Industrie Feroviara
Tren german ICE
Foto: Deutsche Bahn
Articol susținut de Grampet Group

Cum a câștigat tunelul lupta cu podul și complicata poveste a unui mega-șantier de cel puțin 7 miliarde euro

de Vlad Barza HotNews.ro
Danemarca și Germania au vrut mai întâi să construiască un pod de 18 km între cele două țări, dar apoi s-au răzgândit și au decis să facă un tunel. Peste 7 miliarde euro va costa și se poartă discuții de ani buni, dar partea daneză a început lucrările, în timp ce în Germania încă sunt contestații. În articol puteți citi de ce este nevoie de un mega-tunel feroviar și rutier și cum se derulează unul dintre cele mai mari proiecte europene de infrastructură. Acum, traversarea cu ferryboat-ul durează între 45 și 65 de minute, când va fi gata tunelul timpii se vor reduce la 7 minute cu trenul și 10 minute cu mașina. Dar până atunci vor mai trece mulți ani.
Metrou usor din Tirana
Foto: unece.org

Albania a deschis licitația pentru legătura feroviară cu aeroportul din Tirana

de Vlad Barza HotNews.ro
Autoritățile din Albania au deschis licitația pentru modernizarea liniei de 34 km dintre cele mai mari orașe ale țării și pentru legarea aeroportului internațional de capitala Tirana. Albania este printre țările europene cu cele mai mici rețele feroviare, dar are planuri mari. Acum, călătoria cu autobuzul din centrul capitalei până la aeroport durează 45 de minute, când vor circula trenuri expres ar putea dura 12 minute.
Nepal Railways
Foto: Wikimedia Commons
Articol susținut de Grampet Group

Cazul Nepal - Calea ferată himalayană, un vis, și ”dansul” complicat între două puteri care pot strivi o țară extrem de săracă

de Vlad Barza HotNews.ro
Sâmbătă, 2 Nov 2019 Economie | Industrie Feroviara
Statul Nepal are 31 de milioane de locuitori dar este una dintre cele mai sărace țări din Asia și între marile orașe există foarte puține drumuri din cauza reliefului muntos. În țara celor mai înalte vârfuri din lume sunt oameni care spun că un mod de a reduce sărăcia este să fie construite căi ferate care vor ajuta apoi comerțul. Însă aceste căi ferate costă multe miliarde de dolari și Nepalul este prins la propriu și la figurat între doi giganți care se bat pe influență în țara cu capitala la Kathmandu. India a fost mulți ani în frunte și China nu avea șanse, dar lucrurile s-au schimbat fantastic în ultimii ani și jocurile geopolitice sunt tot mai disputate și mai complicate.
Lucrari feroviare
Foto: CFR Infrastructura

CFR a desemnat câştigătoarea licitaţiei pentru modernizarea a 28 km dintre Brașov și Sighișoara, contract de peste 570 milioane euro

de Vlad Barza HotNews.ro
CFR SA a finalizat și emis raportul de reevaluare a ofertelor depuse la procedura de licitaţie publică pentru modernizarea infrastructurii și suprastructurii feroviare pe subsecţiunea 2 Apaţa - Caţa, aflată pe secţiunea Braşov - Sighişoara, câştigătoare fiind desemnată oferta depusă de Asocierea RailWorks. Secțiunea este complicată și prevede și trei tuneluri, inclusiv unul de aproape 8 km. Linia Brașov - Sighișoara are disperată nevoie de reabilitare, dar va mai dura mult până se va vedea ceva.
Iuteala maxima 60 kmh
Foto: Hotnews

Se împlinesc 150 de ani de la deschiderea primei căi ferate din Principatele Române. În prezent călătoria București-Giurgiu este lungă pentru că podul de la Grădiștea rămâne nerefăcut

de Vlad Barza HotNews.ro
La 31 octombrie 1869, acum 150 de ani, circula în premieră un tren în Principatele Române, între București și Giurgiu. Foarte mulți s-au opus construirii acestei căi ferate care s-a dovedit utilă până la urmă. Însă, București - Giurgiu este în prezent un drum lung, prin Videle, fiindcă podul de la Grădiștea, prăbușit după o viitură acum 14 ani, nu a fost refăcut.
Vagon modernizat
Foto: Vlad Barza / HotNews.ro

FOTOGALERIE Cum arată vagoanele modernizate ale CFR Călători - Despre promisiuni, despre probleme și cum s-ar putea circula cu trenul în 2020

de Vlad Barza HotNews.ro
Miercuri, 30 Oct 2019 Economie | Industrie Feroviara
CFR Călători folosește zilnic 970 de vagoane, spune că va ajunge curând la 1.000, iar în sezonul estival de la anul ar putea opera cu 1.200 de vagoane. Compania mai spune că va demara licitație și pentru ca personalul de tren să aibă dispozitive mobile (cititoare de coduri de bare) pentru biletele online și va încerca să cumpere și automotoare diesel. Compania a transportat anul trecut aproximativ 54 de milioane de călători, iar trenurile sunt de multe ori pline și prea scurte. Cei de la CFR promit și că se va încerca să nu mai fie puse incomodele vagoane etajate pe trenurile de lung parcurs.
Sageata Albastra
Foto: Hotnews

CFR Călători va introduce pentru prima oară trenuri suburbane în zona Capitalei: către Buftea și către Fundulea

de Vlad Barza HotNews.ro
Miercuri, 30 Oct 2019 Economie | Industrie Feroviara
CFR Călători a anunțat că din decembrie va introduce pentru prima oară trenuri directe București - Buftea și București - Fundulea, fiind vorba de șase perechi de trenuri pe zi față de cele de lung parcurs. Până la Buftea trenurile vor face cam 17 minute, iar până la Fundulea, cam 40 de minute.
Trenuri in Congo
Foto: Wikimedia Commons

Rusia ar putea contribui cu 500 milioane dolari la modernizarea căilor ferate din R D Congo, una dintre țările cu cel mai dezastruos sector feroviar

de Vlad Barza HotNews.ro
Căile Ferate Ruse au semnat un memorandum de înțelegere cu autoritățile din R D Congo pentru modernizarea căilor ferate din țara africană unde multe porțiuni nu au mai fost reabilitate de un secol. R D Congo are o suprafață de zece ori mai mare decât România și populația este de 90 de milioane de oameni. Trenurile sunt lente, mizere și nesigure, iar o călătorie de peste 1000 km poate dura și mai mult de două zile.
Tren chinez de mare viteza
Foto: Agerpres/Xinhua

Operatorul trenurilor de mare viteză Beijing - Shanghai se va lista la bursă. 1.300 km sunt parcurși în patru ore și jumătate

de Vlad Barza HotNews.ro
Compania care gestionează trenurile de mare viteză dintre Beijing și Shanghai se va lista la bursă, fiind vorba de una dintre cele mai profitabile rute din uriașa rețea de trenuri chineze de mare viteză. Din 2011 circulă trenuri de mare viteză între cele două mega-orașe chineze și cei 1.318 km sunt parcurși în 4 ore și 28 de minute de cele mai rapide trenuri. Trenul rulează fără oprire 600 km, distanță pe care o parcurge în două ore.
Celebra locomotiva Rocket
Foto: National Railway Museum
Material susținut de Grampet Group

Povestea primei căi ferate adevărate și cum o locomotivă de legendă a câștigat un concurs de acum 190 de ani

de Vlad Barza HotNews.ro
Sâmbătă, 26 Oct 2019 Economie | Industrie Feroviara
Primele locomotive cu abur au fost construite imeidat după 1800, dar a durat câteva zeci de ani până când lumea a fost convinsă că locomotivele, și nu caii, trebuiau să tracteze vagoanele. Prima cale ferată adevărată ce lega două orașe mari a fost deschisă în 1830 și în articol puteți citi despre cât de complicată a fost construirea ei. Cu un an înainte un concurs spectaculos a stabilit ce locomotive urmau să circule pe linia cea nouă, iar câștigătoarea avea să devină una dintre cele mai importante mașinării din istoria transporturilor.
Semnare Acord Tbilisi
Foto: GFR

