Nikola a rechemat de pe piaţă toate camioanele sale electrice pe care le-a livrat până în prezent şi suspendă vânzările, după ce o investigaţie asupra unor incendii produse recent a găsit drept cauză o scurgere de lichid de răcire în interiorul unui acumulator, transmite Reuters.

Camion electric NikolaFoto: Rolf Klatt / Shutterstock Editorial / Profimedia

În prezent există pe piaţă un total de 209 de camioane electrice produse de Nikola, la dealeri şi clienţi, iar compania recheamă aceste vehicule şi este în curs de a contacta toate părţile, a declarat pentru Reuters un purtător de cuvânt al lui Nikola.

Concluziile preliminare ale anchetei efectuate de un investigator terţ au fost coroborate joi cu un „incident termic minor”, la un acumulator de pe un camion parcat pentru validare tehnică, a spus compania, adăugând că nimeni nu a fost rănit.

„Este puţin probabil ca o acțiune răuvoitoare sau alţi factori externi să fi cauzat incidentul”, a spus Nikola într-un comunicat, adăugând că se depun eforturi pentru a oferi un remediu.

Compania spusese că suspectează o acțiune răuvoitoare în iunie, atunci când a început o investigaţie, după ce camioane de la sediul său din Phoenix, Arizona, au luat foc.

Un camion avariat, păstrat la fabrica din Phoenix pentru monitorizare, s-a reaprins luna trecută.

Investigaţiile interne ale echipelor de securitate şi inginerie ale lui Nikola indică o singură componentă de la furnizor din pachetul de baterii ca sursă probabilă a scurgerii de lichid de răcire care a provocat incendiul vehiculelor, a spus compania.

Probleme mari pentru Nikola

Având probleme cu blocajele lanţului de aprovizionare şi cu cererea mai slabă, Nikola a decis să producă camioane electrice doar pe comandă şi se concentrează pe camioanele cu celule de combustibil cu hidrogen.

Nikola l-a numit pe 4 august pe preşedintele Stephen Girsky, un fost director general al General Motors, ca director general, al patrulea în patru ani.

Compania a semnalat „îndoieli substanţiale” cu privire la capacitatea sa de a-şi continua activitatea în următoarele 12 luni, reiterând avertismentul pentru a treia oară din februarie, în timp ce aşteaptă capital suplimentar „esențial”.

Vineri, Nikola le-a cerut clienţilor şi dealerilor camioanelor sale electrice Tre să ia imediat anumite măsuri de siguranţă, inclusiv să ia în considerare parcarea lor în exterior.

Acţiunile Nikola au scăzut cu până la 5,6% după închiderea bursei.