistemul nu ar fi mers greoi, numai ca bugetul s-ar fi terminat in 35-50 de secunde. Este vorba de conceptia gresita a programului: finantare 100% fara a se cere nici o garantie, doar un angajament de creare de locuri d emunca. Nu este vorba nici macar de o selectie calitativa minima. Cam astae e. Blat a fost pe fonduri europene cadn s-au inscris in secunda 0 vreo cateva firme, iar in primele 2 secunde zeci de firme, desi trebuia introdus un cod captcha. Procesul a fiost administrat in cazul de fat abine, dar a fost proiectat prost. Pacat pentru e - ministerul finantelor -i, pacat pentru proiectele bune cu valoare adaugata. totusi bine pentru cei aproximativ 4500 de angajati noi generati de acest program,.
7 1
1300 • 2013-08-28 13:14:46
Am ramas masca cand am vazut ca esti imposibila ''urcarea'' pe site a proiectelor . Am si videoclip .
1 18
Aramis • 2013-08-28 13:51:00
urcati-l pe youtube, acolo ii este locul
0 9
Nowhereman • 2013-08-28 13:16:37
Aceasta procedura, ca si cea de la Min. Invatamintului, a fost pentru initiati, nu pentru fraierii care cred in gogosile guvernului. Am fost contactat de mai multe firme de consultanta pentru redactarea proiectului si esenta informatiilor a fost urmatoarea. Sunt banii alocati PC-ului prin Grapini, vraja cu primul venit primul servit a mai fost practicata la proiectele europene pe vremea PDL cind se inchidea sesiunea de depunere de proiecte online in 30 de secunde, prin contact prealabil cu agentii PC in teritoriu, (in special filiale CNIPMM care sunt agenturi PC acoperite) pe baza de "comision de succes" achitat anticipatn numerar si fara documente, se garanta prezenta pe lista scurta. Am renuntat din start la mascarada ca numai DNA-ul poate , lejer, sa descifreze problema. Daca se verifica firmele de consultanta care au depus proiectele aprobate o sa fie o lista si mai scurta. Sunt 100 de milioane de EUR comisionate si invârtite de PC sau pentru firmele afiliate PC. Ca intreprinzator, despre utilizarea fondurilor europene din Programul de Cresterea Competitivitatii si despre acest furt pe fata numit ajutorul de minimis un singur mesaj : Mi-e greata! Teapa institutionala prin care ni se arunca in fata povestea cu locurile de munca si sprijinirea IMM-urilor. Calculati un comision de succes la 100 de milioane de EUR si o sa vedeti care este pretul imbunarii lui Voiculescu, sa nu mai fie asa suparat pe floricele (Viorel + Crin = Love/Hate?)
1 15
ion_pozitiv • 2013-08-28 16:17:11
Mi-a fost clienta. Pune botul la orice-i pica si are morala capatata-n tinerete. Asa a si "evoluat" de la femeie de servici in Pasmatex la "mare proprietara" si acum la ministru.Si asta a avut si ochi albastri!
0 6
cdespina • 2013-08-28 13:30:15
providerul de internet este STS. Cel mai bine este sa se ceara verificarea log-urilor de pe serverul lor. Probabil se va vedea ca majoritatea aplicatiilor au fost incarcate de pe calculatoare conectate la STS si bag mana in foc ca cele mai multe chiar din intranet de la MFP.
1 13
rramyutz • 2013-08-28 13:40:13
Intre 8:30 - 8:32 aplicatia nu a mers; totusi in lista publicata se pare ca a functionat; intre 8:33-8:34 dupa introducerea datelor au fost erori - nu stiam daca ele s-au inregistrat sau nu; la ora 8:35 sesiunea depunerii on-line a proiectelor de minimis era inchisa; in primele secunde 8:35 aplicatia nu permitea inregistrarea datelor. Concluzia este mai mult decat evidenta: daca la absorbtia fondurilor europene stam prost, la cele din bugetul national stam f bine? adica atragem 500 mil ron in doar 3 minute? nu pot sa spun 5 minute, caci am verificat personal...
