Polonia, Germania si Luxemburg, singurele piete auto europene care au crescut in februarie, Islanda a cazut cu 91%, Romania cu 66%
In tarile incluse in statistici s-au inmatriculat 968.000 de masini noi luna trecuta, fata de 1,18 milioane in februarie 2008. Din cele 28 de tari, in 25 s-au inregistrat scaderi, si doar Germania, Polonia si Luxemburg au fost pe plus. Celebrul program Rabla al nemtilor a dus piata la un plus de 21% in plina criza, de la 228.000 de masini, la 277.000, iar Polonia a urcat mai moderat, cu 7%, la 30.000 de masini. Si micul ducat Luxemburg a inregistrat crestere, de doar 0,3%, inmatricularile ajungand la 4.164 masini noi - mai mult de jumatate in comparatie cu Romania.
La scaderi, Islanda e din nou campioana, cu 91%, deoarece daca acum un an se vindeau 1.000 de masini, luna trecuta s-au dat numai 91. Insa scaderile dure ating si tarile baltice, in Lituania piata s-a dus in jos cu 76%, iar in Letonia cu 63%. Alte doua tari, Estonia si Irlanda, s-au dus in jos cu 63%, iar in Romania, inmatricularile au scazut cu 66,5%, de la peste 21.000 in februarie 2008, la circa 7.000 luna trecuta. Per total, in primele doua luni piata a scazut cu 59%.
Statisticile ACEA prezinta situatia inmatricularilor din 28 de state europene: 25 din UE, fara Cipru si Malta, plus Islanda, Norvegia si Elvetia (statele EFTA).
In aceste tari s-au inregistrat 1,93 milioane de masini in primele doua luni, scadere de 23% fata de perioada similara a anului trecut.
Vanzarile Dacia au scazut cu 29% in primele doua luni, de la 31.000, la circa 22.000 de unitati. Trei marci au reusit sa se mentina pe plus, Hyundai (+0,7%), Alfa Romeo (+9%) si Jaguar (+19%).
Marca Volkswagen are in continuare cea mai mare cota de piata pe continent (11,2%), urmata de Ford cu 8,8%, Fiat cu 7,2% si Opel cu 7,1%. Dacia a avut 1,2% din piata.

ANALIZĂ Cât de pline sunt parcările Primăriei Capitalei după creșterea tarifului la 10 lei/oră și ce cheltuieli cu salariile vs încasări a însemnat transferul serviciului la compania municipală
Noi reglementari ale ANRE pentru schimbarea furnizorului de energie: Consumatorii casnici vor trebui să comunice indexul / Ofertele trebuie să arate din ce este compus prețul
Cum se circulă pe liniile principale de cale ferată și cât au scăzut vitezele față de anii 80' și 90'
VIDEO Watchkeeper X - Drona militară din Armata Britanică ce ar putea ajunge să fie produsă în România pentru Armata Română
Moldovean, culegător de crabi în Marea Barents: Anul trecut, din cauza pandemiei în loc de 4-5 săptămâni am stat 7 luni pe mare / În martie 2020 au fost -40 de grade. Normalul e de -20 sau -30 de grade
Automobilul este ori o chestiune de utilitate, ori una de lux/opulenta/fitza.
Daca e util, are nevoie de 4 roti, un motoras de 1000cmc si 600kg de plastic reciclabil si fier. La 3000E. In rate.
Daca e lux, bagati V8, piele, carbon, 2000kg, Co2, muzica tare, drift, 280kmh etc. La 60000E. Banii jos, ca doar ii ai.
PS: 3000E pt un Trabant nu vi se pare cam mult ?!?
Aceasta e o bomba cu ceas pentru viitor.
Ne intoarcem la izolarea regimului Ceausescu ???
Sa le mearga lor bine! Restu e can can.