Industrie Feroviara
Tren din Africa de Sud
Foto: PRASA

Africa de Sud: Compania feroviară națională este în faliment, guvernul caută soluții

de Vlad Barza HotNews.ro
Africa de Sud are foarte mari probleme în sectorul transporturilor, atât în cel aerian, cât și în cel feroviar. Acum, compania de stat a fost pusă sub protecția legii falimentului și managementul a fost destituit, compania având datorii mari și o mulțime de scandaluri în spate. Cele mai rapide trenuri din Africa de Sud ating 160 km/h, dar pe distanțe foarte scurte. Între Johannesburg și Cape Town sunt 1.530 km și trenurile fac 26-27 de ore.
In Gara de Nord
Foto: Hotnews

Gara de Nord ar putea fi modernizată - S-a semnat contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate

de Vlad Barza HotNews.ro
Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA și Consis Proiect S.R.L au semnat contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate, prima etapă a programului de modernizare a Gării de Nord din București. Contractul, în valoare de 11,3 milioane lei, fără TVA, are durata de implementare de 6 luni și jumătate și este finanțat din fonduri nerambursabile, în cadrul programului POIM 2014-2020. Printre modernizările vizate se numără repararea clădirilor, ridicarea nivelului peroanelor și reabilitarea copertinelor.
Tren intre Oravita si Anina
Foto: Kovacs David

Trenurile vor continua să circule zilnic pe cea mai veche cale ferată montană de pe teritoriul țării

de Vlad Barza HotNews.ro
Secția Oravița - Anina (M925), prima linie montană de pe teritoriul țării noastre, a fost la un pas de închidere, iar garniturile ar fi urmat să circule doar pe bază de precomandă, din partea a cel puțin 30 de doritori. Mai multe asociații din Banat au reușit să salveze cel puțin pentru moment linia. Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunțat duminică, pe pagina sa de Facebook, că trenul Oravița - Anina va continua să circule zilnic și după intrarea în vigoare a noului Mers al Trenurilor, pe 15 decembrie
Tren pe singura linie de pasageri din Mexic
Foto: Ferrocarril Chihuahua Pacífico
Articol susținut de grupul Grampet

Controversa trenului Maya - Proiectul de peste 7 miliarde dolari care vrea sa schimbe o țară uriașă rămasă fără căi ferate

de Vlad Barza HotNews.ro
Sâmbătă, 7 Dec 2019 Economie | Industrie Feroviara
Mexicul are 130 de milioane de locuitori, însă trenurile circulă pe o singură linie de cale ferată de lungimea traseului București - Oradea. Țara este în prezent divizată de planul de suflet al președintelui care ar vrea o linie de aproape 1.500 km care ar trece prin junglă și prin câteva sit-uri istorice mayașe importante și care ar putea costa chiar dublu față de cele 7,4 miliarde dolari estimate. În articol puteți citi de ce Trenul Maya este atât de contestat, dar și de ce atât de mulți îl vor, deși pare greu de crezut că uriașa linie din Yucatan chiar va fi construită.
Octavian Udistre
Foto: Hotnews

VIDEO INTERVIU Misterele metroului bucureștean: La Gara de Nord, există o altă gară subterană, umplută cu pământ/ De ce stația de la Romană e atât e îngustă/ Motivul pentru care Ceaușescu nu a vrut metrou în Drumul Taberei

de Daniela Mihai HotNews.ro
Metroul rămâne alternativa rapidă de a ajunge dintr-un loc în altul al Bucureștiului. Câteva dintre misterele sale au fost dezvăluite de Octavian Udriste – singurul feroviar în viață, din cei cinci ingineri aleși de Nicolae Ceaușescu să ducă la bun sfârșit această construcție sută la sută românească. Într-un interviu pentru HotNews, Octavian Udiștre a povestit de ce există, sub Gara de Nord, o altă gară subterană, umplută cu pământ și care este motivul pentru care stația de la Romană e așa de îngustă. El s-a referit și la motivul pentru care dictatorul nu a vrut să construiască metroul în Drumul Taberei și a explicat de unde provin urmele vizibile și astăzi pe anumiți pereți de la stația Piața Unirii.
Intr-un tren austriac de scurta distanta
Foto: OBB

Când se vrea, se poate - Viena discută cu operatorul feroviar de stat din Austria un plan de 2 miliarde euro pentru a îmbunătăți modul în care se călătorește cu trenul

de Vlad Barza HotNews.ro
​Viena este la doar câteva sute de kilometri de România, dar este la zeci de ani distanță în viitor la capitolul trenuri. OBB, compania națională de căi ferate din Austria, discută cu edilii din Viena un plan de 2 miliarde euro pentru a crește calitatea serviciilor de călătorie cu trenul în jurul Vienei. Vor fi modernizate liniile pentru a permite circulația mai multor trenuri, vor fi mărite peroanele și vor fi construite noi mici gări în oraș. Trebuie spus că, în timp ce la noi se tot reduc serviciile internaționale, austriecii adaugă mereu de la an la an, de data asta fiind vorba și de trenul Viena - Satu Mare, dar și de altele către Polonia și Germania.
Tren din Olanda
Foto: Nederlandse Spoorwegen

Alianța tren - avion: De ce liniilor aeriene din Europa de Vest le convine când oamenii iau trenul

de Vlad Barza HotNews.ro
În câteva țări din Europa, pe distanțe de câteva sute de kilometri între câteva orașe mari trenul este ales de tot mai mulți oameni, în detrimentul avionului. În aceste locuri speciale, companiilor aeriene chiar le convine că oamenii iau tot mai mult trenul și s-au înmulțit în ultimii cinci ani asocierile dintre operatorii feroviari și cei aerieni. CNN a explicat într-o analiză de ce companiile de transport aerian au multe de câștigat din asocierea cu calea ferată în țări precum Austria, Olanda, Belgia sau Germania.
Linii de cale ferata
Foto: Hotnews

A fost publicată documentația pentru achiziționarea a 20 de trenuri electrice de lung parcurs. Licitația inițiată în aprilie, pentru trenuri de scurt parcurs, este încă blocată

de Vlad Barza HotNews.ro
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a anunțat intenția de a scoate la licitație achiziția a cel puțin 20 de rame electrice de lung parcurs. Cantitatea totală poate ajunge la 40 de unități. Documentația a fost depusă în SICAP în vederea validării acesteia de către ANAP – Autoritatea Națională de Achiziții Publice, urmând ca după aprobarea acesteia să fie făcută publică, scrie Club Feroviar.
Tren Siemens Velaro la Arad
Foto: Madalin Vlaicu

România a avut pentru foarte puțin timp un tren de mare viteză, dar a fost numai în tranzit, cu destinația Turcia

de Vlad Barza HotNews.ro
România a avut pentru foarte puțin timp un tren de mare viteză pe teritoriul ei, dar din păcate a fost doar în tranzit, din Germania, către Turcia. Este vorba de un tren Siemens Velaro care va ajunge să circule pe rețeaua turcă ce este în expansiune. Cum notează și România Feroviară, în timp ce la noi, compania de stat nu este capabilă să scoată pe piață un ”Mers al Trenurilor”, demn de secolul în care trăim, alte țări fac pași concreți spre trenuri absolut grozave. Un astfel de tren cu 8 vagoane costă aproape 40 milioane euro.
Pictura cu deschiderea liniei Bruxelles Mechelen in 1835 (Jan Antoon Neuhuys)
Foto: trainworld.be
Articol susținut de grupul Grampet

Țară mică, ambiții mari - Surprinzătoarea poveste a primei căi ferate din Europa continentală

de Vlad Barza HotNews.ro
Sâmbătă, 30 Nov 2019 Economie | Industrie Feroviara
Acum aproape 190 de ani se deschidea în Anglia prima cale ferată ce lega două orașe mari, iar Europa Continentală era fascinată. A doua țară ce avea să construaiscă o linie adevărată de cale ferată nu a fost una dintre marile puteri, ci o țară care abia își obținuse independența și avea nevoie de un plan de dezvoltare care să scoată economia din colaps. Povestea este fascinantă, iar în articol puteți citi cum Belgia, o țară de nici 4 milioane de oameni, a ajuns după mijlocul secolului 19 să aibă cea mai densă rețea feroviară din lume.
Trenuri chineze de mare viteza
Foto: Wikimedia Commons

China va ajunge să aibă 35.000 de km de linii de mare viteză la final de an

de Vlad Barza HotNews.ro
China a inaugurat recent un nou tronson pe care vor circula trenuri de mare viteză și rețeaua totală va ajunge la 35.000 km la finalul acestui an. China nu avea niciun km de linie de mare viteză în 2008, dar de atunci a construit o rețea mai mare decât restul lumii la un loc.
Intr-un nou vagon de dormit austriac
Foto: OBB

Cum arată cele mai noi vagoane de dormit europene care vor circula în Europa centrală din 2022

de Vlad Barza HotNews.ro
Austriecii de la OBB au prezentat cum vor arăta cele mai noi vagoane de dormit și cușetele care vor circula din 2022 între oarșe mari din Europa centrală. Sunt cele mai moderne vagoane de pe trenurile de noapte europene și oferă chiar și un fel de mini-capsule, pentru ca cei de la cușetă să aibă intimitate. Deși trenurile de noapte s-au împuținat masiv, austriecii de la OBB își extind brand-ul Nightjet, dar cumpără vagoane ultra-moderne pentru a atrage clienți.
Tren din Egipt
Foto: Egyptian National Railways

Egiptul a semnat un contract de 466 milioane dolari cu o companie americană, pentru achiziția și modernizarea de locomotive. Țara africană cumpăra în trecut și din România

de Vlad Barza HotNews.ro
Miercuri, 20 Nov 2019 Economie | Industrie Feroviara
Egyptian National Railways a semnat un memorandum cu compania americană Progress Rail pentru achiziția de locomotive noi, dar și pentru modernizarea unor locomotive vechi. Acodul de 466 milioane dolari include un total de 141 de locomotive. Egiptul are planuri mari de modernizare a rețelei care transportă 500 de milioane de pasageri/an, a cumpărat vagoane noi, dar și trenuri de 160 km/h. În anii 70 România exporta masiv locomotive în Egipt.
Tren
Foto: Hotnews

Mersul Trenurilor 2020 cu câteva exemple - Spre Suceava se va circula mai repede, spre Constanța vitezele vor fi tot mari, iar spre Timișoara timpii vor crește

de Vlad Barza HotNews.ro
Noul Mers al Trenurilor care intră în vigoare în decembrie nu va aduce prea mult vești bune în afară de faptul că timpii de mers vor scădea cu o jumătate de oră pe București - Suceava. Restricțiile de pe Brașov - Sighișoara și șantierele de pe Deva - Arad vor menține viteze medii de 50 km/h în zonă, iar pe Sighișoara - Simeria timpii nu s-au scurtat. Parcursul va fi și mai lung către Timișoara, magistrala 900 având foarte multe probleme. În articol puteți vedea câteva exemple de parcurs și comparația cu mersul actual.
Tren din Elvetia
Foto: SBB

Elveția extinde la nivelul întregii țări tehnologia care le permite pasagerilor să se urce în tren fără bilet. Taxarea se face automat la finalul călătoriei, chiar dacă pasagerul merge și cu autobuzul sau tramvaiul

de Vlad Barza HotNews.ro
Elveția extinde în toată rețeaua sa feroviară una dintre cele mai moderne sisteme de taxare din lume, bazat pe o aplicație de mobil. Practic, dacă pleci din orașul A în orașul B cu trenul și apoi în acel oraș mai trebuie să iei trei stații autobuzul și două stații tramvaiul, nu este nevoie să cumperi bilet înainte, ci ești taxat automat la finalul călătoriei. Tehnologia a fost testată de operatorul feroviar de stat SBB - CFF pe 15.000 de useri, dar acum este extinsă la întreaga rețea feroviară.
Tren german ICE
Foto: Deutsche Bahn
Articol susținut de Grampet Group

Cum a câștigat tunelul lupta cu podul și complicata poveste a unui mega-șantier de cel puțin 7 miliarde euro

de Vlad Barza HotNews.ro
Danemarca și Germania au vrut mai întâi să construiască un pod de 18 km între cele două țări, dar apoi s-au răzgândit și au decis să facă un tunel. Peste 7 miliarde euro va costa și se poartă discuții de ani buni, dar partea daneză a început lucrările, în timp ce în Germania încă sunt contestații. În articol puteți citi de ce este nevoie de un mega-tunel feroviar și rutier și cum se derulează unul dintre cele mai mari proiecte europene de infrastructură. Acum, traversarea cu ferryboat-ul durează între 45 și 65 de minute, când va fi gata tunelul timpii se vor reduce la 7 minute cu trenul și 10 minute cu mașina. Dar până atunci vor mai trece mulți ani.
Metrou usor din Tirana
Foto: unece.org

Albania a deschis licitația pentru legătura feroviară cu aeroportul din Tirana

de Vlad Barza HotNews.ro
Autoritățile din Albania au deschis licitația pentru modernizarea liniei de 34 km dintre cele mai mari orașe ale țării și pentru legarea aeroportului internațional de capitala Tirana. Albania este printre țările europene cu cele mai mici rețele feroviare, dar are planuri mari. Acum, călătoria cu autobuzul din centrul capitalei până la aeroport durează 45 de minute, când vor circula trenuri expres ar putea dura 12 minute.
Nepal Railways
Foto: Wikimedia Commons
Articol susținut de Grampet Group

Cazul Nepal - Calea ferată himalayană, un vis, și ”dansul” complicat între două puteri care pot strivi o țară extrem de săracă

de Vlad Barza HotNews.ro
Sâmbătă, 2 Nov 2019 Economie | Industrie Feroviara
Statul Nepal are 31 de milioane de locuitori dar este una dintre cele mai sărace țări din Asia și între marile orașe există foarte puține drumuri din cauza reliefului muntos. În țara celor mai înalte vârfuri din lume sunt oameni care spun că un mod de a reduce sărăcia este să fie construite căi ferate care vor ajuta apoi comerțul. Însă aceste căi ferate costă multe miliarde de dolari și Nepalul este prins la propriu și la figurat între doi giganți care se bat pe influență în țara cu capitala la Kathmandu. India a fost mulți ani în frunte și China nu avea șanse, dar lucrurile s-au schimbat fantastic în ultimii ani și jocurile geopolitice sunt tot mai disputate și mai complicate.
Lucrari feroviare
Foto: CFR Infrastructura

CFR a desemnat câştigătoarea licitaţiei pentru modernizarea a 28 km dintre Brașov și Sighișoara, contract de peste 570 milioane euro

de Vlad Barza HotNews.ro
CFR SA a finalizat și emis raportul de reevaluare a ofertelor depuse la procedura de licitaţie publică pentru modernizarea infrastructurii și suprastructurii feroviare pe subsecţiunea 2 Apaţa - Caţa, aflată pe secţiunea Braşov - Sighişoara, câştigătoare fiind desemnată oferta depusă de Asocierea RailWorks. Secțiunea este complicată și prevede și trei tuneluri, inclusiv unul de aproape 8 km. Linia Brașov - Sighișoara are disperată nevoie de reabilitare, dar va mai dura mult până se va vedea ceva.
Iuteala maxima 60 kmh
Foto: Hotnews

Se împlinesc 150 de ani de la deschiderea primei căi ferate din Principatele Române. În prezent călătoria București-Giurgiu este lungă pentru că podul de la Grădiștea rămâne nerefăcut

de Vlad Barza HotNews.ro
La 31 octombrie 1869, acum 150 de ani, circula în premieră un tren în Principatele Române, între București și Giurgiu. Foarte mulți s-au opus construirii acestei căi ferate care s-a dovedit utilă până la urmă. Însă, București - Giurgiu este în prezent un drum lung, prin Videle, fiindcă podul de la Grădiștea, prăbușit după o viitură acum 14 ani, nu a fost refăcut.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by