1 11
SalvadorDali • 2013-08-28 13:48:50
Am muncit enorm si am cheltuit o suma uriasa de bani pentru achizitionarea unui teren, in speranta ca vom obtine acest ajutor pentru construire. Era normal sa avem macar sansa de a concura corect si de a depune acest proiect. De la 8:30 fix sistemul nu a mai functionat, iar dupa cateva minute sesiunea era inchis. Am fost trei oameni de pe trei conexiuni diferite care am incercat fara succes sa depunem proiectul. Nu stiu daca a fost blat sau nu, dar oricum a fost o bataie de joc.
1 14
madaionescu • 2013-08-28 13:52:19
Poate verifica cineva cum a reusit un consultant ca INFO RURAL SA de exemplu sa-si introduca toată lista de solicitanti in 3 minute ? E doar unul dintre consultantii minune cu cel putin 50 de proiecte, mai sunt si altii. Cred ca lista era deja facuta la ora 8:30. Eu personal desi am intrat la 8:30 pe platforma si am reusit cumva sa trimit datele am fost scoasa de pe pagina si nu am mai primit nr. de inregistrare. Evident nu mai putut accesa in nici un fel platforma decât în momentul în care s-a închis sesiunea de proiecte iar datele trimise de mine au disparut în neant. Așa hoție nu a mai fost din ianuarie 2010 la o sesiune POSDRU 6.1
0 9
vlad.pe • 2013-08-28 13:56:08
- Cum e posibil ca in 40 de secunde sa completezi un formular si sa primesti validare in conditiile in care sunt cateva mii de cereri ? - DNA ar trebui sa verifice primele 3 firme care au castigat: 1. 28.08.2013 08:30:48 - CUI: 27880128 - Firma: SC AUTO-RECYCLING SRL - Recuperarea materialelor reciclabile sortate - CAEN: 3832 - Valoare 869386 2. 28.08.2013 08:30:54 - CUI: 17502427 - Firma: GRAND UNIFIED DISTRIBUTIONC SoRmLert cu ridicata al calculatoarelor, echipamentelor periferice si software - CAEN: 4651 - Valoare: 440613 3. 28.08.2013 08:30:59 - CUI: 17942673 - Firma: SC EUROBYOTA CONSTRUCT Fabricarea altor elemente de dulgherie si tamplarie, pentru constructii - CAEN: 1623 - Valoare: 368029
0 12
un domn • 2013-08-28 14:25:59
la RECOM ?
0 7
FIALDIMOBILIARE • 2013-08-28 14:01:51
Confirmam problemele tehnice intampinate. Avem si un material video care sa demonstreze cele de mai sus. http://www.fiald.ro/special.mp4
0 7
skolko • 2013-08-28 15:57:32
Mi-au placut remarcile urmatoare: 1. "minunatul IT din Romania!" 2. "baga-mi-as picioarele sa-mi bag!" Chiar crezi ca au fost probleme tehnice cu serverul ministerului finantelor? Stii cat a costa serverul si aplicatia? Daca au fost probleme cu accesul pe server, cum a fost creata lista cu firmele inregistrate?
0 4
escua • 2013-08-28 14:09:21
Proiecte depuse la misto, cu firme fara trecut economic multe dintre ele si totusi statul Roman isi permite sa investeasca niste bani in asa ceva... Nu conteaza ce indicatori de rentabilitate ai, cate impozite ai platit pana in prezent, evolutia firmei..NIMIC...se baga bani in idei, intentii si cine-apuca... FELICITARI DOMNILOR GUVERNANTI! V-ATI DESCURCAT DE MINUNE DIN NOU! OBTINETI SI IN ACEASTA LUNA DIPLOMA DE INCOMPETENTA!!
0 12
Clop • 2013-08-28 15:29:19
Da. Daca se iau la puricat firmele din lista, vor exista exista concluzii pertinente de tip DNA in sensul celor reclamate de catre comentatori si expuse in articol.
0 5
cristianaxl • 2013-08-28 14:10:33
ei au inregistrat proiecte pana la epuizarea fondurilor?...si cine garanteaza ca cei care s-au inregistrat sunt si eligibili...adica pot fi contractati?....cel mai corect era sa lase sesiunea deschisa....se inscriau cu totii...si in paralel cu depunerea ii luau in ordinea depunerii la verficat pe toti...si ramaneau doar cei eligibili....cand cei eligibili si contractabili atingeau plafonul maxim atunci se inchidea esiunea. Din proprie experienta va spun la astfel de depuneri maxim 30% din proiecte sunt si eligibile...celelalte pica din diferite motive. Ce a fost aici arata faptul ca cei inscrisi pe lista sunt automat si acceptati la finantare...fara a mai fi evaluati...altfel nu imi explic de ce spun ca banii sunt epuizati odata ce nu se stie ce sunt cu proiectele inscrise si cat de corecte sunt ele pentru a merge mai departe in etapa contractarii. poate din cele depuse acum trec doar 10 proiecte...atunci ce-o sa faca ministerul, lanseaza inca o sesiune?...sa ne explice si noua de fapt care e viziunea lor
1 12
escua • 2013-08-28 14:30:00
da. asta vor face ...vor lansa o noua sesiune...alti bani alta distractie..alta bataie de joc ia bani cine-apuca nu cine merita cu adevarat. ma intreb ...retoric evident...nu era mai corect si transparent sa existe o grila de evaluare cu punctaje in functie de performante si eficienta si in urma unei astfel de evaluari sa se selecteze proiectele? cat despre viziune ..nu cred ca au asa ceva....ne-au demonstrat din nou
0 8
AdrianaG • 2013-08-28 14:41:33
La ora 8:30:00 s-a accesat aplicatia online, care era activa la momentul respectiv, au fost introduse datele solicitate de macheta aplicatiei, in 43 de secunde, iar in momentul accesarii butonului FINALIZARE, au aparut erori ale site-ului „This webpage is not available”, informatia nefiind procesata, negenerand un numar de inregistrare. Consideram ca a fost incalcat principiul egalitatii de sanse prin modalitatea de desfasurare a acestui proces de inregistrare online. Accesul la aceste fonduri a fost restrictionat de erorile tehnice ale sistemului si ale site-ului gazda, blocand astfel accesarea acestor fonduri de catre potentiali beneficiari cu proiecte care au un real impact economic si social prin investitiile urmarite. Solicitam reluarea procedurii de inscriere cu o modalitate de aplicare transparenta, la care sa aiba acces toti potentialii beneficiari.
0 11
qwezczx • 2013-08-28 15:25:24
Cine crezi ca baga in seama aceste petitii online? In nici un caz guvernarea noastra. Daca vrei sa se rezolve ceva, iesi in strada du-te la sediul lor, etc. Crezi ca ti-ai facut datoria completand doar petitia online apoi ducandu-te la bere/ceai ?
2 4
Consultant22 • 2013-08-28 17:08:48
Dupa atatea luni de munca pe niste proiecte care nici macar nu vor fi evaluate, crede-ma ca imi vine sa dorm in fata ministerului, in speranta ca poate rezolv ceva si cred ca sunt multi in situatia mea. Orice comentariu, orice petitie, orice reactie din partea noastra conteaza!!!!
0 7
IulianaP • 2013-08-28 15:35:54
In calitate de consultant fonduri nerambursabile, pot spune ca este cea mai proasta sesiune din cariera mea. Am lucrat la proiectele acestea luni de zile, alocand timp, bani, nervi, energie, implicare si tot ce se putea... ghidul solicitantului este extrem de ambiguu, comparativ cu cel al fondurilor europene care stabileste clar criterii de eligibilitate, grile de evaluare- toate datele se cunosc la inceputul jocului, nu se schimba regulile in timpul derularii acestuia. "Informarea si transparenta" de care s-a dat dovada lasa mult de dorit. Sunt bani publici care ajung la firmele noi infiintate, care cel mai probabil ca se vor bloca in obtinerea finantarii pentru desfasurarea proiectului, timp in care Acordurile de finantare emise blocheaza bani care pot fi investiti in proiecte cu adevarat bune si fezabile, care pot intoarce ajutorul nerambursabil primit de la Guvern... Cred totusi ca un scandal ar putea clarifica mai bine pozitia fiecaruia, in calitate de beneficiar sau potential al fondurilor, in calitate de consultant, in calitate de cetatean al acestei minunate tari in care se platesc taxe si impozite, care asigura astfel aceste fonduri publice ce sunt distribuite pe criterii incorecte fara analize de eficienta a utilizarii acestora si impactul pe care il pot avea la nivelul economiei romanesti. Asta ar trebui sa urmareasca orice finantator! Valoarea adaugata adusa!
0 7
AdrianaG • 2013-08-28 14:52:05
http://survey.constantcontact.com/survey/a07e82yyzo0hkw637rc/a01wmhkwhf27h/questions
1 4
Daminimis • 2013-08-28 16:09:56
Mda.. N-am reusit sa depun, a fost blocat tot timpul site-ul. Am dat referesh, am incercat alta pagina etc... nimic.. Aveam 1x ping din 10-20 incercari si ala de ordinul peste 1000ms. Curios este ca puteai oricand sa accesezi pe aceeasi pagina "Instructiuniile". M-am uitat pe lista, din lista publicata peste 15% sunt numai firme infiintate acum 1-2 luni de zile. Am numarat nu mai putin de 102 de firme noi noute (unele in 25 iulie facute!!) din care 95 sunt "admise". Mai mult, unele dintre ele au depus si de 2 ori (bineinteles doar o intrare admisa). =D> Minitesterul Finantelor =D> PS: Si cand te gandeai ca se zvonea "ca este pe bune" call-ul asta, ca nu e combinat.. dar se pare ca noi deja suntem obisnuiti ca toate sa fie combinate si ne surprinde cand auzim ca "s-ar putea sa fie pe bune" ceva.. dar bunul simt al Ministerului a facut sa nu EXISTE o astfel de exceptie!! =D>
0 5
DHondt • 2013-08-28 16:10:31
Legiunea penala a Guvernului Ponta a pus stapanire pe fisc prin casapirea ANAF si a Ministerului de Finante,punand in functii cheie penali USL in locul unor functionari publici!!!Nu va mai mirati ,vor primi bani numai firmele uslasilor,rudelor,nepotilor,penalilor!!!Dictatura penalilor a inceput in tromba!!!
0 6
dudi • 2013-08-28 16:23:59
sunt unul dintre participantii care au dorit sa depuna un proiect in aceasta dimineata - (lucrez la o companie care are servere performante - participam la licitatii online internationale - si nu am avut niciodata probleme), am folosit hotkey in speranta ca voi completa chestionarul in maxim 5 secunde - ceea ce s-a si intamplat - am fost prezenti pe site inainte de ora deschiderii -la 8.30.46 am completat formularul am dat finalizare ....recipisa ....si s-a blocat site-ul - cunosc 16 companii care au incercat sa aplice insa niciuna dintre ele nu a reusit ......din pacate asta e Romania ....sustin parerile contestatarilor
0 7
Archaeocyathus • 2013-08-28 16:25:49
Loki deja vrea sa intre in slujba lui Basescu.
0 10
yellowdog • 2013-08-28 16:29:55
cine o face?
0 8
vlad.pe • 2013-08-28 16:32:50
Solutia e sa realizati o petitie la UE, folositi o adresa de email valida pentru a primi raspuns: https://www.secure.europarl.europa.eu/aboutparliament/ro/petition.html
0 8
Krokodilul Chichiricios • 2013-08-28 16:39:46
Taina Maramureșului și Borcanul Transparent ,Buburuza Veselă și Șurub Trade, bașca unul care a fost așa de imbecil că a introdus la denumirea firmei site-ul ministerului- și profilul Restaurante. Toți ăștia și mulți alții sunt pe faimoasa listă. Sunt curios de unde i-a găsit, parcă ar fi rămas din 1990...
1 7
un domn • 2013-08-28 17:06:21
USLamismului, chiar asa repede ai uitat ? micul si Berea ?
0 6
Krokodilul Chichiricios • 2013-08-28 18:05:52
Sună periculos....da ce ai tu cu micu și berea ? Ia dă fructe de mare la toată lumea și mai vorbim...
3 0
za-k • 2013-08-28 16:41:49
de pe computerul ala a blocat tot lasind sa treaca doar IP-urile "magice" care au cotizat la cine trebuie :) Metoda classica de tip neo-comunist de a ajunge cine trebuie unde trebuie. Sau poate ii banuiesc de prea multa minte, poate au scos cablul de retzea, au facut baza de date "care trebuie" si apoi au infipt inapoi cablul de retzea. Un IT-st de la DNA sa ia in spate computeru' si sa-l purice. Oricum penibil. Credeam ca s-a mai schimbat ceva de prin '99 cind la faculta la noi aparea o hirtie care spunea cine a dat concurs si a cistigat burse de studiu in Europa (bineintzeles nefiind nimic altceva anuntzat in prealabil). Numa' bine, za-k/
0 9
CristianStan • 2013-08-28 17:03:13
Este o batjocora ce sa intamplat astazi. Am fost 8 persoane pe 5 conexiuni diferite de internet cu 5 ip-uri diferite si nu am reusit sa depunem nici un proiect. Trebuie sa ne unim si sa luam atitudine. In acest scop am creat si un grup pe facebook "MINIMS 2013 - doar o iluzie "
0 5
Archaeocyathus • 2013-08-28 17:35:37
Remember? Realizati acum de ce are Dottore titlul Mangla cum Fraude?
0 8
Stefan cel Mic • 2013-08-28 17:46:32
Daca banii nu se duc la "ai nostri", atunci sa nu se duca la nimeni! Aceasta este deviza. Interesant este ca gainariile de acest fel se pot verifica si documenta foarte usor, chiar si dupa luni de zile, orice ar face hotii sa-si acopere urmele. Evident, este necesar un mandat pentru aceasta. Ramane ca cineva sa ceara acel mandat. Dar oare se mai gaseste vre-un "parchetar" in stare sa se lupte cu sistemul corupt?
0 6
stefan2008 • 2013-08-28 18:16:47
Asta-i ca si programarea pentru viza de intrare in Romania la consulatul din Chisinau in 2007. In primele 5 secunde dupa miezul noptii se epuizau toate programarile. :-) => sunt unii "specialisti" in chestii de-astea.
0 6
Neamtu33 • 2013-08-28 19:20:50
Este absolut evident ce se intampla. Un exemplu clar ca indiferent ce ai fi facut din afara, n-ai fi avut acces sa te inscrii decat poate in limita a catorva locuri lasate ca praf in ochi, este urmatorul: Suntem IT-sti, stim exact cu ce avem de-a face: la 8,32, trecusem de barierele strangulatoare, s-a completat totul in mare viteza si "Finalizare". Raspuns server: "Ati completat codul de validare gresit" :))))))))))), evident ca urmatoarea logare s-a mai putut face dupa inchidere. Distractia abia acum ar incepe ca ar trebui sa ne plangem la Stup ca au fost harnice albinutzele. Patetic, nu credeti?
0 2
demaGOGU • 2013-08-28 19:22:14
dincolo de zgomotul de fond infernal, poate explica cineva de ce trebuie sa "ajutam" din banii contribuabilor firmele de panificatie, constructii, samsarii de computere si technologie IT, etc? multumesc
0 3
Vlad87 • 2013-08-28 22:50:24
BATAIE DE JOC LA ADRESA INTREGII TARI! Ne jucam cu fondurile, acum va dam maine nu mai dam. Se fac amanari peste amanari, se fac reglementari peste reglementari, oamenii sunt pusi pe drumuri in fiecare zi sa schimbe actele si sa mai schimbe cate ceva la dosar. Suntem calcati in picioare. Pe data de 26, cu o zi inainte de depunerea proiectelor, Ministerul Finantelor face modificari MAJORE in ghidul solicitantului. Aceste modificari nu au anuntate nicaieri dar au fost identificate intamplator de cateva persoane. Aceste modificari au fost facute pe ascuns pentru a favoriza mai multe companii favorizate care probabil erau puse in tema de mai mult timp. Alta explicatie nu gasesc de ce nu s-a anuntat pe mfinante.ro ca exista modificari cu o zi inainte de depunere. Strigator la cer cum isi bat joc si au crezut ca nu o sa observe nimeni. Au fost introduse modificari pentru a putea sa elimine foarte usor proiectele "necorespunzatoare". Tin sa precizez ca eu am fost unul din cei care au reusit sa se inregistreze online si sa obtina recipisa. Am reusit fara relatii si fara sa fiu favorizat de cineva. Cu toate acestea nici acum nu am reusit sa trec de toate "probele" la care suntem supusi. Nu stiu daca se mai termina o data. Incompententa dusa la extrem, persoane puse in functii de decizie care isi vad doar interesul propriu, ministrii si parlamentari corupti.
