Industrie Feroviara
Tren din Thailanda
Foto: Wikimedia Commons
Articol susținut de grupul Grampet

Thailanda și controversatul tren de viteză ce ar trebui să facă legătura între trei aeroporturi - Speranțe mari, transparență redusă

de Vlad Barza HotNews.ro
Thailanda are o rețea feroviară dezvoltată în comparație cu vecinii săi, dar multe zone au nevoie de modernizare și nu puține vagoane au peste 50 de ani vechime. În acest context, proiectul de peste 7 miliarde dolari pentru a construi 220 km de cale ferată de mare viteză a avut mulți contestatari. În articol puteți citi ce spun cei nemulțumiți, cum circulă trenurile thailandeze în prezent și ce ar putea schimba trenul de mare viteză, dacă va fi gata în câțiva ani.
O coperta a Mersului Trenurilor in anii 80
Foto: Hotnews

Euronews, despre cele mai proaste trenuri din Europa: România și Bulgaria se află pe ultimele locuri

de I.B. HotNews.ro
Există un sector din Europa în care pe brazda, acum decolorată, a fostei Cortine de Fier, este săpat un semn adânc între cele două emisfere ale Vechiului Continent: calea ferată. În unele țări, panoul cu orarul trenurilor este un adevărat lux. În țări precum Bulgaria sau România, circulă zilnic trenuri de mâna a doua sau a treia, aruncate la începutul anilor 2000 de căile ferate franceze, engleze, germane sau daneze.
-
Foto: Hotnews

ANPC a ”descoperit” ceea ce călătorii cu trenul știu de mult timp - Gările sunt murdare, în WC-uri miroase groaznic, peroanele sunt uneori în beznă

de Vlad Barza HotNews.ro
ANPC a anunțat că timp de două zile a făcut controale în gări și a ”descoperit”condiții oribile în gări, scaunele fiind rupte, toaletele având miros pestilențial și alimentele erau vechi sau greșit etichetate. Au fost verificate aproape 400 de firme care au activități comerciale în gări sau în apropierea acestora, iar la trei sferturi dintre agenții economici au fost găsite probleme. Dincolo de ”revelațiile” ANPC trebuie spus că și călătorii sunt de vină, nu puține fiind cazurile în care scaunele sunt vandalizate la câteva zile după ce sunt puse pe peron. UPDATE În articol puteți vedea punctele de vedere ale CFR SA și CFR Călători.
Tren Coradia Continental
Foto: Alstom

Alstom confirmă că este în discuții pentru a cumpăra unitatea producătoare de trenuri a Bombardier

de Vlad Barza HotNews.ro
Alstom confirmă că este în discuții pentru a cumpăra divizia producătoare de trenuri a companiei canadiene Bombardier Transport. Presa a scris că unitatea celor de la Bombardier este evaluată la 7 miliarde dolari. Dacă business-ul se va concretiza, Alstom va putea concura mai eficient cu chinezii de la CRRC Corp Ltd, mai ales după ce planurile francezilor de a fuziona cu Siemens au fost blocate anul trecut de autoritățile europene de reglementare. Bombardier Transport are 40.600 de angajați în 27 de țări.
Trenul catre Tibet
Foto: travelchinatibet.com
Articol susținut de grupul Grampet

Cum a construit China linia ferată către Tibet - Greutăți, controverse și minuni ale ingineriei la trenurile ce urcă spre ”acoperișul lumii”

de Vlad Barza HotNews.ro
Sâmbătă, 8 Feb 2020 Economie | Industrie Feroviara
China a construit în doar câțiva ani calea ferată către capitala tibetană Lhasa și a dovedit încă o dată că are forță de muncă aproape nelimitată și că poate găsi soluții tehnice și pentru terenul înghețat de la peste 5.000 de metri altitudine. Mulți spun că a fost cea mai complicată cale ferată construită vreodată, iar chinezii spun că a contribuit mult la dezvoltarea regiunii. Alții atrag însă atenția că această cale ferată ajută Beijingul să-și întărească dominația asupra Tibetului și să schimbe cu totul echilibrul demografic din provincia cunoscută ca ”acoperișul lumii”.
Podul de la Gradistea in 2010
Foto: AGERPRES

