Strategia editoriala Realitatea TV pentru 2010-2012: Lumea RTV, cu mesaje pozitive, cultura si civilizatie - un produs media de utilitate publica

de C.I.     HotNews.ro
Marţi, 26 octombrie 2010, 18:09 Economie | Media & Publicitate

 documente
"Lumea RTV" este conceptul pe care se construieste strategia editoriala Realitatea TV pentru perioada 2010-2012.  Ce inseamna "Lumea RTV"? Inseamna "o lume a informatiilor valorice din cele mai diverse domenii, o enciclopedie de fapte", "o lume a mesajelor pozitive", in care "stirea de la Realitatea TV este singura care te face sa fii optimist", iar "principala afacere pentru Realitatea TV vor fi cultura si civilizatia", dupa cum arata o prezentare a strategiei, de putin peste patru pagini, depusa la CNA. Documentul mentioneaza ca pe piata media din Romania, in prezent, "nivelul discursului jurnalistic e foarte scazut (...) iar publicul plange ca oferta TV este in totalitate tabloida".

Documentul de prezentare a strategiei a fost depus la CNA inaintea sedintei de marti a Consiliului, in care a fost discutata cererea de prelungire a licentei Realitatea TV. In cadrul sedintei, soldata cu amanarea unei decizii privind prelungirea licentei, reprezentantii Realitatea au spus ca strategia completa este un document mult mai voluminos, dar ca este inca discutat, avand in vedere ca planurile lui Stelian Tanase de repozitionare a postului sunt inca in desfasurare. Dupa cum a spus Stelian Tanase, marti, la CNA, noua grila de programe, de repozitionare a postului, va incepe la inceputul lui 2011.

  • O nota cu privire la solicitarea prelungirii licentei audiovizuale prin satelit pentru Realitatea TV include date privind structura programelor Realitatea, actionariatul Realitatea Media, situatia licentelor audiovizuale. Aceasta arata, intre altele, ca in actionariatul Bluelink Comunicazione (Cyprus) Limited, ce detine 66,54% din Realitatea Media, apar Vintu Ioana si Vintu Ionut Codrin, fiecare cu 45,35455%, alaturi de Vitalie Dobinda, care apare cu 9,0909%. Restul actionariatului este acelasi cu cel afisat in ultima actualizare de pe site-ul CNA, din septembrie a.c., in care se arata ca asociat unic al Bluelink Comunicazione (Cyprus) Limited este Vitalie Dobinda.

