Industrie Feroviara
In gara din Alexandria, Egipt
Foto: Rasoul Ali, Dreamstime.com

Egiptul și trenurile sale - Cum vrea o țară celebră pentru accidentele cumplite să construiască linii de mare viteză

de Vlad Barza HotNews.ro
Sâmbătă, 27 Nov 2021 Economie | Industrie Feroviara
Nu sunt multe țări din lume unde contrastul dintre trenuri este atât de mare cum este în Egipt, țara unde pe unele tronsoane rulează trenuri moderne cu aer condiționat, iar pe altele au fost accidente ce au făcut și peste 300 de morți. Egiptul are trenuri de peste 160 de ani și are un plan cu adevărat ”faraonic”: să construiască linii de mare viteză. Până atunci însă, țara aduce vagoane noi din Ungaria, Rusia și China și a comandat și locomotive noi.
Tren de noapte austriac Nightjet
Foto: OBB

Bradul de Crăciun de la Parlamentul European a fost transportat cu trenul de noapte de la Viena la Bruxelles

de Vlad Barza HotNews.ro
Bradul de Crăciun care va împodobi de sărbători sediul Parlamentului European a fost dus de la Viena la Bruxelles cu un tren de noapte, într-un vagon de bagaje al companiei austriece OBB. Drumul a fost simbolic din mai multe puncte de vedere: Austria are cea mai mare rețea de trenuri de noapte din Europa și trenurile de noapte între cele două capitale au revenit după 17 ani de pauză.
Trenuri
Foto: Stefania Gal

Programul de guvernare - Ce prevede draft-ul pentru sectorul feroviar

de Vlad Barza HotNews.ro
În draftul programului de guvernare PSD - PNL textul este aproape identic pentru segmentul feroviar cu programul de guvernare prezentat în decembrie 2020 de fosta coaliție PNL - USR. Sunt multe fraze pompoase care vorbesc despre investiții în toată rețeaua, despre cumpărarea de trenuri noi sau despre conexiuni feroviare la cele mai mari aeroporturi din țară. Din păcate, domeniul feroviar este printre cele care au decăzut cel mai mult în 30 de ani, deși programe cu formulări optimiste au existat mereu.
Gara din Vladivostok
Foto: Dreamstime.com

De ce rușii îi spun gării ”vokzal” - O istorioară feroviară cu englezi, grădini și greșeli

de Vlad Barza HotNews.ro
Sâmbătă, 20 Nov 2021 Economie | Industrie Feroviara
În rusă gara se numește ”vokzal” (pronunțat ”vag-zaal”) și în Rusia există mii de gări, câteva dintre ele fiind printre cele mai mari din Europa. Unele seamănă cu palate din povești, altele au turnuri ca de cetate, iar altele sunt uriașe monumente din timpul comunismului. Mai ales în Siberia multe gări sunt vopsite în turcoaz. Dar de ce spun rușii ”vokzal”? Povestea este mai complicată și are în centru Londra și mai multe ipoteze, unele despre un parc de distracții și altele despre o vizită cu totul specială.
Gara din Alba Iulia
Foto: Adriana Sulugiuc, Dreamstime.com

Se împlinesc 150 de ani de la deschiderea căii ferate Alba Iulia - Târgu Mureș

de Vlad Barza HotNews.ro
Sâmbătă se împlinesc 150 de ani de la deschiderea căii ferate Alba Iulia - Războieni - Tg Mureș (112 km), iar în gara din Târgu Mureș publicul va putea vedea o drezină restaurată, dar și o locomotivă cu abur. Anul acesta cinci căi ferate au aniversat 150 de ani existență, inclusiv tronsonul Timișoara - Arad.
Tren Azuma al companiei LNER
Foto: Al Robinson, Dreamstime.com

Marea Britanie anulează o parte din planul de 96 miliarde de lire HS2 care prevede construirea de linii ferate de mare viteză

de Vlad Barza HotNews.ro
​O bună parte din ramura estică a uriașului plan de linii de mare viteză HS2 a fost anulată, a anunțat ministrul transporturilor din Regatul Unit. Nu va mai fi construită o legătură feroviară de mare viteză între Leeds și Manchester, iar autoritățile din aceste orașe sunt furioase. HS2 este marele proiect de a construi câteva sute de kilometri de linii de mare viteză ce ar putea fi date în folosință între 2029 și 2040. Primele estimări indicau costuri de 32 miliarde de lire, dar până la urmă s-a ajuns la 96 miliarde de lire sterline.
Tren chinez de mare viteza
Foto: Agerpres/Xinhua