Grupul Grampet a intrat într-un consorțiu care va deschide ruta navală între porturile Constanța și Batumi/Poti

de Redactia HotNews.ro
Un consorţiu format din Grupul Grampet - Grup Feroviar Român (GFR), GR Logistics and Terminals LLC (Georgia) şi ASCO Logistic CJSC (Azerbaidjan) va opera transporturi navale periodice între porturile Constanţa şi Batumi/Poti, în urma unui acord semnat la Tbilisi, capitala Georgiei, transmite Agerpres.
Trenuri
Foto: Hotnews

Un raport oficial arată diferențele mari de eficiență dintre companiile feroviare de transport de călători

de Vlad Barza HotNews.ro
Autoritatea pentru Reformă Feroviară a publicat un raport preliminar despre eficiența companiilor care transportă călători pe cale ferată, raport din care rezultă mari diferențe dintre operatorul de stat și cei privați. De exemplu, unul dintre indicatorii importanți în evaluarea productivității muncii pentru fiecare operator arată că CFR Călători stă cel mai rău, iar privații își gestionează cheltuielile mult mai bine. Raportul arată și cu cât au crescut salariile în ultimii ani.
Lucrari feroviare
Foto: Ministerul Transporturilor

CFR riscă să piardă 800 milioane euro pentru modernizarea liniei Brașov-Sighișoara. Care este motivul

de Vlad Barza HotNews.ro
Sâmbătă, 19 Oct 2019 Economie | Industrie Feroviara
CFR Infrastructură trebuie și este îndreptățită să semneze contractul pentru modernizarea tronsonului Braşov-Sighişoara, loturile 1 (Braşov - Apaţa) şi 3 (Caţa - Sighişoara), în caz contrar pierzându-se o finanţare de aproape 800 de milioane de euro, a declarat, directorul general interimar al CFR SA, Marius Chiper, citat de Agerpres. ”Sunt nişte licitaţii lansate în primăvara lui 2016 şi suntem după trei ani şi jumătate de evaluări, contestaţii, re-contestaţii, reevaluări şi aşa mai departe şi noi nu reuşim să dăm drumul la acest proiect”, spune Marius Chiper.
Trenuri germane ICE 3
Foto: Deutsche Bahn
Material susținut de Grampet Group

Trenul câștigă tot mai des lupta cu avioanele în Europa de Vest - Viteză, confort, legături bune și prețuri calculate precum la cursele aeriene

de Vlad Barza HotNews.ro
Sâmbătă, 19 Oct 2019 Economie | Industrie Feroviara
Cele mai rapide trenuri europene parcurg și 600 - 700 km fără să oprească și în mai multe țări sunt pe sute de km viteze medii de 150 km/h. În aceste condiții, în Franța, Spania, Germania sau Italia sunt rute unde trenurile au câștigat lupta cu avionul. În articol puteți citi cum au reușit companiile feroviare să aibă atât de mulți clienți, ce se poate face în trenurile cele mai rapide și cât costă biletele pe multe rute.
Sageata Albastra
Foto: Hotnews

CFR spune că lucrările la trenul Gara de Nord - Aeroport continuă. Compania va contesta decizia instanței privind exproprierile

de Vlad Barza HotNews.ro
CFR Infrastructură spune că în prezent lucrările la viaductul de lângă aeroport continuă, fiind vorba de un teren ce aparține statului și nu este afectat de decizia instanței de săptămâna trecută. ”La ora actuală, constructorul nu lucrează pe partea unde sunt terenurile proprietarilor contestatari, deci amplasamentele pe care contestatarii le-au supus atenţiei instanţei nu sunt afectate”, spune CFR SA, într-un răspuns pentru HotNews.ro. Reamintim că pe 11 octombrie, Curtea de Apel București a decis suspendarea efectelor hotărârii de expropriere. CFR spune că va face recurs conform legii, pentru ca proiectul să continue în toate fazele.
Tren din Republica Moldova
Foto: CFM

