Industrie Feroviara
Tren al CFR Marfa
Foto: Stefania Gal

CFR Marfă ar putea disponibiliza o treime dintre angajați

de Vlad Barza HotNews.ro
Se anunță concedieri la CFR Marfă. Societatea ar urma să disponibilizeze 1.400 – 1.500 de angajați, mai exact o treime din numărul total al acestora. Anul trecut alți 1.300 de angajați au părăsit operatorul național de marfă, scrie Club Feroviar. CFR Marfă este în declin de mai bine de 20 de ani, la toate capitolele. Compania de stat avea 32.000 de angajați în 1998, 17.000 de angajați în 2009, a ajuns la sub 9.000 în 2013 și are mai puțin de 5.000 de oameni în prezent.
Tren CFR Calatori
Foto: Stefania Gal

CFR Călători le răspunde celor de la Pro Infrastructura, pe tema vagoanelor de dormit și cușetă ce vor fi puse pe trenurile de zi: Vagoanele nou introduse nu afectează compunerea trenurilor de noapte

de Vlad Barza HotNews.ro
Asociația Pro Infrastructura a criticat în termeni duri anunțul recent al CFR Călători care a spus că va introduce pe două perechi de trenuri de zi un vagon cușetă și unul de dormit. Asociația scria că ”Incompetența și absurdul la CFR Călători atinge noi limite”. Compania feroviară de stat a venit cu o precizare în care spune că vagoanele nou introduse nu afectează compunerea trenurilor de noapte, fiindcă în extrasezon compania dispune de un excedent de astfel de vagoane. CFR mai spune că va fi un plus de confort, fiindcă aceste cușete pot fi transformate atât în scaun cât și în pat, în funcție de preferința călătorului.
Lucrari de modernizare Pajura Aeroport H Coanda Terminal Est
Foto: ANPM

Linia de tren către viitorul Terminal 2 al Aeroportului Otopeni ar presupune un racord de 6 km și un tunel de 4 km. Nu va exista legătură între cele două gări de la aeroport - proiect

de Vlad Barza HotNews.ro
Dacă va fi să existe o legătură feroviară între Gara de Nord și viitorul Terminal 2 de la aeroportul Otopeni, aceasta va avea 21,3 km lungime și vor trebui construite un tunel de 4,3 km, un racord de 6,7 km și alte lucrări mai complicate decât la legătura către T1 inaugurată la final de 2020. Din păcate cele două gări de la aeroport vor fi separate și trenurile nu vor putea trece prin ambele, cum se întâmplă în aeroporturile europene mari. Reamintim că aeroportul Internațional "Henri Coandă" se va extinde cu un nou terminal de pasageri și o zonă cargo - un proiect de peste 1 miliard de euro.
Tren de mare viteza din China
Foto: Wuwei1970, Dreamstime.com

De ce China vrea să pună frână construcției de linii de tren de mare viteză

de Vlad Barza HotNews.ro
​China a construit în 15 ani peste 38.000 km de căi ferate de mare viteză și vrea să ajungă la 70.000 km în 2035, dar ar fi posibil ca ținta să nu fie atinsă. Mai mulți oficiali spun că liniile de mare viteză pierd extrem de mulți bani și, deși nu sunt planuri de a îngheța proiecte la care s-a început lucrul, s-ar putea să fie anulate viitoare proiecte care riscă să genereze pierderi mari.
Vagoane cuseta
Foto: Hotnews

CFR Călători va pune vagoane de dormit și cușetă și la trenuri de lungă distanță care circulă ziua

de Vlad Barza HotNews.ro
Compania CFR Călători introduce de săptămâna aceasta vagoane de dormit și în trenurile care circulă în timpul zilei, a spus directorul companiei, Dan Costescu, citat de Radio România Actualități. El spune că mulți oameni doresc să se odihnească şi pe durata călătoriei sau vor să-și rezerve o cabină în care să fie singuri. CFR Călători a dat un comunicat în acest sens, spunând că primele vagoane vor circula din 8 aprilie pe două trenuri de lung parcurs: Iași - Timișoara și Baia Mare - București.
Tren al CFR Calatori
Foto: Stefania Gal

