Ministrul Mediului: Nicio taxa de timbru nu va fi lansata in perioada urmatoare

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 15 martie 2018, 13:19 Economie | Auto


Gratiela Gavrilescu, ministrul Mediului
Foto: Hotnews
"Nicio taxa de timbru nu va fi lansata in perioada urmatoare, dar in momentul in care vom iesi cu o formula aceasta trebuie sa fie realista, pe principiul "poluatorul plateste", a declarat, joi, ministrul Mediului Gratiela Gavrilescu, citata de Agerpres. "Grupul de lucru inca nu si-a finalizat punctul de vedere (...), dorim ca fundamentarea unei valori sa fie facuta in baza unei formule de calcul din care cetateanul sa inteleaga ceva, nu sa fie o formula de calcul din care nici macar matematicienii sa nu inteleaga", spune ministrul.

"Vreau sa precizez ca nu este vorba despre nicio taxa de timbru care ar putea sa fie lansata in perioada urmatoare. Nu facem niciodata promisiuni sau lansam in spatiul public lucruri care sa nu fie adevarate si lucruri care sa nu fie fundamentate. Va rog sa luati de bun numai ceea ce ca comunic eu si cred ca v-ati obisnuit ca sunt om extrem de corect si nu vorbesc niciodata din ceea ce mi se spune si din ceea ce vad, ci din ceea ce scrie la lege", a spus Gavrilescu.

Oficialul a adaugat ca variantele vehiculate in mass-media cu privire la cuantumul unei eventuale taxe auto sunt neadevarate.

"Ceea ce s-a vehiculat ieri (miercuri 14 martie 2018, n.r.) in anumite zone mass-media nu sunt lucruri adevarate. Niciuna dintre valorile respective nu este adevarata. Nici macar nu ne-am gandit la ele, pentru ca deocamdata eu spun ca mai bine sa nu ne grabim, ci sa facem lucrurile incet si sigur, pe un numar mare de ani, astfel incat sa putem sa avem grija de sanatatea populatiei si mediul sa nu fie poluat. Ca atare, grupul de lucru inca nu si-a finalizat punctul de vedere pentru ca inseamna multe studii pe care noi, toti cei implicati in grupul de lucru, trebuie sa le facem. In acelasi timp, dorim ca fundamentarea unei valori sa fie facuta in baza unei formule de calcul din care cetateanul sa inteleaga ceva, nu sa fie o formula de calcul din care nici macar matematicienii sa nu inteleaga. Transmit tuturor romanilor ca nu este vorba despre niciun fel de taxa de mediu, de poluare sau cum s-o mai numi ea, in perioada urmatoare si nicidecum despre valorile care s-au vehiculat. Sunt pur si simplu speculatii. Nu avem termen limita, pentru ca ne dorim foarte mult ca, in momentul in care iesim cu o formula, aceea sa fie o formula realista, care sa fie comparativa cu ceea ce se intampla in alte tari membre ale Uniunii Europene si sa fie o formula din care sa reiasa clar ca va plati cel care polueaza. De asemenea, vom tine cont de toti factorii de poluare"
, a explicat ministrul Mediului.

Recent, TVR a scris ca  Ministerul Mediului pregateste introducerea unei taxe auto incepand din aceasta vara, fiind inaintate variante de taxare cuprinse intre 50 si 3.000 de euro.

La finele lunii ianuarie din acest an, ministrul de resort, Gratiela Gavrilescu, declara ca un proiect privind inlocuirea timbrului de mediu nu este inca finalizat, dar ca nu are in vedere o noua penalitate sau o noua taxa de inmatriculare pentru cei care vor sa-si cumpere o masina second hand, ci doar "sa respiram un aer mai curat".

Anul trecut, presedintele AFM, Cornel Brezuica, declara ca Agentia Nationala pentru Protectia Mediului (ANPM) va realiza un inventar al emisiilor de CO2 generate de autovehiculele inmatriculate in anul 2017, raportat la parcul auto existent la 31 decembrie 2016, iar Grupul de lucru constituit la nivelul Ministerului Mediului va face o evaluare a impactului asupra mediului.