S-a reluat licitația pentru reconstrucția podului feroviar de la Grădiștea pe unde trenurile nu mai circulă de aproape 15 ani

de Vlad Barza HotNews.ro
CFR a publicat pe portalul SICAP un nou anunț de participare pentru modernizarea liniei de cale ferară București - Giurgiu, cel mai important obiectiv fiind podul de la Grădiștea, prăbușit în 2005. Valoarea estimată a contractul este 458 milioane lei. Durata contractului este 91 luni, dintre care șase luni proiectare și 24 luni execuție lucrări. Podul feroviar de peste Argeș, de lângă localitatea Grădiștea, s-a prăbușit din cauza unor inundații în 2005 și de atunci drumul dintre București și Giurgiu necesită un ocol prin Videle pentru cei care aleg trenul.
Tren Coradia Continental
Foto: Alstom

Alstom va livra 11 trenuri electrice cu baterii în Germania

de Vlad Barza HotNews.ro
Alstom va construi, livra și întreține, până în 2023, unsprezece trenuri electrice cu baterii Coradia Continental pentru traficul regional pe ruta Leipzig - Chemnitz din Germania. Contractul valorează aproximativ 100 milioane euro. Pe ruta de 81 km trenurile fac în prezent între 58 și 65 de minute.
Vagon cuseta
Foto: Vlad Barza / HotNews.ro

CFR Călători, despre incidentul cu tânărul nevăzător: Refuzul de a permite accesul în compartimentul cușetă al tânărului însoțit de câinele ghid a fost generat de către ceilalți călători care au solicitat acest lucru

de Vlad Barza HotNews.ro
CFR Călători a venit marți cu o precizare după ce un tânăr nevăzător a relatat pe Facebook problemele pe care le-a avut când a călătorit cu trenul de la București la Cluj. Compania spune că ceilalți călători au solicitat ca tânărului să i se refuze accesul la cușetă și adaugă că cei din compartiment aveau acest drept. CFR mai spune că însoțitorul de vagon i-a găsit o altă cușetă de dormit, după ce călătorii din cușeta lui îi refuzaseră accesul cu câinele. Reamintim că tânărul a povestit că a fost agresat, că s-a simțit umilit și că situația s-a rezolvat numai după ce a sunat la 112.
Trenul rusesc s-a intors gol din China
Foto: Moscow 24

Trenul Beijing-Moscova a intrat gol în Rusia, toți pasagerii au fost dați jos la graniță. Rușii au oprit toate cursele feroviare spre țara vecină

de G.S. HotNews.ro
Rusia a suspendat circulația trenurilor pe relația cu China, iar ultimul tren dinspre Beijing a intrat gol în țară, toți pasagerii - cetățeni chinezi - fiind dați jos la graniță, transmite Reuters. De la Beijing până în primul oraș din Rusia, Zabaikalsk, sunt 3.200 km, iar de acolo sunt alți 6.600 km până la Moscova, via Irkutsk, Novosibirsk, Ekaterinburg.
Tren din Cuba
Foto: ecured.cu
Articol susținut de grupul Grampet

Trenurile zahărului, construite cu sclavi și suferință - Cum de a avut Cuba căi ferate încă de acum 183 de ani

de Vlad Barza HotNews.ro
Duminică, 2 Feb 2020 Economie | Industrie Feroviara
Cuba este, în mod surprinzător, printre primele țări unde au fost construite căi ferate, dar acest lucru nu a ajutat populația locală, primele linii fiind construite și cu sclavi, scopul fiind de a transporta trestie de zahăr și mult mai puțin persoane. Cuba a avut încă din 1837 căi ferate și rețeaua a crescut fantastic de mult, pentru ca un secol mai târziu să ajungă în ruine. Însă Cuba chiar vrea să facă o revoluție feroviară și își modernizează trenurile și calea de rulare cu ajutor de la chinezi și de la ruși și în articol puteți citi despre planurile cu ”bătaie” lungă și despre trenurile zahărului de acum aproape două secole.
Vagon in Tejas Express
Foto: IRCTC

