​Alexander Simionescu este, de la începutul lunii aprilie, noul director general al Renault Technologie Roumanie (RTR). Pascal Candau, cel care a deţinut această funcţie timp de trei ani, va prelua alte misiuni în cadrul Alianţei Renault-Nissan-Mitsubishi. Centrul de inginerie Renault Technologie Roumanie asigură activitatea de dezvoltare a gamei Entry, în cooperare cu celelalte centre de inginerie ale Renault din Franța și din lume. Proiectul a fost creat în 2006 și își desfășoară activitatea în trei amplasamente: la București, la Titu și la Mioveni.

Alexander SimionescuFoto: Renault

Alexander Simionescu (49 ani), a absolvit Universitatea Tehnică din Viena, Facultatea de Inginerie electrică, specializarea Telecomunicaţii. Are un doctorat la aceeași universitate, în domeniul Tehnologiei Semiconductorilor. În 1996 debutează ca inginer în cadrul companiei multinaţionale Siemens, în Viena. Timp de 4 ani, în cadrul acestei companii, ocupă poziții de management în filialele din Viena, Budapesta şi Munchen. Din 2001 este CEO al „Siemens Program and System Engineering” din Braşov, devenită din 2011 „Siemens Convergence Creators”. Începând cu 1 aprilie 2018, se alătură Groupe Renault România ca Director General al RTR.

Noul director general al RTR va coordona echipele de ingineri ale Groupe Renault România și este membru al Comitetului de Management al companiei.

Proiectul RTR a fost anunțat în 2006, iar construcția lui efectivă a demarat în 2007. Inițial s-au anunțat investiții de 450 milioane euro, eșalonate pe mai mulți ani, iar în prima etapă, care s-a încheiat în 2011, s-au investit circa 170 milioane euro.

Lucrările au fost întrerupte din decembrie 2008 până în iulie 2009, din cauza crizei, dar au fost reluate când Renault a găsit banii, de la BERD, BEI și de la statul roman. Totuși, din cauza evoluției negative a piețelor auto, celelalte două faze anunțate acum zece ani nu au fost inca demarate.

Centrul de inginerie Renault Technologie Roumanie asigură activitatea de dezvoltare a gamei Entry, în cooperare cu celelalte centre de inginerie ale Renault din Franța și din lume. Proiectul a fost creat în 2006 și își desfășoară activitatea în trei amplasamente: la București, la Titu și la Mioveni.

  •     Birourile de studii de la București, care asigură proiectarea și adaptarea vehiculelor și organelor mecanice ale gamei Entry.
  •     Un centru de încercări la Titu, a cărui misiune consta în testarea și validarea vehiculelor finite și a organelor mecanice.
  •     Echipe la Mioveni, care asigură asistență tehnică și industrializarea proiectelor în cadrul Uzinei Vehicule Dacia și a Uzinei Mecanică și Șasiuri Dacia.