In acest context, seful AFM a mai afirmat ca in grupul de lucru constituit la nivelul Ministerului Mediului pentru stabilirea taxei auto au fost identificate doua variante de aplicare a acesteia, fie taxarea o singura data pe toata durata de viata a autovehiculului, fie o data pe an, in functie de nivelul de poluare pentru tipul respectiv de autovehicul.

Taxa auto pentru autovehicule la prima inmatriculare a fost introdusa pentru prima data la 1 ianuarie 2007, imediat dupa aderarea Romaniei la Uniunea Europeana. La acea vreme, taxa de prima inmatriculare se calcula in functie de trei variabile: vechimea masinii, tipul de catalizator (euro) si capacitatea cilindrica a masinii.

Pe 19 februarie 2009, taxa de poluare auto a fost modificata, iar Guvernul a scazut valoarea acesteia cu o treime. De la 1 ianuarie 2012, taxa auto a devenit obligatorie atat la reinmatricularea masinilor inregistrate in Romania inainte de 1 ianuarie 2007, cat si pentru cei care aduceau masini din Vest. Incepand cu 30 ianuarie 2012, taxa este suspendata pana la 31 decembrie 2012, iar persoanele care platisera deja urmau sa primeasca banii inapoi.

Din 15 martie 2013 intra in vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, iar din acel moment taxa auto este calculata exclusiv pe baza emisiilor de CO2, inscrise in cartea de identitate a masinii.

Timbrul de mediu pentru autovehicule face parte din cele 102 taxe nefiscale care au fost eliminate de la 1 februarie 2017.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1752 vizualizari

  • +12 (12 voturi)    
    Ce inseamna (Joi, 15 martie 2018, 13:27)

    Frank777 [utilizator]

    perioada urmatoare? pana maine?
    • +8 (8 voturi)    
      cum? n-ai inetes? (Joi, 15 martie 2018, 15:02)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Frank777

      perioada urmatoare e perioada din momentul asta pina se lanseaza taxa de mediu.
  • +12 (12 voturi)    
    "in perioada urmatoare" (Joi, 15 martie 2018, 13:27)

    Ursuletul de Plus [utilizator]

    adica in urmatoarele trei secunde.
  • +7 (7 voturi)    
    Gura pacatosului... (Joi, 15 martie 2018, 13:40)

    Johanis [utilizator]

    "nu este vorba despre niciun fel de taxa de mediu, de poluare sau cum s-o mai numi ea, in perioada urmatoare si nicidecum despre valorile care s-au vehiculat"

    Pai, daca nu e, de ce mai vorbim despre valori?!

    Realitatea este ca nu stiti de unde sa mai scoateti bani sa acoperiti cheltuielile si haosul creat in Romania!

    Vai, mediul nostru!

    Dupa DOI ANI de lucru pentru o singura taxa care tot va trebui introdusa si se pot gasi solutii legale, de necontestat, fara sa jupuiti oamenii pe care tocmai i-ati indemnat sa-si cumpere la greu masini, auzi declaratie..."eu spun ca mai bine sa nu ne grabim, ci sa facem lucrurile incet si sigur"
  • +7 (7 voturi)    
    Adică.. (Joi, 15 martie 2018, 13:43)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    ... intrucât un ministru PSD nu poate fi decât un mincinos demagog si incompetent, în curând vor urma noi taxe.
  • +8 (8 voturi)    
    taxa (Joi, 15 martie 2018, 14:12)

    andrei9999 [utilizator]

    taxa de timbru de inmatriculare de mediu?
  • +7 (7 voturi)    
    D-na Min., ati privit cerul Bucurestiului in ultim (Joi, 15 martie 2018, 14:12)

    D-or [utilizator]

    D-na Ministru, ati privit cerul Bucurestiului in ultimele luni, dimineata si seara, ba chiar si in timpul zilei, daca era ceata?

    Ati respirat aerul din zona Gara de Nord - Izvor - Kogalniceanu in timpul noptii?
    • +3 (3 voturi)    
      le e prea frica (Joi, 15 martie 2018, 15:57)

      Stefan534324 [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      sa ia niste masuri serioase, asa ca prefera sa respire chiar si ei si copiii lor acelasi aer infect..