S-ar putea circula mai repede cu trenul pe 106 km din zona Vatra Dornei

de Vlad Barza HotNews.ro
CFR SA a lansat licitaţia deschisă pentru realizarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic necesar modernizării liniei de cale ferată Ilva Mică - Pojorâta, 106 km. Valoarea estimată a contractului este de 73 milioane lei, iar durata este de 23 de luni. Trenurile circulă în prezent cu viteze medii cuprinse între 36 și 46 km/h. Pe cei 106 km există o mică porțiune unde trenurile pot depăși 75 km/h, dar în mai multe zone viteza este limitată la 60 km/h. Porțiunea este parte a liniei principale 502 Ilva Mică - Suceava.
Tren deraiat in Taiwan
Foto: Agerpres/Xinhua

Care au fost cele mai grave accidente feroviare din ultimii ani și câteva cauze șocante

de Vlad Barza HotNews.ro
În Taiwan s-a petrecut vineri unul dintre cele mai grave accidente de tren din acest an și numărul decedaților este mai mare de 48. Interesant este că în general accidentele de tren cu număr mare de morți s-au petrecut în țări care nu au investit prea mult în rețeaua feroviară, în timp ce Taiwanul are chiar și trenuri ce rulează cu 300 km/h. Când este vorba de cele mai grave accidente din ultimul deceniu, ele s-au întâmplat în țări precum India, Pakistan, Camerun sau Congo, dar pe listă sunt și țări precum Spania sau Argentina. Printre cauze se numără: oameni care găteau în tren sau care stăteau pe șine să se uite la artificii.
Tren al CFR Calatori
Foto: Stefania Gal

CFR SA anunță investiții de 26 milioane lei pentru creșterea vitezei pe 20 de km dintre Buzău și Făurei

de Vlad Barza HotNews.ro
Între Buzău și Făurei sunt 40 km și cele mai rapide trenuri fac 38 de minute, cu 10-11 minute mai mult decât în anii 80. CFR SA a anunțat că a lansat licitația pentru modernizarea a 20 km, jumătate din distanța dintre cele două orașe. În prezent trenurile pot rula cu maxim 80 km/h, iar după modernizări ar trebui să se ajungă la 120 km/h. Între Cilibia și Făurei trenurile Regio fac între 24 și 34 de minute. În anii 80 cele mai iuți Personale făceau 19 minute.
Tren Shinkansen
Foto: Hacksss23, Dreamstime.com

Pentru 3 minute mai puțin - Trenurile japoneze vor rula cu 210 km/h prin cel mai lung tunel submarin din lume

de Vlad Barza HotNews.ro
Pentru câteva zile, într-una dintre cele mai aglomerate săptămâni din an, trenurile japoneze Shinkansen vor rula cu 210 km/h prin tunelul Seikan care este cel mai lung tunel submarin din lume, cu ai săi 53 km. Trenurile rulează în mod normal cu maxim 160 km/h prin acel tunel, dar crescând viteza va scădea cu doar 3 minute parcursul pe 820 km.
Tren regio - urban
Foto: Teabum, Dreamstime.com

La toamnă va circula un ”expres transeuropean” care va trece prin 40 de orașe și va opri și la București, spune comisarul european Adina Vălean

de Vlad Barza HotNews.ro
Miercuri, 31 Mar 2021 Economie | Industrie Feroviara
Anul acesta a fost desemnat de UE ca fiind ”anul căilor ferate”, iar la toamnă va circula un tren simbolic ce va opri în aproape 40 de orașe, inclusiv la București, a spus comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean. Ea spune că trenul își va propune să testeze care sunt obstacolele ce stau în calea creării unei rețele feroviare perfect interconectată.
Tren de marfa
Foto: Hotnews

