Biden a dezvăluit joi mari ambiții de a ecologiza industria auto americană, care a rămas în urma concurenților agresivi chinezi și europeni. Inițiativa este considerată un „semnal important” de către organizațiile de mediu, chiar dacă unii sunt îngrijorați de modul în care va fi implementată, potrivit AFP.

Joe BidenFoto: Michael Reynolds-Pool Via Cnp / Zuma Press / Profimedia Images

Președintele Democrat, căruia îi place să se prezinte drept „un tip căruia îi plac mașinile”, așezase în spatele Casei Albe câteva modele de mașini electrice. Și s-a urcat la volanul uneia dintre ele, un Jeep hibrid, pentru a face un mic circuit.

Joe Biden a venit cu puțină vreme înainte cu un decret care stabilea obiectivul ca până în 2030 jumătate din mașinile vândute în Statele Unite să nu conțină emisii, adică hibrizi electrici, reîncărcabili sau pe hidrogen.

Potrivit Agenției Internaționale pentru Energie, în 2020 vehiculele electrice au reprezentat doar 2% din vânzările de mașini noi din Statele Unite - față de 10% în Europa.

"Întrebarea este dacă vom prelua conducerea sau vom fi retrogradați în spate", a spus Joe Biden într-un discurs, deoarece "China conduce cursa".

Elon Musk- supărat că nu a fost invitat de Biden

În fața lui, marile nume ale automobilului american. Șeful GM, șeful Ford, șeful Stellantis - proprietarul istoricului brand Chrysler - din America de Nord, a afirmat într-un comunicat de presă „ambiția lor comună de a ajunge la 40-50%” de vehicule electrice până în 2030.

Dar nici urmă de Elon Musk, șeful producătorului american Tesla, poate cel mai faimos brand de mașini electrice din lume.

Omul de afaceri capricios a fost jignit: „Da, pare ciudat că Tesla nu a fost invitată”, a spus el pe Twitter.

Producătorii reprezentați joi „sunt cei trei actori principali ai UAW”, puternicul sindicat american al automobilelor, a remarcat pur și simplu Jen Psaki, purtătorul de cuvânt al Casei Albe. Elon Musk se opune din răsputeri oricărei sindicalizări.

De fapt, președintele democrat pusese și joi reprezentanți ai UAW în prim plan.

„Nu vom lăsa pe nimeni lângă marginea drumului” în această trecere spre mașina electrică, a promis el, adăugând: „Când oamenii îmi vorbesc despre climă, mă refer la locuri de muncă, locuri de muncă”.

Producătorii tradiționali precum șoferii americani au întârziat conversia, în comparație cu chinezii sau europenii.

Cu toate acestea, chiar și târziu, GM, Ford și Stellantis s-au concentrat deja pe electricitate în ultimele luni, promițând versiuni verzi ale modelelor populare precum pickup-ul F150 al Ford.