      Taxele pe autoturisme sunt singurele taxe pe care le astept cu sufletul la gura. Chiar nu ma mai intereseaza ce fac cu banii, pot sa le dea si foc, numai sa imputineze masinile de pe strazi si trotuare.
      • +2 (2 voturi)    
        Sigur ei nu dorm in Bucuresti (Joi, 15 martie 2018, 16:37)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui Stefan534324

        Sigur nu locuiesc in zona de influenta a CET-urilor care ard ilegal (dar tolerat de toate autoritatile) pacura si sigur evadeaza din zona Bucurestiului cit mai des.

        Vai de noi, ceilalti, care ne chinuim fara aer si fara vlaga pina ne imbolnavim si cadem de tot.

        Vai de noi, pentru ca nu suntem in stare sa facem sa fie vai de ei, ticalosii.
        • 0 (2 voturi)    
          ce crezi (Joi, 15 martie 2018, 17:47)

          Stefan534324 [utilizator] i-a raspuns lui D-or

          copiii lor invata la taranoaia, in scoli din comunele ilfovene? Tot prin Bucuresti si-i duc. Tot in Bucuresti isi traiesc si ei viata. Guvernul e in Bucuresti, primaria tot aici...
          Acelasi aer.
          • 0 (0 voturi)    
            Dar noaptea e cumplit! Mai ales la etaj. (Joi, 15 martie 2018, 18:19)

            D-or [utilizator] i-a raspuns lui Stefan534324

            Stiu, pentru ca locuiesc in proximitatea CET Grozavesti, la Izvor.

            Nu traficul polueaza cel mai mult, ci pacura arsa in CET-uri (care nici nu au fost proiectate pentru pacura decit ca masura de avarie, la -40 grade) si taierea/presarea/sfarimarea/topirea reciclabilelor.

            Dar o sa abandonez si eu lupta solitara si o sa ma mut undeva in Ilfov.
    • 0 (0 voturi)    
      cu tot respectul (Vineri, 16 martie 2018, 10:05)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      Taxa aia dobitoaca e legata de nivelul de CO2.
      Credeti sincer ca nivelul de co2 din aer influenteaza aspectul cerului si respirabilitatea aerului?
      • 0 (0 voturi)    
        poluarea nu produce doar CO2. Ar fi bine! (Vineri, 16 martie 2018, 13:24)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        Eu incerc sa atrag atentia asupra unei poluari mult mai mari decit cea de la autovehicule, respectiv, poluarea cu fum de pacura de la CET-uri, care, legal si oficial, daca le intrebi, nu ar trebui sa existe.

        Apoi e poluarea cu particule si gaze toxice produse prin reciclarea hirtiei/sticlei/plasticului, daca aceasta se face oriunde si oricum, numai bani sa iasa.

        Aparent, acestea nu ar avea legatura directa cu taxa auto, dar, logic, de ce statul penalizeaza o poluare minora, in loc sa interzica marea poluare ilegala?

        De ce se inchid combinatele energetice din creierii muntilor, dar se produce energie prin arderea pacurii in mijlocul Bucurestiului?
  • +8 (8 voturi)    
    De fapt... (Joi, 15 martie 2018, 14:14)

    vioridix [utilizator]

    De fapt acesta taxa si acest impozit nu vor reprezenta decat mijloace de spoliere ale amaratilor, care nu-si permiteau niciodata o masina noua dar care acum se pot deplasa si ei mai usor.Dupa ce toata industria a fost pusa la pamant de catre PSD, care poluare mai exista la nivelul tarii? Si ce-o sa faceti cu banii, plantati la loc padurile pe care le-ati taiat tot voi sau ii furati si pe acestia?Oricum tot amaratul care si-a cumparat o rabla, asa cum ii spuneti voi, contribuie deja la buget prin impozit, taxa de drum,asigurare, carburanti etc.
  • +7 (7 voturi)    
    D-na Min., cine raspunde de Mediu in week-end? (Joi, 15 martie 2018, 14:18)

    D-or [utilizator]

    Dupa ora 16.00 si in week-end, oficial nu mai raspunde nimeni nici la Tel Verde, nici la nimic (e drept ca nu mi-a rapuns nimeni niciodata nici la telefoane, nici la mailuri)

    Iar poluarea atunci e maxima: noaptea si in week-end. Cind nu poate fi anuntat nimeni.

