​Skoda a prezentat date și fotografii despre noua generație Fabia, una dintre cele mai vândute mașini de clasă mică din Europa. Noua Fabia este mai lungă și vine cu mai multe tehnologii de siguranță, iar prețurile vor porni de la aproximativ 14.000 de euro. Prima generație Fabia a fost lansată în 1999, iar mașina a ajuns acum la a patra generație. Anul trecut s-au vândut 97.000 de mașini Fabia în Europa. Cel mai bun an a fost 2004, cu 235.000 de mașini.

Noua Skoda FabiaFoto: Skoda

Click aici pentru a mări fotografia

Skoda spune că Fabia va fi cea mai spațioasă mașină din segment fiindcă este construită pe o nouă platformă a VW, numită MQB-A0, platformă pe care au fost construite mașini precum Audi A1 Sportback, Seat Ibiza și Volkswagen Polo. Primele trei generații abia au fost construite pe o arhitectură numită PQ.

Mașina are 4,10 metri lungime, cu 11 cm mai mult decât generația lansată în 2014, iar volumul portbagajului va fi de 380 litri, cu 50 de litri peste generația de acum. Vor fi disponibile trei tipuri de sisteme de infotainment: unul cu ecran de 6,2 inci, unul de 8,2 inci și cel de top, cu ecran de 9 inci.

Click aici pentru a mări fotografia

Va exista și un motor turbo pe benzină, de 110 CP și cutie automată DSG cu 7 viteze. Va fi disponibil și un motor în patru cilindri, 150 CP și cutie DSG. În acestă versiune mașina ajunge de la 0, la 100 km/h în 7,9 secunde. Nu vor fi nici versiuni hibride li nici electrice.

Skoda spune că mașina va fi cea mai aerodinamică din segment și va veni cu o serie de tehnologii care se găseau în general pe modelele mai mari.

Click aici pentru a mări fotografia

Țările în care Fabia se vinde cel mai bine sunt Cehia, Germania și Polonia.

Anul trecut s-au vândut 97.000 de mașini Fabia în Europa. Cel mai bun an a fost 2004, cu 235.000 de mașini. Ultimul an în care vânzările au trecut de 200.000 a fost 2009, iar dintre ultimii cinci ani cel mai bun a fost 2017, cu 177.000 de mașini vândute.

Click aici pentru a mări fotografia

Vânzările totale ale Skoda în Europa au crescut mult în două decenii, de la 250.000 de mașini în 2003, la 501.000 în 2013 și la maximul de 742.000 în anul dinaintea pandemiei.

Mașina va fi produsă la Mlada Boleslav, în Cehia.

Click aici pentru a mări fotografia