De ce China a fost nevoită să reducă viteza trenurilor pe o mega - linie care a costat 23 de miliarde de dolari

de Vlad Barza HotNews.ro
China deschidea în 2014 o linie de mare viteză între Urumqi și Lanzhou, iar trenurile trec și prin deșertul Gobi, prin zone muntoase și prin locuri unde rafalele de vânt depășesc 200 km/h. Planul era ca trenurile să facă 8 ore, dar în ultimii ani vitezele au scăzut pe multe porțiuni și cercetările au arătat că vântul este deosebit de periculos și furtunile de nisip afectează grav trenurile. Pe cei 1.800 de km trenurile de mare viteză fac 11-12 ore, iar cele convenționale, 17-25 de ore.
Tren din Maroc
Foto: Typhoonski, Dreamstime.com

Marocul va investi aproape un miliard de dolari în modernizarea căilor ferate

de Vlad Barza HotNews.ro
Marocul a investit peste 5 miliarde dolari în infrastructura feroviară în ultimul deceniu și a aprobat alocarea a 850 milioane dolari în următorii trei ani. Marocul a devenit în 2018 prima țară africană ce a lansat trenuri de mare viteză, oficialii spunând că au reușit să construiască liniile la un cost/km extrem de redus.
Tren al CFR Calatori
Foto: CFR Calatori

Cătălin Drulă: Cîţu mi-a sugerat să renunţăm la transportul public de călători pe calea ferată :”Hai să o închidem!”.

de Vlad Barza HotNews.ro
Fostul ministru USR PLUS al Transporturilor Cătălin Drulă a susţinut la Profit News că, în contextul discuţiilor despre situaţia financiară dificilă de la CFR Călători, premierul Florin Cîţu i-a sugerat să se renunţe total la transportul public de călători pe calea ferată, scrie news.ro. ”Totul este într-un megafaliment pe calea ferată şi statul, dacă vrea să facă ceva, trebuie să pună banii, astea au fost discuţiile mele repetate cu Florin Cîţu, care la un moment dat mi-a şi sugerat, ”Hai să o închidem!”. Adică să renunţăm la transportul ăsta public de călători pe calea ferată”, a spus Drulă.
Tren in Alpii austrieci
Foto: Michael Nosek, Dreamstime.com

Austria va investi 18 miliarde euro în rețeaua feroviară în următorii cinci ani

de Vlad Barza HotNews.ro
Autoritățile din Austria au aprobat un plan de investiții în valoare de 18,2 miliarde euro pentru electrificare și pentru extinderea rețelei feroviare. Austria are porțiuni unde trenurile ating 230 km/h, are rețea extinsă de trenuri S-Bahn și a investit un miliard de euro într-o super-gară, la Viena. Între Viena și Salzburg sunt 312 km și cele mai rapide trenuri fac 2 ore și 22 de minute. Cea mai rapidă porțiune lungă din rețea este St Polten - Linz, 122 km, medie de viteză 166 km/h.
Santierul feroviar dintre Brasov si Sighisoara
Foto: Asociatia Pro Infrastructura

​VIDEO Calea ferată Brașov - Sighișoara. Cum arată șantierele de un miliard de euro

de Vlad Barza HotNews.ro
Miercuri, 10 Nov 2021 Economie | Industrie Feroviara
​Pe cei 128 km dintre Brașov și Sighișoara trenurile circulă mai lent decât acum 90 de ani, cu viteze medii de sub 45 km/h, astfel că era mare nevoie de o reconstrucție serioasă. Lucrările se desfășoară în ritm susținut în câteva zone și s-a semnat și contractul pentru achiziționarea a patru utilaje de săpat tuneluri, scrie Asociația Pro Infrastructură. Noul traseu va fi cu 11 km mai scurt și va conține și un tunel de 5 km, însă probabil lucrările vor mai dura cel puțin 3-4 ani. Lucrările au început cu câțiva ani întârziere.
Drezina Buick Road Master Sedan
Foto: Vasi Suciu

Câțiva pasionați feroviari au recondiționat o drezină care a fost folosită de Gheorghe Gheorghiu-Dej

de Vlad Barza HotNews.ro
Mai mulți pasionați de artefacte feroviare au reușit să readucă la viață un Buick Road Master Sedan, folosit, se pare, pe post de drezină de liderul comunist Gheorghe Gheorghiu-Dej. Marea dificultate a fost reprezentată de raritatea pieselor de schimb pentru vehiculul aflat în stare avansată de distrugere, scrie Club Feroviar. Cei care au restaurat drezina la Tg Mureș au spus pentru HotNews.ro că primele probe vor fi făcute pe distanțe scurte după jumătatea lui noiembrie, nu departe de gara din Tg Mureș.
Tren produs de Alstom
Foto: Björn Wylezich, Dreamstime.com

România va cumpăra 37 de trenuri electrice de la Alstom. Pe ce rute vor circula

de Vlad Barza HotNews.ro
Compania Alstom Ferroviaria SpA (parte a grupului european Alstom) a fost desemnată joi câștigătoarea licitației pentru achiziția a 37 de trenuri electrice noi pentru transportul de călători, de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). Sunt primele trenuri electrice pe care România le va avea, în afara de cele trei care au fost produse la Craiova și sunt operate de Softrans. Oferta financiară a societății Alstom Feroviaria S.p.A. a fost de 1.3 miliarde lei fără TVA.
Tren al CFR Calatori
Foto: CFR Calatori

Peste 60 de trenuri de călători vor fi în circulație în noaptea de sâmbătă spre duminică, în momentul trecerii la ora de iarnă

de Vlad Barza HotNews.ro
“CFR” SA anunţă publicul călător că activitatea de transport feroviar va trece, începând de duminică, 31 octombrie 2021, la ora oficială a Europei Orientale, ora 4.00 devenind ora 3.00. Trenurile de lung parcurs vor staționa o oră în gări, iar cele care mai au o distanță scurtă de parcurs vor merge până la stația finală.
Tren de la CFR Calatori
Foto: Stefania Gal

Un drum Brașov - Sighișoara cu trenul durează aproape dublu față de acum 15 ani. Cum se va circula în 2022 în zona celor mai mari șantiere feroviare din țară

de Vlad Barza HotNews.ro
Miercuri, 27 Oct 2021 Economie | Industrie Feroviara
​Pe cele mai mari șantiere feroviare din țară lucrările sunt în diverse stadii: pe unele aproape s-au terminat și se ating chiar și viteze de 140 km/h, în timp ce pe altele lucrările sunt abia la început și media este sub 45 km/h. Când este vorba de modernizat căi ferate, România se mișcă greu și trec mulți ani până când în Mersul Trenurilor chiar se vede o schimbare. În comparație cu 1995, trenurile circulă cu viteze medii mai mici pe șapte dintre cele opt magistrale, singura excepție fiind București - Constanța.
Tren al CFR Calatori
Foto: Stefania Gal

A fost demolat vechiul pod feroviar de la Grădiștea. În curând va începe construcția noului pod de pe ruta directă București - Giurgiu

de Vlad Barza HotNews.ro
Podul vechi de la Grădiștea, de pe linia 902 București - Giurgiu, a fost demolat, scrie publicația România Feroviară, iar compania austriacă Porr, care a câștigat proiectul, va începe construcția noului pod și demontează și vechea cale de rulare, pe o distanță de 7 km. În loc să fie un drum de maxim o oră și 20 de minute, călătoria cu trenul între București și Giurgiu durează și peste trei ore, făcându-se din 2005 pe o rută ocolită, prin Videle.
Gara Otopeni Nord
Foto: CFR Infrastructura

Trenurile vor opri de luni și în a treia gară din Otopeni

de Vlad Barza HotNews.ro
​CFR Infrastructură a anunțat că din 25 octombrie devine operațională gara Otopeni Nord care a fost modernizată și unde vor staționa șapte trenuri pe sens, iar din 1 noiembrie se adaugă patru trenuri. Otopeni Nord este fostul P O Aeroport, halta ”din câmp” de unde ani de zile erau duși călătorii cu microbuzele către Aeroport. Gara este pe magistrala 700, la 20 de km de București Nord.
Gara de la Otopeni
Foto: Vlad Barza / HotNews.ro

Trenurile Gara de Nord - Aeroport au avut întârzieri și de peste 40 de minute din cauza unui deranjament

de Vlad Barza HotNews.ro
Circulația trenurilor pe magistrala 700 s-a făcut cu probleme între orele 8.30 și 9.45 din cauza unui deranjament la vechea instalație de dirijare a circulației. Două trenuri au avut peste 30 de minute întârziere, iar unul a sosit în Gara de Nord cu 42 de minute mai târziu (trenul IR 10718 al CFR Călători).
Linii de cale ferata
Foto: Stefania Gal

Gigi Gavrilă a fost înlocuit de la conducerea instituției care în câțiva ani nu a reușit să cumpere nici măcar un tren nou

de Vlad Barza HotNews.ro
Miercuri, 20 Oct 2021 Economie | Industrie Feroviara
Preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară (ARF), Gigi Gavrilă, a fost înlocuit cu Ştefan-Adrian Roşeanu, în urma unei decizii a premierului, publicată miercuri în Monitorul Oficial, scrie Agerpres. ARF este instituția care ar fi trebuit să gestioneze licitațiile de cumpărare a unor trenuri noi, dar două licitații mari sunt neterminate.
Lucrari intre Simeria si Arad
Foto: Asociatia Pro Infrastructura

FOTOGALRIE Cum arată șantierele feroviare de două miliarde de euro din vestul țării

de Vlad Barza HotNews.ro
Se lucrează într-un ritm susținut pe cele patru loturi ale tronsonului Simeria - Km 614 pentru a ridica viteza maximă a trenurilor la 160 km/h, scrie Asociația Pro Infrastructură care a postat și o serie de fotografii de pe șantiere. Lucrările au început în primăvara lui 2018 și vor mai dura probabil doi ani, așa că mai repede de finalul lui 2023 nu se va circula super-rapid între Arad și Deva. Dacă este să fim realiști, timpii de circulație din 1989 vor fi depășiți după 2024.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by