De ce trenurile românești de marfă merg atât de încet

de Vlad Barza HotNews.ro
Miercuri, 31 Mar 2021 Economie | Industrie Feroviara
Trenurile de marfă au în România o viteză medie de 16-17 km/h și asta se întâmplă mai ales fiindcă infrastructura a fost neglijată atât de grav, încât sectoare de sute de kilometri au nevoie urgentă de reabilitare. Trenurile au ajuns să facă mult mai puțin din Germania până la Curtici, decât de la Curtici la Constanța. O problemă ține și de faptul că uneori viteza mărfii transportate ajunge spre Curtici să fie de sub 6 km/h, iar între Arad și Curtici modernizările din ultimii ani au dus și la eliminarea a aproape jumătate dintre liniile pe care puteau staționa trenurile.
Un tren in Lhasa, Tibet
Foto: Denis Kabanov, Dreamstime.com

De ce China construiește o cale ferată de 50 miliarde dolari către Tibet

de Vlad Barza HotNews.ro
Duminică, 28 Mar 2021 Economie | Industrie Feroviara
China construiește anual peste 3.000 km de linii de trenuri de mare viteză, dar îi va lua zece ani să construiască 1.000 de km de cale ferată către Tibet, ca parte a unui proiect de 50 miliarde de dolari. Se spune că această cale ferată va fi cea mai dificilă ce a fost construită vreodată, mai ales că va fi electrificată, va conține șase tuneluri de peste 30 km și va ajunge la 4.500 m altitudine. În articol puteți citi despre această a doua cale ferată către Tibet, dar și despre motivele pentru care China o construiește, unele dintre ele deloc pașnice.
Lucrari feroviari
Foto: Sirbartolini, Dreamstime.com

Pro Infrastructură: În timp ce alții trimit rachete în spațiu, CFR SA și Alstom se chinuie de 7 ani să configureze sistemele feroviare de centralizare și telecomunicații

de Vlad Barza HotNews.ro
Miercuri, 24 Mar 2021 Economie | Industrie Feroviara
”În timp ce alții trimit rachete în spațiu, de vreo 7 ani, CFR Infrastructura împreună cu Alstom se chinuie să configureze sistemele de centralizare și telecomunicații pentru schimbarea macazurilor și semnalelor (evitarea coliziunilor între trenuri) necesare circulației pe cei 40 km de la Curtici până la Arad (Ghioroc)”, scrie într-o postare pe Facebook Asociația Pro Infrastructură. Postarea merită semnalată fiindcă pe porțiuni mari de pe Coridorul IV s-au terminat de ani buni lucrările la linii, însă trenurile circulă tot cu medii de 60-70 km/h. Pe alte porțiuni sunt încă șantiere și vitezele sunt mai mici de 50 km/h.
Terminalul aeroportului Ghimbav
Foto: Aeroportul Internațional Brașov/Facebook

Legătura feroviară dintre Brașov și aeroportul de la Ghimbav ar putea costa 300 milioane euro. Care este traseul propus

de Vlad Barza HotNews.ro
Consultantul care lucrează la documentația tehnică pentru calea ferată Brașov – Aeroport a făcut primele măsurători în teren. Investiția, estimată în total la 300 milioane de euro, ar trebui să fie finanțată prin Planul Național de Relansare și Reziliență. În cadrul SF-ului sunt analizate două variante de traseu. De comun acord cu Consiliul Judeţean a fost agreată linia de cale ferată dezvoltată pe ruta Braşov – Bartolomeu – Ghimbav, din care la ieşirea din staţia Ghimbav se va desprinde pe un traseu nou de aproximativ 2,5 km, până în dreptul aerogării, scrie publicația Bună Ziua Brașov.
Alstom Coradia iLint
Foto: Alstom

România vrea să testeze trenurile cu hidrogen, spune ministrul Transporturilor

de Vlad Barza HotNews.ro
România vrea să testeze trenurile cu hidrogen, fiind vorba de o tehnologie nouă și promițătoare, a spus ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, la o conferință pe teme feroviare. El a folosit și o expresie plastică pentru a descrie neîncrederea într-un proiect care ar putea fi viabil: „când vede olteanul girafa”. Țările care stau cel mai bine la trenuri pe bază de hidrogen sunt Olanda, Germania, Austria și Italia. Toate testele din Europa au fost făcute cu trenuri Alstom.
Tren
Foto: Stefania Gal

