Inca un pas in procesul fuziunii dintre Romtelecom si Cosmote: Consiliul de Administratie al Romtelecom a aprobat rebrandingul companiei in T-Mobile - surse

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Joi, 13 martie 2014, 11:10 Economie | Telecom

T-Mobile, brandul sub care vor opera Romtelecom si Cosmote
Foto: Deutsche Telekom
Consiliul de Administratie al Romtelecom a aprobat marti rebrandingul companiei in T-Mobile (Deutsche Telekom), iar costurile cu acest proces s-ar ridica la 40 milioane de euro, a declarat pentru HotNews.ro o sursa apropiata acestui proces. Rebrandingul s-ar face atat pentru Romtelecom cat si pentru Cosmote, ambele companii controlate indirect de grupul german Deutsche Telekom, a spus sursa. Informatii privind rebrandingul celor doua companii apar joi si in ZF, care citeaza mai multe surse din piata.

  • UPDATE1 Contactati de HotNews, reprezentantii Romtelecom si Cosmote nu au putut da detalii “Acesta este un subiect care tine de competenta actionarilor nostri. La acest moment, este prematur sa oferim detalii suplimentare”.
  • UPDATE 2 Reprezentantii MSI au declarat pentru HotNews.ro: Am luat nota de informatiile publicate in mass-media pe aceasta tema. Reprezentantii Statului Roman in Consiliul de Administratie al SC. Romtelecom SA vor lua cele mai bune decizii strategice pentru profitabilitatea companiei.

Termenul estimat pentru finalizarea operatiunii de rebranding al celor doua companii este 12 septembrie, au declarat pentru ZF mai multe surse de pe piata.

Rebrandingul Romtelecom ar fi fost votat si de reprezentantii statului roman din CA-ul Romtelecom. Bugetul total al rebrandingului companiei de telefonie fixa ar fi de 10 milioane de euro, suma care include de la publicitate pana la remodelarea magazinelor, mai scrie ZF.

  • Listarea pe bursa a actiunilor statului la Romtelecom ar urma sa fie facuta in acest an


Decizia autoritatilor vine inainte de finalizarea procesului de vanzare a actiunilor statului la Romtelecom.
Romtelecom este detinuta de grupul elen OTE (54% din actiuni) si statul roman (46% din actiuni), iar actionarul majoritar al grupului elen este grupul german Deutsche Telekom.

Joi, 6 martie, fostul ministru al Comunicatiilor, Dan Nica, a declarat in conferinta de final de mandat ca a semnat luna trecuta contractul pentru servicii de consultanta in procesul de finalizare a privatizarii Romtelecom, unde statul detine 45,99% din actiuni si ca se asteapta ca in acest an sa fie listate pe bursa actiunile detinute de stat la Romtelecom.


Rebrandingul celor doua companii - inca un pas in procesul fuziunii dintre Romtelecom si Cosmote

Neamtul Nikolai Beckers, seful Romtelecom si Cosmote, a declarat in 5 iunie 2013, in prima sa conferinta de presa, de la preluarea mandatului, ca logica economica a fuziunii celor doua companii este evidenta si ca actionarii sunt in discutii constructive pe acest subiect, dar ca nu exista un cadru de timp stabilit. Incepand din septembrie 2013, cele doua companii au o echipa comuna de conducere.


Romtelecom si Cosmote au avut anul trecut venituri cumulate de peste 1,05 miliarde euro.
Mai exact, Veniturile Romtelecom au fost de peste 609 milioane euro anul trecut, iar cele ale Cosmote Romania s-au situat la nivelul de 458 milioane euro, ambele companii avand scaderi usoare fata de 2012, arata raportul financiar al OTE Veniturile totale ale grupului OTE au scazut cu 6%, de la 4,33 miliarde euro, la 4,05 miliarde euro.


HotNews.ro a adresat in aceasta dimineata intrebari atat catre Ministerul pentru Societatea Informationala cat si catre Romtelecom Cosmote si vom reveni cu detalii imediat ce le vom primi.

Vom reveni cu amanunte



Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

14670 vizualizari

  • +9 (11 voturi)    
    Trebuie manageri Nemti la toate nivelurile (Joi, 13 martie 2014, 11:17)

    neagoe [utilizator]

    Trebuie manageri Nemti la toate nivelurile, altfel va fi aceeasi Marie cu alta palarie :-))
    • -3 (7 voturi)    
      T-Mobile (Joi, 13 martie 2014, 11:38)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui neagoe

      T-Mobile nu e o companie asa de buna.

