Daimler Truck AG și Volvo Group au prezentat ”foaia de parcurs” pentru proiectul numit ”cellcentric” pe care l-au anunțat acum un an, proiect care vizează aducerea pe șosele a unor camioane de mare tonaj pe hidrogen. Cele două companii rămân rivali pe piață și speră să testeze astfel de camioane în trei ani, iar după 2025 să producă aceste camioane în Europa. O mare problemă rămâne însă numărul extrem de mic de stații de alimentare.

Statie de alimentare cu hidrogenFoto: Joserpizarro, Dreamstime.com

Cele două companii lucrează la tehnologie și vor ca prin acest proiect numit Cellcentric să înceapă în 2025 să producă în Europa pile de combustie care să fie utilizate apoi pentru alimentarea viitoarelor camioane electrice de lung parcurs și de mare tonaj. Ca parte a proiectului au început construcția de concepte de pile de combustie.

Pila de combustie (fuel cell, în engleză) este o celulă electrochimică care convertește energia chimică a unui combustibil (adesea hidrogen) și un agent oxidant (adesea oxigen) în electricitate printr-o serie de reacții chimice.

Cei de la Daimler spun că hidrogenul este esențial pentru viitorul camioanelor și pentru ca emisiile de CO2 să scadă, în contextul reglementărilor europene tot mai dure. În prezent, aproape toate camioanele mari sunt pe motorină, dar, spre deosebire de autoturisme, trecerea la motoare pur electrice nu este viabilă, fiindcă bateriile ar fi extrem de mari și grele și nu ar putea asigura autonomie decentă.

Pilele de combustie produc electricitate din hidrogen, singurele emisii fiind de apă. Așadar, camioanele electrice pe hidrogen sunt viitorul, spun cele două companii care speră că după 2025 tehnologia va deveni fiabilă și deci va permite o producție de serie a acestor camioane în Europa.

Cele două companii spun că ar trebui să existe în Europa 300 de stații de alimentare cu hidrogen până în 2025 și 1.000 până în 2030.

Surse: Bloomberg, Reuters