Cinci miliarde euro în PNRR pentru sectorul feroviar - Care sunt proiectele de cale ferată și de metrou propuse

de Vlad Barza HotNews.ro
Legături de cale ferată către aeroport la Brașov, și Timișoara, metroul de la Cluj, modernizarea liniilor Oradea - Cluj și Arad - Caransebeș: acestea sunt principalele proiecte propuse în domeniul feroviar în cadrul Planului pentru Reziliență. Bugetul inițial de negociere pentru secțiunea ”Transport și Mobilitate Urbană” este de 5 miliarde euro. În Planul de Reziliență se menționează la început starea precară a rețelei, din cauza subfinanțării cronice, efectul fiind că trenurile sunt lente, vechi și insuficiente.
Podul prabusit de la Budila
Foto: CFR Infrastructura

Trenurile ar putea reveni între Brașov și Întorsura Buzăului - CFR SA a desemnat compania care va reface podul de la Budila

de Vlad Barza HotNews.ro
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a desemnat Asocierea SC Confer Group SRL – SC Construcții Feroviare Drumuri Poduri SRL câştigătoare a procedurii de licitaţie publică pentru execuția lucrărilor de Reconstrucție a podului CF din comuna Budila, situat pe linia Hărman-Întorsura Buzăului, km 17+318 și de amenajare albie. Linia 403 Brașov - Întorsura Buzăului este celebră pentru cel mai lung tunel feroviar din România, de 4,3 km, tunel construit între 1924 și 1929, cu mari eforturi inginerești. În 1989 erau cinci trenuri pe zi, în 1998 erau patru, iar în 2015 erau șase perechi de trenuri pe sens.
Trenuri italiene Frecciarossa
Foto: © A1977, Dreamstime.com

Italia va testa trenurile ”fără Covid” Care este ideea planului

de Vlad Barza HotNews.ro
​Italia va testa, după modelul câtorva curse aeriene, și trenurile ”fără Covid” pe câteva rute dintre orașele mari, ideea fiind că toți pasagerii, dar și angajații care deservesc trenul, vor fi testați înainte de plecare. Italia este în plin val trei al pandemiei și numărul de cazuri a urcat din nou, după o perioadă în care lucrurile păreau să meargă mai bine. Media a fost de 25.000 de cazuri noi pe zi în ultima săptămână, cel mai grav fiind în regiunile Lombardia, Emilia - Romagna și Campania.
Tren al TFC
Foto: Hotnews
Analiză

Cum se circulă pe liniile secundare - Vitezele medii sunt de 35-40 km/h, pe foarte puține secții sunt mai mult de 7-8 trenuri pe sens

de Vlad Barza HotNews.ro
Pe mai bine de 45 de linii secundare trenurile nu mai circulă, însă mai sunt alte 40 care încă au rezistat, iar câteva dintre ele merg foarte bine și au peste 10 trenuri pe zi pe sens. Din păcate pe foarte multe dintre liniile secundare sunt cel mult 4-5 trenuri pe zi, ceea ce nu oferă multe alegeri călătorilor. În general vitezele medii sunt de 35-40 km/h și pe cele mai rapide porțiuni se ating 70-80 km/h. Pe liniile unde nu s-au făcut modernizări vitezele medii sunt de sub 30 km/h, net inferioare față de anii 80. În articol puteți citi cum au evoluat vitezele și frecvența trenurilor în ultimii 40 de ani pe 40 de secții feroviare secundare.
Lucrari feroviare
Foto: CFR Infrastructura

CFR Infrastructură anunță investiții la câteva obiecte feroviare din Transilvania

de Vlad Barza HotNews.ro
​Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA investește 22,1 milioane de lei, din fonduri bugetare, pentru lucrări de reparații la 3 poduri/podețe de pe raza județelor Sibiu și Harghita și reparații la platforma stației Sibiu, prin înlocuirea aparatelor de cale și prelungirea tunelului pietonal.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by