    As numi asta fraternizare cu poluatorii.
  • +6 (6 voturi)    
    Toata lumea toaca, baloteaza si recicleaza. (Joi, 15 martie 2018, 14:26)

    D-or [utilizator]

    D-na Ministru, cum va asigurati ca prelucrarea materialelor reciclabile se face in intregime in hale specializate, in mediu umed si sub perdea de apa?

    Cum combateti taierea, sfarimarea, presarea, balotarea in mod incontrolabil, in masini super-poluante si fara filtre corespunzatoare direct pe strazi, in momentul colectarii?

    Cum verificati ca nu exista utilaje de balotare/sfarimare/topire neautorizate si neverificate din punctul de vedere al pouarii?

    Suspectez ca astfel de operatii se fac chiar in institutii publice, cu poluare infernala si cu utilizarea personalului si a curentului electric platite in contul institutiilor. Cum le depistati si le combateti?
  • +5 (5 voturi)    
    Nu e nicio graba...(cu taxa de poluare) (Joi, 15 martie 2018, 14:29)

    Olyx [utilizator]

    aveti tot timpul inainte, poate prin 2020 ( eventual dupa alegeri ca sa nu mai pierdeti voturi...), veti interzice masinile diesel in centrul oraselor prin 2030 si prin 2025 veti face primele licitatii pentru autobuze electrice(!) Pana atunci, dragi romani ( nu numai bucuresteni ) respirati aerul plin de praf si noxe al oraselor pentru ca nu aveti guvernanti si nici primari adevarati. Aveti niste CÂRPE !...
    • +3 (3 voturi)    
      Avem ce am ales. (Joi, 15 martie 2018, 14:58)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui Olyx

      Nu atât cârpe, cât hoți! In frunte cu gruparile infractionale PSD. ALDE& UDMR si slugile lor din Guvern, cum e si aceasta politruca incompetenta si mincinoasa,.
  • +7 (7 voturi)    
    taxa timbru (Joi, 15 martie 2018, 14:35)

    raduuu [utilizator]

    normal ca nu o sa bage taxa timbru o sa bage taxa mediu sau certificat timbru
  • +5 (5 voturi)    
    well.. (Joi, 15 martie 2018, 14:37)

    LiviuBC [utilizator]

    eu zic sa`i punem numele de Pinocchio acestui guvern!
  • +4 (4 voturi)    
    echilibru (Joi, 15 martie 2018, 14:41)

    gj [utilizator]

    Din ce am citit pe net , valorile avute in vedere sunt extrem de mari. Mai bine ar fi sume modice diferentiate de norma euro a automobilului plus o taxa modica la litru de combustibil consumat. La utilizare intensa a automobilului , rezulta consumuri cumulate mari( poluare mai multa) si deci contributie mai mare la fondul de mediu. Nu poti compara poluarea produsa de un utilizator de sfarsit de saptamana ce utilizeaza o masina euro 3 de capacitate medie, 60-80km, cu poluarea produsa de o masina euro 5-6 utilizata zilnic 50-60km , dintre care ,sa zicem 20-30km in regim urban(Bucurestiul este un exemplu) . De asta sustin ca trebuie avuta in vedere si cantitatea de combustibil consumata de automobil. Eventual poate fi luata in calcul numai varianta de percepere a taxei numai prin taxa pe combustibilul consumat. Sau statul nu e in stare sa colecteze taxa de la vanzatorii de combustibil?
    i
    • +1 (1 vot)    
      iar incepeti cu taxa in combustibil? (Joi, 15 martie 2018, 16:34)

      raduteleaga [utilizator] i-a raspuns lui gj

      In combustibil exista deja acciza, deci cine consuma mai mult plateste mai mult la stat.
      Dar ce faci daca unul cu non euro merge cat unul cu euro 6? adica amandoi fac, sa zicem 20km/zi.. E clar ca cel cu non euro va polua muuult mai mult decat cel cu euro 6. Si e clar ca trebuie impozitat pt ca il polueaza si pe cel cu euro 6.
      De aceea trebuie urgent o taxa in functie de norma euro + CO2 + toxicitate (NO, NO2, particule).
      Cine sustine taxa in combustibil e ori samsar, ori si-a cumparat de curand un harb din germania care polueaza la greu si acum sta stresat ca ii baga o noua taxa, fara sa se gandeasca ca il polueaza pe cel de langa el care s-a chinuit sa isi ia o masina nepoluanta.
      • 0 (0 voturi)    
        nu (Joi, 15 martie 2018, 18:28)

        gj [utilizator] i-a raspuns lui raduteleaga

        Nu , nu sunt nici samsar si nici nu mi-am cumparat vre-o rabla din Germania. Am un Logan euro 4 pe care l-am cumparat de nou si cu care saptamanal fac in medie 100km. De asta nu-mi convine o taxa, , poate de 500euro pe an, ca taxa de mediu. Si eu as vrea alta masina noua si euro 6, dar nu pot financiar, iar cea pe care o am merge foarte bine satisfacand necesitatile mele. Ca mine sunt multi romani.Acum cred ca intelegi punctul meu de vedere si e clar ca la foamea de bani a guvernului, nu vom scapa. Ideea este ,ce vor face cu acesti bani, nu cumva isi vor mari iarasi indemnizatiile si pensiile speciale?
  • +9 (9 voturi)    
    Totusi vin timbrele PSDist ! (Joi, 15 martie 2018, 14:46)

    Plagarus [utilizator]

    Nu au nici dupa ce bea apa, la cate pomeni salariale au facut.
  • +4 (4 voturi)    
    Ati platit banii pe cealalta? (Joi, 15 martie 2018, 14:53)

    ouyang [utilizator]

    Nu. Desigur. Cetatenii sunt buni doar de muls. Cand e sa le dati inapoi taxele ilegale va faceti ca ploua. Tot ilegala va fi si taxa asta. Furati bani. Atat poate un guvern de hoti.
  • +5 (5 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 15 martie 2018, 14:59)

    [anonim]

  • +4 (4 voturi)    
    "sunt om extrem de corect" (Joi, 15 martie 2018, 15:05)

    tarantella [utilizator]

    Ne explica pupaza asta rosie ce mare nevoie avem noi, romanii, de o noua taxa de sute sau mii de euro, tocmai ea, care a sarit ca proasta din baie cand i s-a cerut sa plateasca o amarata de taxa de parcare de 2lei/h:

    http://www.aktual24.ro/romanii-tot-mai-satui-de-nesimtirea-politicienilor-ministrul-gratiela-gavrilescu-a-fost-pusa-de-un-tanar-sa-si-plateasca-parcarea-video/

    In plus, daca incerci o cautare pe google cu numele ei, afli ca "unele rezultate au fost eliminate conform legislației privind protecția datelor". Oare ce-o avea de ascuns un om atat de corect? Seekteir, fa!
  • +4 (4 voturi)    
    taxa asta va lovi fix in electoratul PSD (Joi, 15 martie 2018, 15:05)

    bogdan1477 [utilizator]

    cum prostesti prostimea cu taxa de mediu?
    1. scoti taxa de prima inmatriculare si se umple tara de cazane vechi de 20 de ani, dar pe care scrie audi, mercedes sau bmw (ca de, loganul e pentru fraieri)
    2. dupa ce tot romanul mindru ca e roman isi trage cite-un cazan, bagi o taxa de mediu ca-n germania, unde cam tot cetateanul isi schimba masina la 5 ani pentru ca taxa devine aproape la fel de mare precum rata la una noua.
  • +1 (1 vot)    
    CV.. (Joi, 15 martie 2018, 15:35)

    LiviuBC [utilizator]

    poate cineva sa o intrebe de ce in CV`ul oficial dna. Grațiela Leocadia GAVRILESCU a trecut ca in legislatura 2012 - 2016 a fost deputat ALDE Colegiul 3 Prahova cind noi stim ca ALDE a luat fiinta abia in 19 iunie 2015? cel putin asa este scris SI in statut..

    http://www.mmediu.ro/img/member/curriculum_vitae/26/gratiela-leocadia-gavrilescu-590895d1c5acf.pdf

    http://alde.ro/despre-noi/


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by