Proprietarul unui restaurant vegan din Los Angeles a anunțat o schimbare de brand și că va începe să servească carne, ouă și produse lactate după ce și-a dat seama că o dietă bazată exclusiv pe produse vegetale nu va salva planeta, relatează Business Insider.

Mancare veganaFoto: Svyatoslav Lypynskyy / Alamy / Alamy / Profimedia

Mollie Engelhart, proprietara și bucătăreasa restaurantului „Sage Vegan Bistro”, a povestit că atunci când a deschis afacerea a crezut că dieta vegană este cea mai bună pentru oameni și planetă, dar că între timp s-a răzgândit în privința acestui lucru.

Ea spune într-o înregistrare video publicată pe Instagram că restaurantul va fi redenumit „Sage Regenerative Kitchen & Brewery” și că se va axa pe folosirea unor produse, inclusiv animale, obținute doar de la ferme care folosesc practici ce permit regenerarea naturii.

Engelhart și soțul ei, de asemenea un bucătar, au deschis restaurantul în 2011 în cartierul Echo Park din Los Angeles și ulterior au extins afacerea cu 3 restaurante noi în localitățile Culver City și Pasadena.

Ea a declarat însă într-un interviu acordat The Los Angeles Times că restaurantele ei, la fel ca altele din SUA, se confruntă cu dificultăți financiare. Cu toate acestea, Engelhart afirmă că s-a zbătut timp de un an și jumătate cu decizia de a schimba meniul de la „Sage Vegan”, știind că ea va fi criticată de clienții de cursă lungă ai restaurantului.

Însă de luna viitoare restaurantul va începe să ofere clienților carne de vită, de bizon, ouă prăjite și alte produse care nu sunt vegane.

Decizia luată de proprietarii restaurantului a declanșat furie pe rețelele de socializare

„Pentru unii decizia ar putea părea șocantă sau supărătoare, dar dacă te uiți la ultimii 7 ani din viața mea, pe măsură ce m-am axat pe agricultura regenerativă pentru a servi mâncarea de cea mai înaltă calitate clienților mei, am început să învăț atât de multe despre sol și natură”, a spus ea.

„Cred că următorul pas înainte este reprezentat de agricultura regenerativă și pentru a merge înainte ea trebuie să fie în zeitgeist, ea trebuie să fie în discuțiile noastre cotidiene. Acesta este felul meu de a contribui la asta, să dăm oamenilor opțiuni”, a subliniat ea.

The LA Times notează că, după cum se aștepta Engelhart, reacția pe rețelele de socializare a fost una rapidă și profund negativă, postarea de pe Instagram strângând peste 3.000 de comentarii.

Unii au catalogat decizia ei ca fiind „o farsă”, „profund tulburătoare”, „o veste dezamăgitoare”, „o trădare uriașă față de animale”, „devastatoare”, o „tranziție oribilă” și una luată pentru profit, dar „mascată drept progres pentru mediu”.

Zeci de organizații vegane și pentru drepturile animalelor, precum și influenceri, au distribuit știrea, unii cerând boicotarea restaurantului.