Ce spune, intre altele, strategia editoriala Realitatea TV 2010-2012:
  • "Aceasta propunere de strategie editoriala pe termen mediu si lung presupune o schimbare majora in filosofia abordarii informatiilor de catre Realitatea TV si in prelucrarea lor, prin transformarea statiei dintr-un canal de stiri intr-un produs media de utilitate publica"
  • "Este o strategie cu doua componente, doua actiuni simultane: crearea "lumii RTV" si efortul de a-i atrage in aceasta lume pe telespectatorii care vor accepta si vor adera la transformarea lor din telespectatori anonimi in contributori permanenti, consumatori/constructori ai "lumii RTV".
  • De ce? "Realitatea TV pare ca se ocupa de un singur public, cel preocupat de politica, cel care e interesat de ce se intampla in Parlament, cu guvernul, cu liderii politici. Acest public e limitat de cca 3% audienta (pe acest public se bat si alte canale). Un post care isi doreste sa creasca audienta este obligat sa atinga si alte zone de public unde interesul pentru "telenovela politica" este zero sau redus".
  • "Lumea Realitatea TV este o lume a informatiilor valorice din cele mai diverse domenii, o enciclopedie (...) de fapte, personaje si performante. (...) Lumea RTV este de asemenea o lume a informatiilor despre oameni obisnuiti si experientele lor neobisnuite (...) este Romania moderna, guvernata nu de clasa politica, ci de respectul pentru valorile culturii si civilizatiei nationale si universale al celor care participa la constructia ei (...)".
  • "Lumea RTV este o lume a mesajelor pozitive, lumea schimbului de informatii si a cunoasterii"
  • "Politica editoriala a statiei inseamna o viziune echilibrata, argumentata si coerenta asupra realitatii romanesti, al carei produs este o Romanie contemporana (...)"
  • "Rezultatul imediat al transpunerii "lumii RTV" in matricea ei de continut si in formate fac din Realitatea TV un PRODUS SOCIAL, nu doar un canal de stiri si talk show. Pentru atingerea acestui obiectiv, principala afacere pentru Realitatea TV vor fi cultura si civilizatia".
  • "In ultimii 5 ani, presa este privita de majoritatea populatiei ca fiind corupta, aservita patronilor, iar jurnalistii ca slugi ale patronilor. Nivelul discursului jurnalistic este foarte scazut, programele sunt din ce in ce mai violente si mai vulgare, iar publicul plange ca oferta tv este in totalitate tabloida. Televiziunea de utilitate publica inseamna televiziunea continuturilor oferite de telespectatori, prelucrate special pentru ei si nicidecum televiziunea care te invata sau care iti arata cum sa traiesti."
  • "Identitatea Realitatea TV va fi data tot de stiri (....). Transformarea conceptului de stiri, prin: a) transformarea stirilor dintr-o sursa de informatie, intr-una de cunoastere; b) schimbarea ponderii domeniilor din care imi aleg stirile, de la "life" catre "lifestyle", adica mai putina politica, dar mai relevanta si mai mult people story despre stiinta, mediu, sanatate, travel si media/entertainment; c) personalizarea informatiei; d) transmiterea de mesaje pozitive, adica stirea de la Realitatea TV este singura care te face sa fii optimist, chiar daca iti arata cat de greu/dificil "este""; e) la Realitatea TV stirile nu se termina niciodata, pentru ca orice sfarsit inseamna un nou  inceput (...)"
  • Ce va contine grila de programe: stiri, jurnal mare (25 de minute), jurnal mic (15 minute), programe de stare (Lumea RTV, Afacerea) in timpul zilei, infotainment in prime time, sport, meteo, Lumea RTV/Afacerea culturala, pachet aparte de programe pentru sfarsitul saptamanii.
  • Vezi atasat documentul de prezentare depus la CNA.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

2405 vizualizari

  • +13 (13 voturi)    
    Ce bine suna (Marţi, 26 octombrie 2010, 18:18)

    M.aura [utilizator]

    Sper ca vor avea si o emisiune "Noapte buna, copii !"
    • +9 (9 voturi)    
      Ii da Tanase (Marţi, 26 octombrie 2010, 19:38)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui M.aura

      lui Grivei multa, multa, multa independenta jurnalistica.

      Cu hidrantul.

      Lingaul lui Vantu isi inchipuie ca Grivei e, de fapt, un bou... Eroare, nenea Tanase, vita esti matale: Grivei e doar un caine!

      P.S. Sper din toata inima sa iei jigodie de la Grivei =))
  • +9 (9 voturi)    
    ce gluma buna! (Marţi, 26 octombrie 2010, 18:53)

    Stefan [anonim]

    astia si-au scris textul dupa cum te invata la seminariile de media si comunicare.

    Hai ca de mult nu m-am mai distrat asa de bine!
  • +9 (9 voturi)    
    nedumeriri (Marţi, 26 octombrie 2010, 19:09)

    bula [anonim]

    A.le-a trebuit 5 ani sa realizeze ca presa e aservita patronilor? nule ajungea prima sedinta de"productie" ? B. Care e rolul lui "Tanase si Dinescu" in lumea RTV? Promovarea abjectiei in doi?
  • +8 (8 voturi)    
    Apar meserii noi (Marţi, 26 octombrie 2010, 19:18)

    cgi [utilizator]

    Pare-se ca "spalarea" banilor a cazut in desuetudine.
    A aparut o meserie noua: spalarea trusturilor de media.
    Deja ma gandesc sa infiintez prima spalatorie ecologica.
  • +8 (8 voturi)    
    Si marmota invelea ciocolata in staniol... (Marţi, 26 octombrie 2010, 19:21)

    reader [anonim]

    Siiigur ca da! televiziunea ciomag politic se va metamorfoza din instigator la ura, violenta si defetism in telescoala/teleenciclopedia. Si "oamenii realitatii" se vor transforma in niste culti, preocupati de ecologie, frumusetea vietii si salvarea planetei prin muzica si poezie. Hahaha...astia chiar isi inchipuie ca fac din vorbe pe oricine oricand. La urma urmei la cata minciuna si manipulare au produs pana acum...inca o minciuna se face lejer... din poignee. Aveti o uriasa problema: Cine va mai crede?? ieftinilor...Ar trebui ca fiecare angajat de la realitatea media sa nu mai fie angajat in romania 20 de ani de acum incolo
  • +6 (6 voturi)    
    IREALITATEA (Marţi, 26 octombrie 2010, 19:58)

    ilien [utilizator]

    V-ati cistigat supranumele de Irealitatea, va fi greu sa mai scapati de el indiferent cum ati dori sa cosmetizati emisiunile.
    Pentru mine nu mai sinteti credibili.
  • +7 (7 voturi)    
    si Ooana Stancu (Marţi, 26 octombrie 2010, 20:00)

    mar [anonim]

    ce rol va avea?Muma padurii sau zgripturoaica??
    Cred ca o sa fie bestial sa ne transmita stiri pozitive Oana Stancu si Adrian Ursu pentru un "mental bun" si optimist!
    Mai lipsesc emisiuni de promovare a povestilor cu continut etic pentru cultivarea si consolidarea deprinderilor de conduita morala! Astia chiar ne cred tampiti.
  • +3 (3 voturi)    
    Succes posibil : dar numai DACA : (Miercuri, 27 octombrie 2010, 8:17)

    urbanie [anonim]

    1.Vantu intra, normal, la puscarie ; 2.Ursu, Tanase, Dinescu, Prelipceanu - se reorienteaza spre meseria de fierari-betonisti ; 3.Oana Stancu devine star porno, in filme cu hidrantul ; 4.Actualul sediu al iRTV devine biserica scientologica (cu sediu nou in Bollywood) ; 5.Ciuvica devine portar la Patriarhie, cu sarcini speciale in activitatile de pupare a sfintelor moaste leninisto-securiste ; 6.Romania trece de la religia protestanta (in sensul mitingului de azi) la religia nemtzeasca (pensionare la 70 de ani). Etc...
  • 0 (0 voturi)    
    sa ne acorde (Miercuri, 27 octombrie 2010, 16:37)

    claonic [utilizator]

    sper sa nu li se prelungeasca licenta..
    cand o sa incepem sa procedam ca in ue, dupa lege?
    maxim licenta pe un an... sa vedem schimbarile..
    cu supraveghere la sange..
  • +1 (1 vot)    
    SI O VESTE BUNA. 3% audienta Irealitatii. (Miercuri, 27 octombrie 2010, 17:03)

    carat [utilizator]

    Si totusi, din toata aceasta prezentare de incercare a lupului sa-si schimbe blana (ca naravul nu-i cu putinta a fi schimbat) aflam ca Irealitatea avea un public LIMITAT de cca. 3% audienta. Dumnezele, si cat s-au mai scremut alde Oana Stancu, Dinescu, Tanase, Ursu, Prelipceanu, Hurezeanu (primul sobolan care a parasit corabia) s.a., impreuna cu nelipsitii lor invitati Buruiana, Ciuvica, Lavinia Sandru, Olguta Vasilescu, Ciorbea, Orban si altii aidoma lor (sau tot felul de frustrati) sa faca mormanul de balega urias si in final le-a iesit un fîs. Doresc Irealitatii multe fîsuri incontinuuare.
  • 0 (0 voturi)    
    Pacaleala de toamna (Joi, 28 octombrie 2010, 14:31)

    mercedes [utilizator]

    Strategii ce vor ramane pe hartie pentru a impresiona CNA-ul. In cazul motiunilor, alegerilor anticipate, scandalurilor politice, stenogramelor etc. aceste strategii sabloane vor ramane ascunse in sertare, adica pe viata, deoarece de scandaluri politice nu ducem lipsa.
  • 0 (0 voturi)    
    adresa pt.mesaje si comentarii (Luni, 14 februarie 2011, 18:23)

    Boghean [anonim]

    as dori o adresa la care sa pot trimite comentarii in cazul in care vizionez o emisiune in reluare.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă