Industrie Feroviara
Tren german ICE
Foto: Deutsche Bahn

Un alt gigant are nevoie de ajutor - Cum vrea Germania să salveze Deutsche Bahn

de Vlad Barza HotNews.ro
Deutsche Bahn, compania germană feroviară cu afaceri anuale de 40 miliarde euro, ar putea avea nevoie de recapitalizare, va avea dreptul să acumuleze datorii maxime mai mari și va primi ajutoare de peste 6 miliarde euro. Compania a fost grav afectată de criza Covid-19 care a dus și la scăderi de 85% a numărului de călători pe anumite rute.
Demonstratii Infrabel
Foto: Infrabel

Cea mai importantă companie feroviară belgiană se folosește de senzori și de inteligență artificială pentru a se asigura că angajații poartă masca și stau distanțați

de Vlad Barza HotNews.ro
Infrabel, gestionarul rețelei de infrastructură feroviară din Belgia, testează mai multe tehnologii pentru a se asigura că angajații păstrează distanța socială și poartă măștile de protecție, scrie Reuters. Infrabel are 11.000 de angajați și gestionează una dintre cele mai dense rețele feroviare din lume.
Linii de cale ferata
Foto: Hotnews
 documente
(25 Mai 2020) PDF, 707KB

Căile ferate române: Zero interes pentru investiții, timp și bani pierduți

de Claudia Pirvoiu HotNews.ro
Mari proiecte de investiții în infrastructura feroviară sunt întârziate cu anii, chiar cu zeci de ani, potrivit unei sinteze a unei acțiuni de control la Compania Națională Căi Ferate- CFR. Corpul de control al prim-ministrului a constatat că nici pentru investiții din fonduri europene, adică bani gratis, nu se depun prea multe eforturi, existând riscul rezilierii contractelor de finanțare. Nu sunt repectate nici măcar termenele pentru depunerea unor hârtii. Vezi mari proiecte de investiții și problemele lor.

CFR SA anunță închiderea, timp de trei zile, a traficului între Mogoșoaia și Balotești

de I.B. HotNews.ro
Compania CFR SA anunță că de vineri până luni traficul feroviar între Mogoșoaia și Balotești este închis pentru lucrări de reparații. În acest interval, firma care face lucrările va asigura transbordarea auto a călătorilor de pe relația București-Urziceni, potrivit Mediafax.
Linie feroviara Budapesta-Belgrad
Foto: Wikimedia Commons/ Orjen

Linia feroviară Budapesta-Belgrad: Ungaria secretizează detaliile contractului cu China

de V.M. HotNews.ro
Parlamentul ungar a votat marţi secretizarea pentru zece ani a detaliilor unui contract de finanţare de către China a liniei feroviare Budapesta-Belgrad, considerată drept cea mai importantă investiţie de infrastructură realizată vreodată în Ungaria.
Marcaje la gara din Oradea
Foto: CFR Infrastructura

Cum se schimbă gările din țară - Marcaje, afișe, anunțuri audio, interdicții, amenzi

de Vlad Barza HotNews.ro
Miercuri, 20 Mai 2020 Economie | Industrie Feroviara
În gările mari din România au fost trasate marcaje pentru ca oamenii care intră sau ies să nu încerce a respecta distanțarea, doar o parte dintre scaunele de pe peroane pot fi folosite și au fost puse afișe de informare privind obligativitatea purtării măștii de protecție, anunță CFR Infrastructură. ”Tu decizi: 500 lei amendă sau 3 lei masca de protecție”, este micul slogan al campaniei de informare.
Scaune marcate pe peron
Foto: Hotnews

Care sunt regulile călătoriei cu trenul - Măști, stickere, distanțare, acces limitat la peroane

de Vlad Barza HotNews.ro
Purtarea măştii va fi obligatorie pentru accesul la bordul trenurilor şi pe toată durata călătoriei iar şeful de tren/conductorul are obligaţia doar să vizualizeze biletul de călători, fără să-l atingă, potrivit regulilor în domeniul transportului feroviar stabilite printr-un ordin comun al miniştrilor Transporturilor şi Sănătăţii. Pe peron se va permite doar accesul celor care au bilet. Pentru staţiile cu mai multe peroane comune se va evita alocarea acestora pentru două trenuri (indiferent că pleacă sau sosesc în gara) în acelaşi interval de timp, pentru a evita aglomerarea, relatează Agerpres.
Trenuri din Lituania
Foto: Lietuvos geležinkeliai
Articol susținut de grupul Grampet

Cum ar vrea trei mici țări să se conecteze cu rețeaua feroviară din UE - Un drum neașteptat de lung

de Vlad Barza HotNews.ro
Duminică, 17 Mai 2020 Economie | Industrie Feroviara
Cele trei state baltice - Lituania, Letonia și Estonia - sunt membre ale UE din 2004, dar din punct de vedere al trenurilor, integrarea nu s-a produs. Cele trei țări au puține linii de cale ferată, ecartamentul este cel rusesc și, la capitolul transport în comun, autobuzul s-a dezvoltat mult în ultimele două decenii. Dar în 2026, după un proiect de 6 miliarde euro, ar trebui să fie gata linia ferată de aproape 900 km care să lege aceste trei țări de restul statelor UE. Cum de stau țările baltice atât de rău și cât de complicat este drumul spre Rail Baltica puteți citi în articol.
Marcaje in Gara de Nord
Foto: Oana Branzan

​FOTO Ce se schimbă în Gara de Nord - Marcaje, restricții, anunțuri

de Vlad Barza HotNews.ro
În Gara de Nord și în alte gări mai importante au fost trasate marcaje speciale pentru respectarea distanțării sociale, atât în zonele caselor de bilete, cât și pe peroane sau pe holuri. Permanent vor fi transmise mesaje audio legate de obligativitatea purtării măștii, iar agenții de pază îi vor atenționa pe cei care nu o au sau pe cei care nu respectă distanța față de alți pasageri.
Tren Softrans
Foto: enjoyphotography.ro

Compania Softrans anunță că li se va lua călătorilor temperatura înainte de urcarea în tren

de Vlad Barza HotNews.ro
Operatorul privat Softrans a reluat vineri circulația trenurilor, dar anunță noi reguli, una dintre ele fiind că li se va lua temperatura călătorilor înainte de urcarea în tren, iar cei care au 37,5 grade nu vor putea călători. Se vor ocupa doar locurile cu numere pare, iar în picioare nu se va permite călătoria. Controlorii vor purta mască de protecție, vizetă și mănuși.
Linii de cale ferata
Foto: Hotnews

CFR a primit o ofertă pentru studiul de fezabilitate al căii ferate către viitorul aeroport de la Brașov

de Vlad Barza HotNews.ro
CFR a primit o ofertă pentru studiul de fezabilitate al căii ferate Braşov - Aeroportul Internațional Ghimbav, iar pe noua linie ferată s-ar putea circula peste trei ani, scrie Bună Ziua Brașov. Se dorește legarea gării Brașov cu terminalul de la aeroportul Ghimbav, electrificarea liniei și construirea unei legături cu linia Feldioara - Bod. Lucrările la aeroportul Brașov au început de câțiva ani, dar au fost o serie de amânări, însă autoritățile locale promit că în 2021 va fi funcțional și spun că au început discuțiile cu tour-operatorii.
Tren al CFR
Foto: Hotnews

CFR Călători începe să introducă în circulație trenurile suspendate în martie. Care sunt regulile de circulație și ce se întâmplă dacă nu găsești bilet cu loc

de Vlad Barza HotNews.ro
Odată cu ieșirea din starea de urgență, CFR Călători repune în circulaţie, gradual, trenurile de călători în trafic intern şi internaţional a căror circulaţie a fost suspendată/modificată pe perioada stării de urgenţă. Repunerea se va face în câteva etape, începând cu 16 mai și continuând în iunie. La bordul trenurilor CFR Călători, masca de protecție este obligatorie! Mănușile de unică folosință sunt recomandate. Iar la urcarea în vagoane, pasagerii vor fi îndrumați să păstreze distanța între ei. Nu se vor vinde bilete fără loc și călătorii sunt rugați să nu urce în tren dacă nu și-au putut cumpăra bilet cu loc.
Lucrari feroviare
Foto: CFR Infrastructura

Se apropie momentul începerii lucrărilor pentru modernizarea a 86 de km dintre Brașov și Sighișoara

de Vlad Barza HotNews.ro
CFR SA a predat Asocierii RailWorks amplasamentele pentru începerea lucrărilor de modernizare a infrastructurii feroviare pe subsecțiunile Brașov - Apața și Cața - Sighișoara, pentru circulaţia cu viteza maximă de 160 km/h. Viteza a scăzut atât de mult între Brașov și Sighișoara, încât cel mai rapid Personal din 1989 făcea mai puțin decât cel mai rapid Interregio din prezent. Astfel, în 1989 erau trenuri personale care făceau 2 ore și 29 de minute, deși opreau în toate stațiile, în timp ce un tren IR din prezent, care nu oprește nicăieri 128 km, face 2 ore și 38 de minute.
Scaune marcate intr-o statie de metrou din Paris
Foto: RATP

Transportul public se confruntă cu cea mai mare criză din istoria sa. Marea întrebare este dacă oamenii vor avea curaj să revină la autobuz, metrou sau tren

de Vlad Barza HotNews.ro
Câteva țări au relaxat restricțiile, mai multe se pregătesc să o facă, iar una dintre marile schimbări din viața oamenilor ține de teama față de transportul în comun, din cauza pericolului răspândirii infecției. După ce în mai toate țările Europei oamenii au fost încurajați ani buni să lase mașinile acasă și să ia metroul, autobuzul și trenul, acum, mașina personală pare să fie marele câștigător, alături de bicicletă. Multe se schimbă rapid în orașele Europei, iar viitorul transportului în comun este incert, fiindcă depinde de mulți factori.
Gara din Canfranc
Foto: canfranc.es
Articol susținut de grupul Grampet