      Vodafone sau Orange (pe mobil) sunt mult mai bine tehnologizate. Sa nu ne mai bucuram asa de mult doar pt ca e firma nemteasca.
      • +1 (1 vot)    
        TOTUSI, (Joi, 13 martie 2014, 12:18)

        Gicu_007 [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

        decat cei de dinainte... Mult mai bine cu nemtii. Io personal ma bucur ca se schimba ceva dupa o LOGICA cat-de-cat, in sfarsit...
        • +4 (4 voturi)    
          cei dinainte sunt aceeasi (Joi, 13 martie 2014, 15:26)

          zeita anticoruptiei [utilizator] i-a raspuns lui Gicu_007

          pricepi cam greu, cosmote si romtelecom nu au fost cumparate azi de t-mobile
          t-mobile a achizitionat ote, detinatoarea cosmote si romtelecom cu mai mult timp in urma, acum au hotarat sa mai bage niste bani pentru a unifica brad-urile detinute si pentru a functiona sub un brand recunostut pe toata planeta
    • +1 (1 vot)    
      Ha, Ha, Ha. Si-au dat iar in petic! In public! (Duminică, 16 martie 2014, 12:22)

      neagoe [utilizator] i-a raspuns lui neagoe

      Romtelecom (aka T-mobile Romania ?!?) si-a batut iar joc de toata lumea.

      Vezi povestea cu meciul lui Halep la Dolce! Incompetenta generalizata ! :-))))

      Romtelecom daca nu scapa rapid de toti directorii romani, istoria se va repeta.

      Cine va fi dat acum afara? Vreun precupici, probabil! :-)))))
  • -8 (8 voturi)    
    ma doare capul... (Joi, 13 martie 2014, 12:42)

    ..13 [utilizator]

    Cum se poate ca brandul din RO sa fie transformat/ asimilat cu unul nemtesc?

    De ce sa fie dati bani pentru rebranding inainte de vanzarea pachetului de actiuni? Adica cumva s e stie si cineva va cumpara pachetul de actiuni si evident si pretul????

    Adica nici nu are strategie de vanzare ROMTELECOM dar actionarul vrea un brand nou...

    Miroase extrem de puternic!
    • -1 (3 voturi)    
      nu ai inteles ? (Joi, 13 martie 2014, 13:35)

      ToXRM [anonim] i-a raspuns lui ..13

      54% din Romtelecom detine OTE care e detinut majoritar de Deutsche Telecom, deci tot aia e, e doar o mutare de marketing, menita sa spele "mirosul puternic" grec asimilat cu proasta functionare a retelelor (eu pe cartela cosmote nu aveam semnal in casa, in Bucuresti)

      E ca la matematica aia simpla daca a = b si b =c atunci a = c
  • +4 (6 voturi)    
    rebranding (Joi, 13 martie 2014, 12:43)

    Mihai2009 [utilizator]

    Aci e vorba de rebranding si voi vorbiti de tehnologie, de nemti, de manageri...
    Se schimba doar numele, culorile, magazinele, foile cu antet...imaginea. N-o sa fie servicii nici mai bune nici mai proaste. Na, poate ceva imbunatatiri la partea de servicii cu clientii
  • +1 (1 vot)    
    @..13 (Joi, 13 martie 2014, 14:25)

    zet [utilizator]

    liniștește-te, ia un nurofen pt cap și pune-ți o batistă la nas pt miros. Romtelecom și Cosmote sunt în proprietatea OTE Grecia de foarte multă vreme, și OTE este deținută de T-Mobile Germania de și mai multă vreme. Nemții au ajuns în sfârșit la concluzia că brandul nemțesc este mult mai bine valorizat de români, și vor proceda la un re-branding.
  • +4 (4 voturi)    
    era si timpul (Joi, 13 martie 2014, 14:26)

    Crup [utilizator]

    Era si timpul. Din trei motive, dupa parerea mea.
    Primul e ca operarea sub un brand international de prima marime este mai fireasca si mai de incredere pentru clienti. Exact asa cum Dialog s-a transformat in Orange, iar Connex in Vodafone, pentru cine isi mai aminteste de perioada de inceput a telefoniei mobile in Romania.
    Al doilea motiv este faptul ca in ziua de azi, in cadrul unui grup de telecomunicatii, nu se mai justifica pastrarea unui brand doar pentru telefonie fixa si Internet si un alt brand pentru divizia de mobile. Suntem in epoca companiilor integrate de telecomunicatii, in cadrul aceleiasi companii nu are ce cauta decat un unic brand, mare si lat.
    Iar al treilea motiv, pentru a carui exprimare unii ma vor considera malitios, este faptul ca peste jumatate din consumatorii romani pica pe spate, intr-o profunda si cronica criza spasmatica de admiratie in fata a cam orice este german. (produs german vreau sa zic, fiindca cand e vorba de disciplina, eficienta si rigoarea germana, aia nu place romanilor). Incepand cu Mercedes Benz si terminand cu aspirina de la Bayer (a carei reclama exact pe asta se bazeaza, ca e aspirina.. germana, desi compusul chimic activ din cadrul aspirinei este universal, nu national).


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă