Înainte de pandemie, în anul 2018, în lume se produceau peste 71 de milioane de autoturisme. Odată cu pandemia, în 2020, sectorul auto global s-a confruntat cu o serie de perturbări, ale căror efecte se resimt și azi. Am văzut, pe de-o parte, linii de producție sistate, din cauza lockdown-urilor, după care sectorul nu a putut face față cererii în revenire, pentru că a apărut o criză globală de semiconductori pentru automobile.

Uzina Dacia din Mioveni, ArgeșFoto: Inquam Photos / Adel Al-Haddad

Această lipsă de cipuri a dus la tăierea a aproximativ 11,3 milioane de vehicule din planurile de producție la nivel mondial. Este cea mai mare scădere a producției din ultimul deceniu.

Pentru a produce 60 de milioane de vehicule, e nevoie de aproximativ 9 milioane de oameni, care sunt angajați direct în fabricarea vehiculelor și a pieselor care intră în ele. E o forță de muncă ce reprezintă peste 5% din totalul angajării în producție din lume.

Industria auto contribuie cu 28% la PIB-ul României, ceea ce o transformă într-o industrie strategică.

În anul 2021, România se afla pe locul 7 din 16 state producătoare de autoturisme din Uniunea Europeană, cu peste 420 de mii de mașini produse. Comparat cu producția din Germania, greul industriei auto europene, în țara noastră s-a produs a șaptea parte din ce a ieșit din fabricile auto germane. Nu e deloc puțin, dacă ținem cont și de puterea relativă a producției din cele două țări sau de dimensiunea industriilor auto din fiecare dintre ele.

Citește integral pe Panorama.ro