​VIDEO Cum arată unul dintre cele mai confortabile și rapide trenuri din India

de Vlad Barza HotNews.ro
​În urmă cu 10 zile o companie privată din India a lansat un tren expres care parcurge 480 km în 6 ore și un sfert, are tablete pe scaunele de la clasa business, WiFi și jaluzele acționate electric. India este celebră pentru trenurile ultra-aglomerate și pentru călătorii care stau pe vagoane, dar a investit mult în ultimii ani, vrea să crească porțiunile cu viteză de 130-160 km/h și plănuiește și o linie de mare viteză.
Tren al CFR Calatori
Foto: Hotnews

Noul contract de servicii publice mai impune negocieri, iar sugestia mea ar fi să ne întoarcem deocamdată la forma agreată în 2016, spune noul șef de la CFR Călători

de Vlad Barza HotNews.ro
Noul contract de servicii publice mai impune nişte negocieri, iar sugestia mea ar fi să ne întoarcem deocamdată la forma agreată în 2016, pentru că acolo toate lucrurile sunt clare, şi imediat să ne aşezăm la masă, să discutăm cu toate părţile implicate - operatori feroviari, Autoritatea de Reformă Feroviară şi Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor - şi să lansăm o variantă, care să creeze "cât mai puţine animozităţi", a declarat, pentru Aagerpres, directorul general al companiei CFR Călători, Dan Costescu. Proiectul lansat în dezbatere publică a iscat o serie de controverse, în condiţiile în care unii lideri de sindicat consideră că acesta înseamnă falimentarea companiilor românești.
Tren Regio cu 10 vagoane etajate
Foto: enjoyphotography.ro

​VIDEO În week-end au circulat între Brașov și București cele mai lungi trenuri din ultimii ani, unele și cu 15 vagoane. Poate trenul să câștige teren în lupta cu mașinile?

de Vlad Barza HotNews.ro
Duminică, CFR Călători a făcut cea mai mare suplimentare de vagoane din ultimii ani pentru trenurile dintre Brașov și București, cel mai lung având 15 vagoane, dublu față de o zi obișnuită. Și trenurile Regio au ajuns să aibă 8-10 vagoane etajate, iar suplimentările au fost anunțate de noul director al CFR Călători, Dan Costescu, numit acum câteva zile în funcție. Marea întrebare este dacă aceste suplimentări consistente se vor repeta sau a fost doar o mișcare de imagine. Cert este că CFR are nevoie urgentă de vagoane pentru ca o parte dintre oameni să revină la tren, măcar pe ruta către munte, unde drumul poate dura pe șosea 6-7 ore între Capitală și Brașov.
Vagoane egiptene la 1926
Foto: Wikimedia Commons
Articol susținut de grupul Grampet

​Cape to Cairo - De ce britanicii nu au reușit să construiască o cale ferată care să traverseze Africa de la sud la nord

de Vlad Barza HotNews.ro
Sâmbătă, 25 Ian 2020 Economie | Industrie Feroviara
Acum peste 140 de ani britanicii au început să pună în practică un plan nebunesc: o linie ferată de peste 9.000 km care să străbată Africa de la nord la sud. În 30 de ani s-au construit peste 6.000 km, dar mai jos puteți citi de ce linia de la nord la sud nu avea șanse să fie realizată, deși s-au făcut minuni ale tehnicii. Nici în prezent Africa nu poate fi traversată de la nord la sud cu trenul, dar câteva căi ferate au succes, iar chinezii sunt cei care în ultimul deceniu au extins rețeaua feroviară africană.
Dan Costescu
Foto: AGERPRES

CFR Călători are un nou director general. Dan Costescu îl înlocuiește pe Valentin Dorobanțu

de Vlad Barza HotNews.ro
De joi dimineață CFR Călători are un nou director general, Dan Costescu, fost ministru al Transporturilor în Guvernul condus de Dacian Cioloș și fost director general al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, scrie Club Feroviar. Costescu îl înlocuiește pe controversatul Valentin Dorobanțu poreclit și ”smart” care fusese numit în martie la conducerea CFR Călători, companie la care lipsa de vagoane s-a simțit dur anul trecut.
Metrou usor la Dublin
Foto: Hotnews