0 3
aplicant • 2013-08-28 23:19:25
Sincer va spun, este prima oara cand am aplicat pentru un ajutor de la stat si atat eu, cat si familia mea am fost foarte bucurosi in momentul in care am primit numarul de inregistrare destul de mic, printre primele proiecte depuse. Nu este corect fata de noi, ca acesta procedura se se anuleze! Dar ce este corect in aceasta tara? Este corect ca un simplu om, sa decida pentru 52000 de cereri, ca un server sa te poata bloca si sa nu mai poti accesa un site, ca un simplu angajat al Ministerului sa imi spuna daca proiectul meu este bun sau nu? - si evindent nu va fi bun pentru ca ESTE DEJA BUN AL CELUI CARE TREBUIE SA FIE BUN! Un sistem IT nu poate frauda la nivelul la care poate frauda un om! Cel putin nu are o parere subiectiva - este ceva obiectiv si strict - ai reusit sa te inscrii ai facut-o, nu ai reusit - nu conteaza ca esti X sau Y - nu vei reusi! A fost un mare circ! Acest circ care a devenit o emblema a tarii noastre! Sunt consultanti care se plang ca au avut 100 de proiecte si ca nu au reusit! Eu am avut unul si am reusit! Nu va puneti un semn de intrebare? Oare de ce este putin logic ce zic eu? Pentru ca eu m-am focusat pe acest poiect si am facut tot posibilul sa il inscriu on-line. Avand 100 de proiecte in cele 5 minute ar fi trebuit sa aloce 3 secunde pentru fiecare proiect - ceea ce este fizic imposibil sa poti completa toate camputile in cele 3 secunde. Iar cele 5 minute alocate, dupa cum am mentionat si mai sus - atat a trebuit ca cei 500000lei sa se epuizeze! Iar un semn de intrebare pentru aceasta suma infima pe care se bat 52000 de solicitari! Sunt foarte curios ce se va intampla si daca aceasta anulare va multumi 52000 de solicitanti. Sunteti constienti este imposibil acest lucru! Si totodata sunt curios daca o sa mai am aceasta sansa sa ma pot bucura si dupa urmatoarea sesiune de inscrieri! Multumesc statului roman pentru ruinarea unui vis! Cu stima, un simplu consultant onest care a a reusit sa se inscrie in aceasta sesiune!
0 2
Sting • 2013-08-29 09:23:21
...atunci cere ca proiectul sa-ti fie evaluat in baza unei grile, nu primit in functie de cat de repede ai ''tastat'' sau in functie de ce ''banda de internet'' ai avut.
0 3
valexandru • 2013-08-29 11:06:42
umflati-i! ne-am saturat de mitocaniile fara perdea!
0 0
valexandru • 2013-08-29 11:09:25
metoda copy-paste aplicata la scara nationala in economie !
0 1
skolko • 2013-08-29 12:39:19
cine se-aseamana, se aduna!
0 0
BBD • 2013-08-29 11:29:09
Nu este normal ca un start-up sa poata accesa 200.000 EUR 100%nerambursabil!!! Practic un student fara pic de experienta poate infiinta in 2 saptamani o firma si primi finantare. Sansele ca el sa dea cu afacerea de pamant si sa creeze zero locuri de munca sunt foarte mari! Exista alte programe pentru incurajarea unui start-up, insa se acorda 10.000 EUR, 20.000 EUR, in nici un caz 100.000 sau 200.000 EUR. In sesiunea Minimis anterioara (acum 3 ani) nu erau acceptate start-up-urile si nici in sesiunea asta, in varianta initiala. Au venit "completari ulterioare". La fel cum au fost extinse activitatile eligibile de la un numar restrans prin "completari ulterioare" cu "prestarea altor servicii". Practic in asta a constat "blatul": relaxarea exagerata a conditiilor de eligibilitate astfel incat o groaza de angajati de la Finante informati din timp despre lansarea programului sa infiinteze la repezeala o firma pe care sa solicite bani pentru te-miri-ce activitate. Solutia consta in restrangerea proiectelor eligibile, inasprirea conditiilor de eligibiitate, nu in organizarea unei loterii sau cine stie ce alta solutie vor propune.
0 1
andrada89 • 2013-09-02 10:06:23
„si ce vrei?” nu am votat USL .... asa ca nu mai vorbii in necunostinta de cauza .... si drept consecinta mai subliniez inca o data : Laura Zainescu cere demisia Ministrului Chitoiu!!! Pentru mai multe detalii accesati www.minimis.ro
0 0
INTERVIURILE HotNews.ro