Calea Ferată din Republica Moldova va fi separată în trei companii

de Vlad Barza HotNews.ro
Întreprinderea de stat Calea Ferată din Moldova (CFM) va fi reorganizată. CFM va fi separată în trei societăți pe acțiuni independente pentru infrastructură, călători și mărfuri, prevede un proiect de hotărâre de Guvern, citat de NewsIn.md. În țara vecină sunt 1.100 km de cale ferată. De la Chișinău sunt trenuri internaționale directe către București, Odesa, Moscova și St Petersburg.
Marius Chiper
Foto: AGERPRES

UPDATE Marius Chiper revine la conducerea CFR Infrastructură. Directorul demis intenţionează să acţioneze în instanţă Consiliul de Administraţie al companiei

de Vlad Barza HotNews.ro
Marius Chiper revine la conducerea CFR SA, în urma unei ședințe a Consiliului de Administrație al Companiei Naționale de Căi Ferate care a avut loc luni, scrie Club Feroviar. Membrii CA au decis revocarea mandatului actualului director general al companiei, Constantin Axinia. Chiper a mai fost director general al CFR SA din decembrie 2015 până în octombrie 2017, când și-a dat demisia în urma unor divergențe cu ministrul Transporturilor de la acea vreme, Felix Stroe. UPDATE Axinia a declarat că motivul demiterii sale este refuzul de a semna un contract de investiţii în valoare de sute de milioane de euro, scrie Mediafax. UPDATE 2: Informația privind numirea lui Chiper a fost confirmată de CFR SA.
Linia 803 intr-un Mers al Trenurilor din anii 80
Foto: -

S-ar putea relua circulația feroviară între Medgidia și Negru Vodă, linie abandonată în 2012

de Vlad Barza HotNews.ro
​Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vrea să reia circulația pe calea ferată Medgidia-Negru Vodă, prin accesarea de fonduri europene nerambursabile, scrie publicația Club Feroviar. Anunțul a fost făcut de Adrian Dragomirescu, șef de departament în cadrul CFR SA. Linia are 57 km și în trecut era tranzitată vara de trenurile internaționale care veneau de la Minsk sau Saratov și își terminau parcursul la Varna.
Replica unei locomotive de la 1808
Foto: catchmewhocan.org.uk
Material susținut de Grampet Group

De ce primele căi ferate au apărut în Marea Britanie și cum erau locomotivele acum 200 de ani

de Vlad Barza HotNews.ro
Până la apariția căilor ferate foarte puțini oameni ajunseseră la mai mult de câteva zeci de kilometri de locul natal și transportul era extrem de scump pentru aproape toată lumea. Apoi, industrializarea a dus la crearea primelor locomotive cu aburi care erau cu totul diferite de cele care aveau să devină celebre în prima parte a secolului XX. În articol puteți afla de ce primele căi ferate au apărut în Marea Britanie, de ce Revoluția Industrială s-a întâmplat acolo, dar și cum locomotivele cu abur au existat datorită unui om despre care s-a vorbit prea puțin.
Linii de cale ferata
Foto: Hotnews

Pro Infrastructura: Nu au rămas doar 210 restricții de viteză, cum a spus directorul CFR SA. În realitate sunt peste 1.000 de restricții pe calea ferată și numărul lor crește

de Vlad Barza HotNews.ro
Directorul CFR Infrastructura a declarat că au rămas doar 210 restricții de viteză pe rețeaua feroviară din 490 câte erau la începutul anului, dar acest lucru este o ”minciună gogonată”, spun cei de la Asociația Pro Infrastructura. În realitate, sunt peste 1000 de restricții pe calea ferată și numărul lor crește! Mai mult, s-au introdus o serie de restricții-mamut: pe 82 km între Caransebeș și Timișoara viteza scade de la 100 la 70 km/h, iar pe 25 km lângă Roșiori trenul merge cu 60 km/h în loc de 140!, spune cei de la asociație.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by