Budapesta, orașul european cu cel mai mare număr de călători care merg cu metroul ușor și tramvaiele clasice

de Vlad Barza HotNews.ro
​Budapesta, Praga și Paris sunt orașele europene cu cei mai mulți călători în sistemele de metrou ușor și tramvai clasic, arată un raport care menționează că, după anul 2000 un total de 70 de orașe europene au (re)deschis linii de tramvai sau de metrou ușor. Raportul este realizat de International Association of Public Transport (UITP).
Tren taiwanez de mare viteza
Foto: Wikimedia Commons
Articol susținut de grupul Grampet

Exemplul Taiwan - O insulă mică, trenuri de mare viteză și probleme depășite cu succes

de Vlad Barza HotNews.ro
Sâmbătă, 18 Ian 2020 Economie | Industrie Feroviara
Taiwanul este o insulă de șase ori mai mică decât România, dar cu 23 de milioane de locuitori și cu mult know-how tehnologic. Teritoriul a reușit să-și păstreze independența față de China care o vede precum o zonă ”rebelă” care trebuie reunită cu țara cu orice preț. Deși la început părea greu de realizat, Taiwanul a reușit să construiască o cale ferată de mare viteză de la nord la sud, cu fonduri private, lungimea traseului fiind cam ca de la București la Mediaș. Chiar dacă lucrurile au început cu stângul și chiar dacă și statul a trebuit să intervină, în articol puteți citi de ce calea de mare viteză ce a costat 18 miliarde dolari este dată ca exemplu de bune practici mai ales în SUA.
Locomotive
Foto: Hotnews

Locomotivele CFR Călători spun multe despre declinul domeniului feroviar: Vârsta medie a parcului este 40 de ani, cele mai noi au fost cumpărate acum un deceniu

de Vlad Barza HotNews.ro
Una dintre cele mai des întâlnite situații neplăcute când mergi cu trenul este când se defectează locomotiva, iar asta nu e de mirare dacă ținem cont că media de vârstă a parcului este de 40 de ani și există în funcțiune și locomotive produse acum peste cinci decenii. Angajații de la divizia de reparații au protestat în aceste zile și spun că trebuie în multe cazuri să ia o piesă de la o locomotivă pentru a o pune la alta și că lucrurile sunt din ce în ce mai grave. Ucraina, Ungaria sau Austria au cumpărat locomotive în ultimii ani și reînnoiesc în continuare parcul de tracțiune, exact opusul a ceea ce se întâmplă la noi.
Vagoane
Foto: CFR Calatori

CFR Călători modifică pentru câteva luni orarul de circulație al tuturor trenurilor care trec prin zona Teiuș

de Vlad Barza HotNews.ro
Miercuri, 15 Ian 2020 Economie | Industrie Feroviara
CFR Călători a anunțat modificări substanțiale în Mersul Trenurilor, orarul de circulație urmând să fie diferit pentru câteva zeci de trenuri, pentru efectuarea de către CFR SA a unor lucrări de reabilitare la infrastructura feroviară pe secțiunea Coșlariu Grupa Podu Mureș – Teiuș. La majoritatea trenurilor schimbările vor ține patru luni, în câteva cazuri se adaugă peste 30 de minute la timpii de parcurs și vor fi cazuri și în care călătorii vor fi transbordați. Schimbări vor fi și pentru câteva trenuri din zona Satu Mare, Simeria și pentru câteva pe relația București - Ploiești.
Tren din Cehia
Foto: Cesky Drahy

Cehia face teste pentru a ridica viteza de circulație a trenurilor la 200 km/h pe cele mai rapide porțiuni

de Vlad Barza HotNews.ro
Miercuri, 15 Ian 2020 Economie | Industrie Feroviara
​În Cehia, compania națională de infrastructură feroviară SZ face primele teste cu viteza maximă de 200 km/h pe magistrala principală ce leagă Praga de granița cu Austria și Slovacia, scrie International Railway Journal. Cehia are porțiuni cu viteze medii de 120 km/h, maximul este acum 160 km/h și țara deține și unul dintre cele mai importante centre de testare a trenurilor din Europa.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by