Titanicul munților sau ”frumoasa adormită” - De ce au construit spaniolii una dintre cele mai mari gări din Europa într-un sat din munții Pirinei

de Vlad Barza HotNews.ro
Sâmbătă, 9 Mai 2020 Economie | Industrie Feroviara
La 1.200 de metri altitudine, în munții Pirinei, spaniolii au construit acum aproape 100 de ani una dintre cele mai mari gări din Europa. Au vrut să arate că pot și sperau ca linia ferată cu Franța să fie un succes, dar lucrurile nu au mers bine. În articol puteți citi despre o gară monumentală aflată acum în ruine și despre povești cu mult aur, cu arestări, cu accidente și cu spioni. În plus, la gara din Pirinei un șantier mare ar putea aduce și mai mulți turiști.
Cu trenul in vremuri de Covid 19
Foto: OBB

Europa de Vest discută despre cum se va putea călători în siguranță cu trenul după ieșirea din carantină - Măști, marcaje, interdicții

de Vlad Barza HotNews.ro
Una dintre întrebările la care este greu de răspuns este: cum va fi călătoria cu trenul după ce ieșim din izolare?. Țări precum Franța, Italia sau Spania caută răspunsuri la aceste întrebări și, parțial, le-au găsit, mai ales că trenurile circulă în număr tot mai mare în Italia și la fel va fi și în Franța, din 11 mai. În gări s-au lipit autocolante care să le arate oamenilor unde să stea, în trenuri se ocupă jumătate dintre locuri și toată lumea poartă mască. Însă nu se știe cât se va putea continua așa, iar în multe cazuri sindicatele spun că este prea devreme ca numărul de trenuri să crească.
Statia de la aeroport
Foto: Ministerul Transporturilor

FOTOGALERIE Cum arată lucrările la linia ferată Gara de Nord - Aeroport, cu câteva luni înainte de finalizarea lor

de Vlad Barza HotNews.ro
Miercuri a fost comunicată și o dată oficială pentru inaugurarea trenului Gara de Nord - Aeroport, iar lucrările au avansat în ultimele săptămâni, mai ales în zona gării de la aeroport. Euro 2020 a devenit Euro 2021 din cauza pandemiei, iar România va găzdui trei meciuri în iunie anul viitor. Stația de la aeroport este aproape gata, iar când trenurile vor începe să circule, drumul va dura 21 de minute. Data promisă este de 26 august.
Santier cale ferata Otopeni-Gara de Nord
Foto: Facebook

Stroe spune că e ”impresionat” de calea ferată Gara de Nord - Aeroportul Otopeni: Va fi terminată pe 26 august

de G.S. HotNews.ro
Ionuţ Stroe a declarat ”miercuri” că este impresionat de calea ferată care va lega Gara de Nord de Aeroportul ''Henri Coandă'', care ''va duce Bucureştiul în secolul XXI'', Ministrul Tineretului şi Sportului susținând că lucrările vor fi finalizate la sfârşitul lunii august.
Logo-ul metroului londonez
Foto: Hotnews
Material susținut de grupul Grampet

Cum au dus britanicii trenul în subteran - Uimitoarea istorie a metroului din Londra

de Vlad Barza HotNews.ro
Sâmbătă, 2 Mai 2020 Economie | Industrie Feroviara
Acum 160 de ani Londra era de departe cel mai populat oraș din lume și trebuia să se găsească urgent o soluție la aglomerația teribilă. Unii oameni au venit cu idei nebunești, cum ar fi uriașe căi ferate construite pe piloni, dar nici ideea ce a devenit realitate nu a fost simplă: construirea unei rețelele de tuneluri pe unde să circule trenurile pline trase de locomotive cu aburi. Cu probleme și cu controverse prima linie a fost gata, iar succesul a fost atât de mare, încât zeci de ani rețeaua s-a tot extins. În articol puteți citi despre situația grea în care se afla Londra la 1850, despre cum a fost primit metroul și despre o serie de curiozități ale ”London Tube”.
Tren in vestul tarii
Foto: CFR Infrastructura

CFR Infrastructură anunță terminarea unor lucrări de modernizare între Simeria și Arad. Tot traseul va fi gata probabil în 2024

de Vlad Barza HotNews.ro
Miercuri, 29 Apr 2020 Economie | Industrie Feroviara
În primăvara lui 2018 au început lucrările pe magistrala Arad - Simeria și acestea vizează modernizarea prin reconstrucție a 144 de km de cale ferată dublă electrificată pentru aproximativ 1,7 miliarde de euro, cea mai mare parte fonduri nerambursabile. CFR Infrastructură anunță că lucrările de modernizare sunt în desfășurare pe toate cele patru loturi și acum au fost deschiși circulației câțiva kilometri în zonele Simeria, Deva și Săvârșin.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by